To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - Remont silnika, świeży posiadacz 3000gt, proszę o wskazówki.

Thax - 25-10-2009, 18:01
Temat postu: Remont silnika, świeży posiadacz 3000gt, proszę o wskazówki.
Witam, jestem nowym użytkownikiem na forum i świeżym posiadaczem 3000GT.
Stałem się posiadaczem tego samochodu po członku rodziny i wiem, że nie było na niego żałowanych pieniędzy a sam samochód nie był katowany. Jest to rocznik 94, twin turbo.
Mój problem polega na tym, że z tego co udało mi się dowiedzieć, samochód odpala, jeździ, ale powyżej (zdaje się) 2000 obrotów, kiedy uruchamiają się turbiny, wycieka olej przez uszczelniacz wału i to dość znacznie. Moje pytanie brzmi, jak się do tego zabrać, czy wystarczy ten uszczelniacz kupić i założyć czy spodziewać się jeszcze innych napraw (np. regeneracji turbin). Nie jestem za bardzo obeznany w tym silniku, mój obecny samochód to Ford Probe 2.5 V6 a to zupełnie inna bajka.

1. Tak więc bardzo proszę o pomoc, o co prosić mechanika aby sprawdził.
2. Jaki olej najlepiej lać do tego silnika (do Probe leje Liquy Molly 10w60 syntetyk i nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany).
3. Czy może orientuje się ktoś, gdzie we Wrocławiu mogę znaleźć kogoś kto się podejmie pracy przy tym samochodzie, bardziej na zasadzie że już ma jakieś doświadczenie, nie jestem jeszcze w stanie kontrolować ewentualnie tego co się przy nim będzie robiło.

Z góry dziękuję za pomoc,
pozdrawiam.

tabek - 28-10-2009, 06:43

o prosze kolejne mitsu w wrocku:) a co do silnika to ten samochod nie jest jakims wynalazkiem, wszystko dziala na takiej samej zadadzie jak w innych autkach. jezeli masz dobrego mechanika od probe i cie nie zawiodl to i ci uszczelniacz wymieni w mitsu.
Bartek - 28-10-2009, 07:08

Przyczyny takiego podciekania mogą być przynajmniej 3, z czego ostatnią jest uszkodzony uszczelniacz.....

Opcja 1 uszkodzony zawór PVC lub zatkane ujście do kolektora
Opcja 2 duże przedmuchy do skrzyni korbowej - silnik do rozbiórki i oceny dlaczego.

Wymiana samego uszczelniacza może pomóc na chwilę......

slawekpurc - 28-10-2009, 08:07

czesc..kurde no kolejny we wroc..tylko nei mow ze twoj czarny jest!!!

wiec tak odnosnie uszczelniacza walu to niestety musisz zjdac skrzynie biegow.. moze pomoze. musialby to obejrzec mechanik ciezko stwierdzic.
ja swoje auto serwisuje u macka z kozuchowskiego robil mi w nim wiele rzeczy
np sprzeglo, intercoolery, rozbieral i modernizowal skrzynie biegow, zawieszenie , wydech. Praktycznie wszystko u niego robie , poczawszy od zabawy tuningowej po zwykly serwis.
Raczej ciezko bedzie ci trafic mechanika ktory na bierzaco jest z 3000gt .
tel. do niego 509903747 najlepiej zadzwon i umow sie, warto podjechac zeby chociaz rzucil okiem moze cos doradzi . Powiedz ze masz tel od slawka z czarnego 3000gt....moze jakis rabacik ci sie trafi. On nad moim autem spedzil dlugie dlugie dni , kiedys pamietam mialem wyjechc do warszawy to mi go do 5 rano...ale poskladal.:)

tabek..vr4 niestety malym wynalazkiem jest...:)

Bartek - 28-10-2009, 09:30

Cytat:
wiec tak odnosnie uszczelniacza walu to niestety musisz zjdac skrzynie biegow


Raczej chodzi o ten od strony rozrządu ;)

Thax - 28-10-2009, 12:16

Bardzo Wam dziękuję za pomoc, teraz mam już jakiś punkt zaczepienia ;)
slawekpurc: Z autkiem zacznę zabawę w przyszłym tygodniu, dzięki za telefon, na pewno skorzystam, a koloru jest granatowego :)

slawekpurc - 28-10-2009, 21:31

ok ubzduralem sobie o simeringu walu.. hehe , a to tylko dlatego ze nie wymieniliem go przy okazji zmiany sprzegla bo akurat go nie dostalem na czas... teraz mi sie sni po nocach...

dobra granatowy . moze byc , nawet podobny kolor powiedz gdzie parkujesz i nie zdziw sie jak ktoregos dnia bedziesz mial otiwerane lampy z 1 generacjiL:) hehe . kurde takie smutne te swiatla sa u mnie:)

daj znac jak zrobisz auto chetnie obejrze i porownany egzemplarze

tabek - 29-10-2009, 19:32

no to zlot we wrocku mozemy juz zrobic:) z osiem sztuk juz bedzie:)


slawku vr4 w calosci jest wynalazkiem i tego kwestionowac nie bede, natomiast wymiana uszczelniacza nie jest niczym nadzwyczainym i nie trzeba byc specem od 3000gt zeby to zrobic:) byle by mechanik mial pojecie o mechanice

