To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - regulacja boostera mechanicznego

Jaro1974 - 12-10-2009, 23:11
Temat postu: regulacja boostera mechanicznego
Nie wiem czy temat był poruszany ale zapytam: czy ktoś z was próbował regulować boosterem mechanicznym moment załączania się turbiny. Chodzi mi o to czy ktoś z was wyregulował go tak aby turbo wcześniej się załączało. Czy ma to jakieś ujemnie skutki na zachowanie się silnika, czy automatycznie nie wzrośnie spalanie tak drogocennego paliwa jak ropa i czy po takim zabiegu auto stanie się żwawsze. Chodzi mi o cari 1.9 td przed liftem czyli z motorem F8QT.
rasiak1980 - 15-10-2009, 07:12

na pewno :p spadnie żywotność turbiny
Matejko - 15-10-2009, 07:45

z tym silnikiem co masz to bym nic nie kombinowal, bo bez tego on juz jest malo wytrzymaly :)
a co do did to czemu nie ?? :)

pawelsonx - 15-10-2009, 12:55

ja bawiłem się tym zaworem jak jest dobrze wyregulowany to samochód sprawuje się ok,
przy wykręcaniu osiągi może wzrosły o 10 procent (tak mi sie wydaje) za to spalnie wzrosło na trasie prawie o 2 litry miast nie miałem odwagi sprawdzać jak zawór trochę skręciłem moc spadła znacznie a spalanie minimalnie w dół miasto prawie litr a trasa około 0,5.

Czyli kompromis między spalaniem a osiągami

Dlatego jak jest dobrze ustawiony to go nie dotykaj bo powrót do przedniego ustawienia bez liczenia wykręconych lub wkręconych obrotów jest trudny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group