To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Tłoczek hamulcowy - średnica, zmiana płynu

Hugo - 30-08-2006, 11:12
Temat postu: Tłoczek hamulcowy - średnica, zmiana płynu
Jestem teraz daleko od domu, konkretnie w pracy i mam możliwość kupienia na miejscu reperaturek zacisku do mojego Colta (które już dawno powinny być wymienione), ale... oczywiście jest problem. Sprzedawca patrzy w katalog jak szpak w *cenzura* i za nic nie może się zdecydować jakie reperaturki mi sprzedać. Nie wie jaką średnicę ma cylinderek!!! Moja prośba do Was, bo auta przy sobie nie mam i zmierzyć nie mogę, jaka jest ta średnica w moim aucie? Dane auta w podpisie. Z góry dzięki za szybką odpowiedź.

I jeszcze jaki płyn hamulcowy wlać: taki jak napisali na zakrętce zbiorniczka wyrównawczego? DOT-3?

Pozdro

josie - 30-08-2006, 11:29

Hugo, w '90 roku, przynajmniej w C52A były jakieś zmiany techniczne i u mnie zawsze sprawdzają części po VIN-ie czy mam auto już po zmianach czy jeszcze przed. Nie wiem jak w C51A ale mogło być podobnie. Rozgarnięty sprzedawca powinien dać sobie z tym radę.
Możesz wlać DOT4 - szczególnie jak zmieniasz całość.

P.S.
Cylinderki są w bębnach z tyłu.
Z przodu są tłoczki i zaciski

Hugo - 30-08-2006, 12:47

josie napisał/a:
Możesz wlać DOT-4
Cylinderki są w bębnach z tyłu.
Z przodu są tłoczki i zaciski


Prawda, spieszyłem się i palnąłem gafę :oops:

Dzięki wielkie josie. A z tym DOT-4 to dobry pomysł? Zmieniam cały płyn, ale wiadomo, że gdzieś tam zawsze trochę zostanie starego DOT-3, np. w pompie. Słyszałem, że może się kaszka z tego zrobić i wtedy ładny meksyk. Czyszczenie układu.

Z kolesiem chcemy zrobić tak:
-wjechać autem na rozłożoną folię,
-podnieść auto, ustawić na podporach i odkręcić wszystkie koła,
-wymienić reperaturkę prawego zacisku hamulcowego,
-odkręcić odpowietrzniki przy wszystkich kołach,
-naciskając pedał hamulca wypompować płyn z układu,
-zalać nowym i odpowietrzyć,

Co o tym myślisz?

Krzyzak - 30-08-2006, 15:58

z podniesieniem calego auta i odkreceniem wzsystkich kol to dobry pomysl - sam tak robilem, wygodnie sie wtedy odpowietrza nawet bez kanalu czy podnosnika

ale odkrecic wszystkie odpowietrzniki to kategorycznie nie - po kolei odkrecasz i spuszczasz

mozesz nalac DOT-4 a nawet DOT 5.1 (nie DOT-5 lecz 5.1)

polecam ze zbiorniczka wybrac plyn strzykawka
a potem przy zalaniu nowym i odpowietrzniu to po kolei:
- prawy tyl
- lewy przod
- lewy tyl
- prawy przod

jak w kazdym zacznie lac sie plyn (najlepiej uzyc przezroczystego wezyka i sloika z woda) bez babelkow, to powtorzyc jeszcze raz po 2-3 depniecia na kolo

josie - 01-09-2006, 23:48

Krzyzak napisał/a:
a potem przy zalaniu nowym i odpowietrzniu to po kolei:
- prawy tyl
- lewy przod
- lewy tyl
- prawy przod


A czemu akurat tak? Ja słyszałem że od koła najdalej od pompy do tego najbliżej, znaczy lewy tył, prawy tył, lewy przód, prawy przód.

Hugo, jak zmieniasz to cały czas musisz mieś płyn w zbiorniczku, inaczej zapowietrzy się pompa i będziesz się męczyć. I zmiana tak jak Krzyżak pisał metodą odpowietrzania - jeden pompuje a drugi upuszcza aż będzie leciał nowy czysty płyn bez bąbelków

Krzyzak - 04-09-2006, 20:47

josie napisał/a:
A czemu akurat tak? Ja słyszałem że od koła najdalej od pompy do tego najbliżej, znaczy lewy tył, prawy tył, lewy przód, prawy przód.

no tak - najdalej od pompy - a w Galu pompa jest z drugiej strony niz w Colcie - stad ta pomylka :) , ale generalnie nie bedzie to duzy blad



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group