To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Brak iskry W GDI po remoncie

Budrys - 07-10-2009, 21:50
Temat postu: Brak iskry W GDI po remoncie
Witam. Silnik po remoncie głowicy i po wymianie rozrządu. Nie odpala, kręci normalnie po kilku/kilkunastu kręceniach zapal się check przy nowej próbie zaświeca się po kilku/kilkunastu sekundach. Wykręciłem cewkę przyłożyłem do masy razem ze świecą i nic paluchem sprawdzałem też nic. Prąd w aucie jest słychać silniczek krokowy (coś na chwile cyka). Wszystkie wtyczki są na swoim miejscu. Jak szukać i co sprawdzać po koleji ? Mam miernik, proszę o jakąć poradę.
Kamilofone - 07-10-2009, 22:15

Piszesz że zapala się kontrolka od silnika więc sam bym zaczął od sprawdzenia
kompa i odczytanie błędu który zapewne się zapisał. Można również najprostszą
metoda odłączyć klemy od akumulatora i zresetować kompa czasem to pomaga.
Myślę że warto również prześledzić wszystkie kable i wtyczki czy są na swoim miejscu !

Budrys - 07-10-2009, 22:21

Błąd się nie zapisał bo po przekręceniu jeszcze raz stacyjki gasną wszystkie kontrolki oprócz oleju i akumulatora i dopiero po długim kręceniu zapala się.
Kamilofone - 07-10-2009, 22:24

Jeśli zapaliła się choć raz kontrolka od silnika to powinien się błąd zapisać.
Sam tak miałem że podczas jazdy zapaliła się na chwilę po czym zgasła.
Kilka dni później podczas diagnozy bez problemu można było odczytać !
Widzę że jesteś ze śląska więc zdradź skąd dokładnie to może będę
wstanie więcej pomóc jeśli chodzi o diagnostykę - sam jestem z B-B.

Piwor - 07-10-2009, 22:38

Kamilofone, ma rację co do błędu. Jeśli ktoś może Ci użyczyć takiej samej cewki, to podmień na chwilę i spróbuj. :)
Budrys - 07-10-2009, 22:42

Kamilofone napisał/a:
Jeśli zapaliła się choć raz kontrolka od silnika to powinien się błąd zapisać.
Sam tak miałem że podczas jazdy zapaliła się na chwilę po czym zgasła.
Kilka dni później podczas diagnozy bez problemu można było odczytać !
Widzę że jesteś ze śląska więc zdradź skąd dokładnie to może będę
wstanie więcej pomóc jeśli chodzi o diagnostykę - sam jestem z B-B.

Auto stoi w Czechowicach. Jutro po pracy coś pokombinuje jak nic nie wymyślę to bardzo chętnie skorzystam z Twojej pomocy. Dzięki.

Kamilofone - 07-10-2009, 22:57

Wysłałem Ci info na skrzynkę z nr. telefonu więc w razie problemów daj znać :)
Bartek - 08-10-2009, 07:37

Na 100% brak sygnału z czujnika położenia wału lub czujnika położenia wałka rozrządu.

Przykręciliście tarczkę czujnika do wałka wydechowego?
Czy nie utrąciliście czujnika położenia wału przy składaniu rozrządu?

Budrys - 08-10-2009, 16:38

Wykręciłem czujnik położenia wału. jest lekko przytarty. Jak go sprawdzić czy jest dobry? Na mierniku nie ma żadnego sygnału.
Bartek - 08-10-2009, 17:00

Jak jest przytarty, to znaczy, że nie istnieje....... Sprawdzić można oscyloskopem jedynie.
Matejko - 08-10-2009, 18:31

Budrys napisał/a:
Witam. Silnik po remoncie głowicy i po wymianie rozrządu. Nie odpala, kręci normalnie po kilku/kilkunastu kręceniach zapal się check przy nowej próbie zaświeca się po kilku/kilkunastu sekundach.


mialem w 1.6 dokladnie to samo co Bartek opisal - padniety czujnik, te same objawy z zapalaniem sie CE

Kamilofone - 08-10-2009, 21:27

Budrys jutro niestety mam dyżurek cały dzień ale w sobotę
jestem wstanie Ci pomóc jeśli chodzi o uruchomienie twojej Cari :)
Mam znajomego co pracował w serwisie więc ma trochę doświadczenia !
Jak coś masz mój nr. więc braknie Ci pomysłów do dzwoń śmiało.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group