Thax - 30-10-2009, 16:35

slawekpurc napisał/a:
(...) powiedz gdzie parkujesz i nie zdziw sie jak ktoregos dnia bedziesz mial otiwerane lampy z 1 generacjiL:) hehe . kurde takie smutne te swiatla sa u mnie:)


Ja się do moich otwieranych w probe bardzo przyzwyczaiłem, ale fajnego wyglądu nabrały jak założyłem klosze soczewkowe clear :P

Cytat:

daj znac jak zrobisz auto chetnie obejrze i porownany egzemplarze


Jak tylko ogarnę sytuację, dam znać, w przyszłym tygodniu muszę po niego pojechać bo autko jest chwilowo w innym mieście, więc go na lawecie przywiozę do wrocka (600 km to jednak za dużo żeby ryzykować i bawić się w dolewanie oleju).

slawekpurc - 30-10-2009, 20:17

no tak tabek , w sumie masz racje , sama wymiana to pikus , ale majac na mysli wymiane simeringu - tj zdjecie skrzyni... hehe . sprobuj pochrzanic lub zle popodlaczac rurki od podcisnien.. :) to jest dopiero zabawa.:)
no ale da rade zrobic , byleby osoba ktora sie tego podejmie miala glowe na karku

Anonymous - 18-11-2009, 22:47

A ja jeśli mogę, to zapytam, tak ogólnie.
Mam ja sobie tego mojego Pieska, silnik w nim jest do wymiany (kolejny raz obróciło panewki na korbach), mam drugi silnik, ale od Miśka (DOHC bez turbin w oryginale), są w nim inne tłoki, to nic. Przymierzam się do wymiany samego dołu, góra zostaje z Dodge.
I tu moje pytania, czy to zaświergocze głośnym bulgotem, czy może ktoś robił taki przeszczep???? Czy jakieś niepożądane efekty będą, ze względu na inne tłoki??
Jak wyjmę blok z auta, to po dokładnych oględzinach, różnicę w blokach zobaczę (chyba, że żadnej nie będzie) i cały silnik wrzucę, a tak by mi odpadło robienie głowic (praktycznie stare zostały tylko bloki głowic, reszta nowa), szukam trochę oszczędności, bo już w sam silnik wsadziłem 15 kpln z robocizną.

slawekpurc - 19-11-2009, 21:14

artur bo nie zrozumialem,. chcesz wstawic wal+tloki+korby od wolnossaka, ale miales wczesniej biturbo?
Anonymous - 19-11-2009, 22:32

Od wolnossaka cały dół, tłoki, korby, wał i blok. Miska już nie, głowice też nie, bo mam po wymianie wszystkiego. Pompa olejowa wzmocniona, przy 1000 rpm daje ok0,3 MPa, przy 6000 rpm ok 1,0 MPa.
Bogdan9999 - 20-11-2009, 18:38

Wszystko ok ale jak wsadzisz tłoki od wolno ssaka do turbo to musisz mieć nie równo pod kopułą jeśli będziesz twierdził ze wszystko będzie ok. Chyba nie miałeś w rękach od wolno ssaka i od turbo że chcesz to zrobić. Pozdro
Anonymous - 20-11-2009, 19:49

Właśnie stąd moje pytania. Nie wiem czy będzie dobrze, a pod kopułą nigdy nie miałem równo, zawsze jakieś dziwne pomysły misie upierdywały(wiesz wstrzymywanie bąków jest niebezpieczne).
Wracając do tematu, wiem jak wyglądają tłoki w tych silnikach, są inne. Ale może ktoś to już zrobił i zna efekty takiego przeszczepu? http://calibraturbo.fm.in...oLETsilnik.html Bogdan, Wypowiedzi typu nie da się bo nie i ch, mnie nie interesują, jak się nie da, to dlaczego nie i czym to grozi
Sławek, tak mam taki jak w opisie: Auto: Dodge Stealth R/T TT '93, po remoncie. Wymiana turbin, pierścieni, panewek, wszystkiego w głowicach, już o tym pisałem. Wał i blok były razem szlifowane, nikt nie zwrócił wtedy uwagi na odpryski farby na bloku w okolicach 3 i 4 cylindra(z mechanikiem zobaczyliśmy to, ale się nie przejęliśmy) i to był WIELKI BŁĄD.
Okazało się, że blok silnika był przegrzany przez poprzednika i choćbym i milion panewek wymienił i wałów innych założył do niego to i tak blok po nagrzaniu zmienia geometrię i będzie wywalać te je..........(dne) panewki.
Jak będę teraz w garażu to nagram jakiś filmik z klekotem tego dziadostwa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group