Carisma - Techniczne - Carisma 1.9TD-Problem z uruchomieniem gdy silnik jest ciepły
Pawel__ - 25-10-2009, 19:40 Temat postu: Carisma 1.9TD-Problem z uruchomieniem gdy silnik jest ciepły Witam
Od ok. 2 tygodnii mam problem z Carismą. Chodzi o to, że samochód gdy jest dobrze rozgrzany (ok. godziny jazdy) po wyłączeniu i krótkiej przerwie nie chce odpalić. Pomaga tylko gdy podczas kręcenia kluczykiem wcisnę pedał gazu. Obroty przez ok minutę falują po czym wchodzą na ok 900 i można jechać. Dodam, że po długim postoju (np. noc), auto bez problemu odpala za pierwszym razem(obroty bez falowania wchodzą od razu na ok 900).
Prosiłbym o pomoc, sugestie. Byłem u mechanika, twierdzi, że to pompa. Sceptycznie podchodzę do tej odpowiedzi, ponieważ (jeżeli mylę się poprawcie mnie) gdyby pompa była uszkodzona to auto na zimnym silniku też by miało problem z uruchomieniem.
robertdg - 25-10-2009, 20:10
Pawel__, ja bym sprawdzil na poczatku mase pomiedzy konstrukcja auta a silnikiem, jak mialem diesla tez mi sie tak dzialo i to byl powod luznej masy, co prawda glupota a moze uniknac wydatkow, z drugiej strony to takze moglaby byc wada pompy, ale bez pomiarow nic tutaj nie mozna okreslic.
pawelsonx - 25-10-2009, 21:06
zczytaj błędy sposób podany w faq http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
przyczyn jest kilka
1) diesel potrzebuje do zapłonu oprócz temperatury mocne sprężanie więc może luz na zaworach.
2)czujnik temperatury
3) jeżeli byłeś u specjalisty od vag to stwierdził że pompa bo w starych volkswagenach najczęściej takie objawy były związane z pompą (stary sposób który nie polecam jest taki że jak silnik jest rozgrzany i nie możesz go odpalić lejesz z butelki zimną wodę na pompę żeby ją wystudzić i próbujesz potem odpalic jak załapie to znaczy że pompa do regeneracji)
4) kont wyprzedzenia wtrysku żle ustawiony (np przestawiony w czasie wymiany rozrządu lub pasek przeskoczył)
Pawel__ - 26-10-2009, 12:03
Byłem dziś na wymianie opon, a że klientów nie było to z nudów kilku mechaników popatrzyło na mój samochód. Kilku mechaników i oczywiście kilka opinii.
Proponują:
- Wymienić czujnik temperatury silnika
- Sprawdzić elektryke bo może gdzieś kabel pod wpływem ciepła przepuszcza
- jak powyższe czynności niepomogą to jechać na kontrole wtrysków.
Mam pytanie do Was, gdzie można kupić przez Internet czujnik temeperatury silnika, ponieważ w moim mieście nawet autoryzowany serwis nie posiada go na stanie.
pawelsonx - 26-10-2009, 12:26
w manuale jest opis jak sprawdzać czujnik temperatury i jakie wartości powinien mieć jeżeli jest w normie to nie ma potrzeby go wymieniać. A jakie błędy wymrugalęś ?
Pawel__ - 26-10-2009, 12:40
Gdzie mogę ściągnąć tego manuala? Google pokazuje mi linki, ale niestety tylko nieaktywne. Ewentualne błędy będę znał jutro, ponieważ znajomy podłączy auto pod komputer za piwko
pawelsonx - 26-10-2009, 13:04
jak zakladałeś wątek na forum na pewno przeczytałeś na samej górze w ważne tematy jest watek
[Carisma] Koniecznie przeczytaj zanim załozysz nowy temat!!!
tam jest odnośnik gdzie te manuale się znajdują
jak nie możesz znaleźć to http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37996
Pawel__ - 26-10-2009, 13:20
Oczywiście sprawdziłem ten temat, gdy próbuje pobrać manuala wyskakuje błąd:
Too many connections from your country.
Please try later
I tak od dłuższego czasu dlatego pytam o link.
pawelsonx - 26-10-2009, 15:08
dzisiaj wrzucę na rapidshare i podam link dla ciebie
http://rapidshare.com/fil...7/cari.rar.html
hasło :carisma
Anonymous - 27-10-2009, 07:29
czujnik tem co daje info do sterownika to: http://www.volvofan.pl/cz...e019604acf64e74
..ale to nie bedzie wina tego czujnika
Prrrecel - 28-10-2009, 21:38
Ja mam taki sam problem w swoim GDI... Nie zawsze dodanie gazu pomaga i czasem trzeba się troche namęczyć zanim auto odpali, jest to dosyć uciążliwe. Ja podejrzewam zapchany filtr paliwa bo zaczęło mi sie tak dziać odkąd wyjeździłem prawie cały bak.
lukaszpl - 28-10-2009, 22:18
To niech kolega wymieni filterek, jeżeli wymiana filterka nie pomoże to może to wskazywać na usterkę pompy wysokiego ciśnienia ... niestety. Jaki przebieg?
pawelsonx - 28-10-2009, 22:46
Prrrecel napisał/a: | Ja mam taki sam problem w swoim GDI... Nie zawsze dodanie gazu pomaga i czasem trzeba się troche namęczyć zanim auto odpali, jest to dosyć uciążliwe. Ja podejrzewam zapchany filtr paliwa bo zaczęło mi sie tak dziać odkąd wyjeździłem prawie cały bak. |
jak dobrze pamiętam to pompka zawsze zasysa z dna baku paliwo a nie pływa po powierzchni. To skąd takie teorie że jak paliwo wyjeździ się prawie do końca to zasysany jest syf.
Jedynie można pompę zatrzeć bo pracuje na sucho
robertdg - 29-10-2009, 17:02
pawelsonx, tak jak pisales pompka zasysa paliwo z dna zbiornika, na dnie lezy wszystko co najgorsze, pyly, syfy, woda, etc., jak sie pompa zatrze to nie bedzie pracowac, a jak sie dostana syfy to zatkaja filterek na pompce i filter paliwa, dlatego istnieja takie mozliwosci jak trudnosc z odpaleniem, mulowatosc auta, kopcenie, szarpanie silnika, itp.
|
|
|