To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.9TD-Problem z uruchomieniem gdy silnik jest ciepły

Pawel__ - 25-10-2009, 19:40
Temat postu: Carisma 1.9TD-Problem z uruchomieniem gdy silnik jest ciepły
Witam

Od ok. 2 tygodnii mam problem z Carismą. Chodzi o to, że samochód gdy jest dobrze rozgrzany (ok. godziny jazdy) po wyłączeniu i krótkiej przerwie nie chce odpalić. Pomaga tylko gdy podczas kręcenia kluczykiem wcisnę pedał gazu. Obroty przez ok minutę falują po czym wchodzą na ok 900 i można jechać. Dodam, że po długim postoju (np. noc), auto bez problemu odpala za pierwszym razem(obroty bez falowania wchodzą od razu na ok 900).

Prosiłbym o pomoc, sugestie. Byłem u mechanika, twierdzi, że to pompa. Sceptycznie podchodzę do tej odpowiedzi, ponieważ (jeżeli mylę się poprawcie mnie) gdyby pompa była uszkodzona to auto na zimnym silniku też by miało problem z uruchomieniem.

robertdg - 25-10-2009, 20:10

Pawel__, ja bym sprawdzil na poczatku mase pomiedzy konstrukcja auta a silnikiem, jak mialem diesla tez mi sie tak dzialo i to byl powod luznej masy, co prawda glupota a moze uniknac wydatkow, z drugiej strony to takze moglaby byc wada pompy, ale bez pomiarow nic tutaj nie mozna okreslic.
pawelsonx - 25-10-2009, 21:06

zczytaj błędy sposób podany w faq http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

przyczyn jest kilka

1) diesel potrzebuje do zapłonu oprócz temperatury mocne sprężanie więc może luz na zaworach.
2)czujnik temperatury
3) jeżeli byłeś u specjalisty od vag to stwierdził że pompa bo w starych volkswagenach najczęściej takie objawy były związane z pompą (stary sposób który nie polecam jest taki że jak silnik jest rozgrzany i nie możesz go odpalić lejesz z butelki zimną wodę na pompę żeby ją wystudzić i próbujesz potem odpalic jak załapie to znaczy że pompa do regeneracji)
4) kont wyprzedzenia wtrysku żle ustawiony (np przestawiony w czasie wymiany rozrządu lub pasek przeskoczył)

Pawel__ - 26-10-2009, 12:03

Byłem dziś na wymianie opon, a że klientów nie było to z nudów kilku mechaników popatrzyło na mój samochód. Kilku mechaników i oczywiście kilka opinii.
Proponują:
- Wymienić czujnik temperatury silnika
- Sprawdzić elektryke bo może gdzieś kabel pod wpływem ciepła przepuszcza
- jak powyższe czynności niepomogą to jechać na kontrole wtrysków.

Mam pytanie do Was, gdzie można kupić przez Internet czujnik temeperatury silnika, ponieważ w moim mieście nawet autoryzowany serwis nie posiada go na stanie.

pawelsonx - 26-10-2009, 12:26

w manuale jest opis jak sprawdzać czujnik temperatury i jakie wartości powinien mieć jeżeli jest w normie to nie ma potrzeby go wymieniać. A jakie błędy wymrugalęś ?
Pawel__ - 26-10-2009, 12:40

Gdzie mogę ściągnąć tego manuala? Google pokazuje mi linki, ale niestety tylko nieaktywne. Ewentualne błędy będę znał jutro, ponieważ znajomy podłączy auto pod komputer za piwko :)
pawelsonx - 26-10-2009, 13:04

jak zakladałeś wątek na forum na pewno przeczytałeś na samej górze w ważne tematy jest watek


[Carisma] Koniecznie przeczytaj zanim załozysz nowy temat!!!

tam jest odnośnik gdzie te manuale się znajdują
jak nie możesz znaleźć to http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37996

Pawel__ - 26-10-2009, 13:20

Oczywiście sprawdziłem ten temat, gdy próbuje pobrać manuala wyskakuje błąd:
Too many connections from your country.
Please try later


I tak od dłuższego czasu dlatego pytam o link.

pawelsonx - 26-10-2009, 15:08

dzisiaj wrzucę na rapidshare i podam link dla ciebie

http://rapidshare.com/fil...7/cari.rar.html

hasło :carisma

Anonymous - 27-10-2009, 07:29

czujnik tem co daje info do sterownika to: http://www.volvofan.pl/cz...e019604acf64e74
..ale to nie bedzie wina tego czujnika

Prrrecel - 28-10-2009, 21:38

Ja mam taki sam problem w swoim GDI... Nie zawsze dodanie gazu pomaga i czasem trzeba się troche namęczyć zanim auto odpali, jest to dosyć uciążliwe. Ja podejrzewam zapchany filtr paliwa bo zaczęło mi sie tak dziać odkąd wyjeździłem prawie cały bak.
lukaszpl - 28-10-2009, 22:18

To niech kolega wymieni filterek, jeżeli wymiana filterka nie pomoże to może to wskazywać na usterkę pompy wysokiego ciśnienia ... niestety. Jaki przebieg?
pawelsonx - 28-10-2009, 22:46

Prrrecel napisał/a:
Ja mam taki sam problem w swoim GDI... Nie zawsze dodanie gazu pomaga i czasem trzeba się troche namęczyć zanim auto odpali, jest to dosyć uciążliwe. Ja podejrzewam zapchany filtr paliwa bo zaczęło mi sie tak dziać odkąd wyjeździłem prawie cały bak.


jak dobrze pamiętam to pompka zawsze zasysa z dna baku paliwo a nie pływa po powierzchni. To skąd takie teorie że jak paliwo wyjeździ się prawie do końca to zasysany jest syf.
Jedynie można pompę zatrzeć bo pracuje na sucho

robertdg - 29-10-2009, 17:02

pawelsonx, tak jak pisales pompka zasysa paliwo z dna zbiornika, na dnie lezy wszystko co najgorsze, pyly, syfy, woda, etc., jak sie pompa zatrze to nie bedzie pracowac, a jak sie dostana syfy to zatkaja filterek na pompce i filter paliwa, dlatego istnieja takie mozliwosci jak trudnosc z odpaleniem, mulowatosc auta, kopcenie, szarpanie silnika, itp.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group