Carisma - Techniczne - regulacja boostera mechanicznego
Jaro1974 - 12-10-2009, 23:11 Temat postu: regulacja boostera mechanicznego Nie wiem czy temat był poruszany ale zapytam: czy ktoś z was próbował regulować boosterem mechanicznym moment załączania się turbiny. Chodzi mi o to czy ktoś z was wyregulował go tak aby turbo wcześniej się załączało. Czy ma to jakieś ujemnie skutki na zachowanie się silnika, czy automatycznie nie wzrośnie spalanie tak drogocennego paliwa jak ropa i czy po takim zabiegu auto stanie się żwawsze. Chodzi mi o cari 1.9 td przed liftem czyli z motorem F8QT.
rasiak1980 - 15-10-2009, 07:12
na pewno spadnie żywotność turbiny
Matejko - 15-10-2009, 07:45
z tym silnikiem co masz to bym nic nie kombinowal, bo bez tego on juz jest malo wytrzymaly
a co do did to czemu nie ??
pawelsonx - 15-10-2009, 12:55
ja bawiłem się tym zaworem jak jest dobrze wyregulowany to samochód sprawuje się ok,
przy wykręcaniu osiągi może wzrosły o 10 procent (tak mi sie wydaje) za to spalnie wzrosło na trasie prawie o 2 litry miast nie miałem odwagi sprawdzać jak zawór trochę skręciłem moc spadła znacznie a spalanie minimalnie w dół miasto prawie litr a trasa około 0,5.
Czyli kompromis między spalaniem a osiągami
Dlatego jak jest dobrze ustawiony to go nie dotykaj bo powrót do przedniego ustawienia bez liczenia wykręconych lub wkręconych obrotów jest trudny.
|
|
|