To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Jak sprawdzić katalizator w 1,8 GDI

aren195612 - 25-10-2009, 19:45
Temat postu: Jak sprawdzić katalizator w 1,8 GDI
Może opiszę z grubsza o co chodzi. W lecie zdemontowałem kolektor ssący, zawór EGR oraz łącznik łączący EGR z blokiem silnika, oraz oczywiście przepustnice. Wszystko wyczyściłem do metalicznego połysku. Całość pokryta była grubą, w niektórych miejscach wielomilimetrową warstwą nagaru, wiadomo- autko 150000km przebiegu- mogło się tego zebrać naprawdę sporo. Przy okazji sprawdziłem szczelność samego EGR- jak dla mnie jest ok. W stanie zamkniętym nafta nie podciekła pod grzybek. Myślałem– będzie spokój na długi czas.
Niedawno jakieś 1000 km po tej operacji przy okazji jakiś pomiarów zdemontowałem ponownie przepustnicę, okazało się że kolektor ssący jest ponownie czarniutki. Przepustnica w zasadzie do czyszczenia.
W tym tempie to co wcześniej narastało przez 150000, mam wrażenie że osiągnę po 10000km.
Pytania:
1- Czy może to być spowodowane częściową niedrożnością katalizatora /podwyższone ciśnienie spalin powoduje wpychanie się ich w nadmiarze do recyrkulacji/.
2- Jakie jest dopuszczalne ciśnienie spalin przed katalizatorem- chciałbym je jakoś zmierzyć. Podejrzewam iż dałoby się to zrobić wkręcając w miejsce sondy jakiś manometr.

robertdg - 25-10-2009, 22:22

Najpewniejszy sposob to wyciagniecie kata i sprawdzenie organoleptyczne jego przejrzystosci, powinienes widziec swiatlo przez plaster miodu, jakkolwiek bys nie patrzyl, wiadomo ze z wiekiem katalizator potrafi sie troche przytkac, ale aby tego unikac zalecane jest co pewien czas "przedmuchac" auto czyli pojedzic troche na wysokich obrotach najlepiej na trasie, powiedzmy na 4 biegu tak z predkoscia 120 - 130km/h, choc nagar w kolektorze ssacym to normalny objaw w GDI ze wzgledu na wtrysk bezposredni, przyczyn wiekszego zabrudzena moze byc kilka, min rowniez niewlasciwy olej w silniku, nieszczelny EGR, etc.
Morfi - 26-10-2009, 08:31

aren195612, A na jakiej stacji tankujesz.
No i Większość aut z przebiegiem ponad 150 tys będzie miało zuzyty katalizator, który nie będzie spełniał swoich zadań.

aren195612 - 26-10-2009, 17:02
Temat postu: Uzupelnienie do pierwszego wpisu
Chodziło mi o to jakie wskazanie uzyskuje się na tego typu przyrządzie:
link do przyrządu
Byłby to dla mnie najprostszy test.
Ilość nagaru jaką zaobserwowałem po tak krótkim czasie wprawiła mnie w „osłupienie”.
Wydaje mi się że jak na taki przebieg /1000km po czyszczenia/ tego nagaru jest stanowczo za dużo i próbuje to sobie jakoś wytłumaczyć.

Pozostaje dodać że po dokładnym wyczyszczeniu zaworu EGR oraz kolanka dolotowego /ten element był wyjątkowo zabrudzony- pozostało co najwyżej 30 procent przelotu/ i kolektora -wzrosło mi spalanie, nieznacznie ale wzrosło- co też jest dość ciekawe.

Sam zawór EGR jak już pisałem jest szczelny, co się tam z nim dzieje w czasie pracy- nie mam pojęcia. Sądząc po nagarze – kiedy dostaje sygnał otwiera się na pewno. Nie znam zjawiska falowania obrotów na „jałowym” co pozwala przypuszczać że z nim jest wszystko ok.
Autko oleju nie spala, tankuję Pb95 na Statoil.

HouseM - 03-11-2009, 15:55

Zwykle takie obraz kolektora ssącego mamy z dwóch powodów.
1) Nagar tłusty, smolisty = Uszkodzenie uszczelniaczy zaworowych Lub zaworu PVC w odmie. Mgła oleju dostaje się do dolotu. W tym wypadku nie koniecznie mysi występować zauważalne "branie oleju"
2) Nagar suchy i twardy = Nadpalony zawór lub gniazdo zaworu ssącego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group