To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Koło pasowe czyli wielki problem?

biriapro - 20-10-2009, 20:46
Temat postu: Koło pasowe czyli wielki problem?
Jak w temacie nie wiem w którą strone zakręcona jest sruba i jak ją odkręcić może ktoś coś doradzi sensownego.Z góry dziękuje
Krzyzak - 20-10-2009, 20:57

masz kilka metod - od bezpiecznych po ryzykowne
- kiedys blokowalem klucz (np. o polos) a potem na ulamek sekunedy strzelalem z rozrusznika - podobno metoda niebezpieczna dla panewek, wiec ryzykowna (chociaz nie potwierdzam na przykladzie mojego Colta, gdzie 3x tak robilem)
- uzycie klucza udarowego wsadzonego bezposrednio koncowka 1/2 cala w srube
- uzycie zwyklego klucza, lecz wczesniej trzeba odkrecic blache pod skrzynia biegow, ktora kryje wieniec kola zamachowego i ten wieniec zablokowac np. sporym srubokretem

ostatnio uzywam tylko 3 metody - dziala nawet na giga-mocno dokrecone sruby na klej do gwintow i jest bezpieczna

biriapro - 20-10-2009, 21:49

Tylko w którą mańkie?Na chłopski rozum koło kręci się według wskazówek zegarów więc odkręcamy również według zegara a może coś pomyliłem?Pozdrawiam
lejm - 20-10-2009, 21:54

W lewo. Może się nie obyć bez dwu metrowej rury na przedłużkę klucza ;P ( dlatego klucz najlepiej 3/4 cala )

W mojej okolicy znana jest metoda:
- bieg 4 lub 5
- 2 osoba staje na hamulcu
- 1 osoba wiesza się na rurze

Opinie na temat metody mile widziane :P

Anonymous - 20-10-2009, 22:07

a ja podjechałem 400m do zakładu wulkanizacyjnego, dałem 5zł i miałem elegancko poluzowane kluczem udarowym pneumatycznym. potem dało się odkręcić już z siłą z ludzkiego zakresu możliwości
biriapro - 20-10-2009, 22:08

czyli w przeciwną do skazówek zegara,chce się upewnić żeby nic nie uszkodzić
lejm - 20-10-2009, 22:19

Tam jest normalny gwint, więc w lewo. Lub jak wolisz w przeciwną do wskazówek zegara.
pablodc - 21-10-2009, 01:05

Polecam trzecią metodę kolegi Krzyzaka, najbardziej bezpieczna i najmniej kombinatorska.
Anonymous - 21-10-2009, 07:58

Jest jeszcze jedna metoda, o której nie napisano powyżej. Potrzebny jest specjalny klucz do blokowania kół rozrządu czy kół pasowych. Kluczem tym blokuje się koło pasowe, zapierając go o półoś czy podłużnicę, a drugim kluczem (z długim ramieniem lub przedłużką) odkręca sie śrubę.
Krzyzak - 21-10-2009, 08:16

lejm napisał/a:
W mojej okolicy znana jest metoda:
- bieg 4 lub 5
- 2 osoba staje na hamulcu
- 1 osoba wiesza się na rurze

Opinie na temat metody mile widziane :P

sprzeglo przeskakuje przy mocniej dokreconej srubie - chyba tylko raz (na kilkadziesiat robionych rozrzadow) udalo mi sie ta metoda odkrecic...

tomekk - 21-10-2009, 12:49

no osobiście byłem ostatnio w zakładzie wulkanizacyjnym, elegancko się odkręca, pneumatyk mieści się bez odkręcania koła (muszą być skręcone na maxa w lewo) a chłop nawet kasy nie wziął za to, bo koła u niego kupuję:P potem lekko dokręca żeby do domu dojechać. Po zmianie rozrządu pojechałem dokręcić.
Poprzednio odkręciłem wsadzając 5 bieg, hamulec ktoś przytrzymuje, założyłem klucz, metrową rurkę-przedłużkę i napierając na nią waliłem młotkiem - od biedy działa i za 20tym razem puściło:P

Hugo - 21-10-2009, 16:11

tomekk napisał/a:
Po zmianie rozrządu pojechałem dokręcić.
Zupełnie niepotrzebnie. Następnym razem znowu będziesz się męczył.
biriapro - 21-10-2009, 18:04

Krzyzak napisał/a:
uzycie zwyklego klucza, lecz wczesniej trzeba odkrecic blache pod skrzynia biegow, ktora kryje wieniec kola zamachowego i ten wieniec zablokowac np. sporym srubokretem

ostatnio uzywam tylko 3 metody - dziala nawet na giga-mocno dokrecone sruby na klej do gwintow i jest bezpieczna

Patent rewelacja dziękuje i pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group