[92-96]Lancer CB0 - ile remont skrzyni?
biriapro - 28-10-2009, 18:05 Temat postu: ile remont skrzyni? Czy ktoś juz wymieniał nieszczęsne synchronizatory i ile taki remoncik moze wynieść.Podkreśle że skrzynke zdemontuje samodzielnie.
miki4x4 - 28-10-2009, 18:17
Myślę że nieopłacalne. synchronizatory pewnie kosztują pare stów w sumie. Robota drugie tyle.
tomekk - 28-10-2009, 20:49
najtaniej od 2 biegu ~ 100zł, pozostałe od 150 do 200 za sztukę, to w sumie 700 - 800 same synchronizatory. Jak Ci skrzynia pada, to poeksperymentuj, może zmień olej na gęstrzy. Ja jestem puki co zadowolony z takiego posunięcia. A móże sprzęgło Ci nie wysprzęgla do końca (albo tarcza się rozwarstwiła) i tarcza sprzęgła się obraca i dla tego biegi zgrzytają gdy wrzucasz?
biriapro - 29-10-2009, 07:03
dokładnie najmocniej 2-ka ale też 3 i 4 tylko 5 bez problemu,a co do sprzegła to agonia już blisko.
j-rules - 29-10-2009, 08:30
Cytat: | a co do sprzegła to agonia już blisko. |
Wiec ja bym spokojnie odlozyl te pieniazki z remontu skrzyni na wymiane sprzegla.
Zobaczysz czy cos pomoglo.
U mnie bardzo ciezko wrzucic bieg piaty z dwojki.
tomekk - 29-10-2009, 09:00
Cytat: | U mnie bardzo ciezko wrzucic bieg piaty z dwojki. |
a starasz się mniej więcej dopasowywać obroty silnika do prędkości? np na 2ce kręcisz do 5 tysi i masz 70kmh i żeby wrzucić 5kę dopasowujesz obroty mniej więcej to 2 tysi?
[ Dodano: 29-10-2009, 09:02 ]
biriapro napisał/a: | dokładnie najmocniej 2-ka |
najczęściej się sypie, dla tego najtaniej:P a próbowałeś może kilka razy zapompować sprzęgłem przy zmianie biegu? może pompka nie wyrabia
Krzyzak - 29-10-2009, 09:11
koszt kompletu synchronizacyjnego na 2 biegi to od kilkaset zlotych do 2000 - zaleznie miejsca kupna
dlaczego na 2 biegi? - bo przesuwka i piasta synchronizatora dla biegow 1-2 i 3-4 jest wspolna, dubluje sie tylko kamyki (po 3 szt.), sprezyny (po 2 szt.) i pierscienie synchro (po 1 szt.)
w kazdym razie remont skrzyni to nie tylko wymiana synchro - warto zmienic lozyska (naprawde warto!) i potem skrecic dokladnie z zaleceniami manuala
u mnie po rozkreceniu i zlozeniu skrzyni (2 dni mi to zajelo z wyjecie i wlozeniem) juz nie chodzi tak pieknie jak przed... tzn. ucichla bo lozysko zmienialem, ale perfekcyjnie pracujace synchronizatory troche sie poprzestawialy...
tomekk - 29-10-2009, 09:30
no ja dzwoniłem do japaneze i on mi te ceny podał i chodzi o SAME synchronizatory
Krzyzak, przestraszyłeś mnie z tym rozbieraniem:P
Krzyzak - 29-10-2009, 11:03
rozebranie skrzyni jest proste - gorzej potem ze zlozeniem tak, by lozyska stozkowe pracowaly w odpowiednim miejscu biezni zewnetrznych
niestety ja tego nie robilem, ale bieznie trzeba wyjac i podlozyc cyne, potem skrecic skrzynie i znow rozkrecic a potem zastosowac podkladki takiej grubosci jak zgniecenie cyny
podobnie z innymi podkladkami miedzy biegami (np. w okolicach 5 biegu jest taka) - nawet Mitsubishi produkuje je w roznych kolorach, ktore oznaczaja ich grubosc
no i dochodza jeszcze lozyska igielkowe pod zebatkami...
naprawde sporo jest do zrobienia by skrzynie zlozyc prawidlowo - ja nie mialem czasu ani sprzetu, wiec mam teraz maly problem z 1 biegiem (ciezko wrzucic gdy auto sie toczy)
biriapro - 29-10-2009, 16:27
faktycznie moze sprzęgło wymienie najpierw
j-rules - 29-10-2009, 22:46
Cytat: | a starasz się mniej więcej dopasowywać obroty silnika do prędkości? np na 2ce kręcisz do 5 tysi i masz 70kmh i żeby wrzucić 5kę dopasowujesz obroty mniej więcej to 2 tysi? | tak, oczywiscie, nie mniej czasami nie wyczuje dobrze tego "momentu najszybszego mozliwego wrzucenia piatki" i czasem jest to ciut za wysoko, wtedy wchodzi ze zgrzytem. (sa ta wiadomo jakies dynamiczne sytuacje np po wyprzedzeniu gdzie nie zawsze jest czas i miejsce na takie wyrachowane dzialanie ) bo generalnie spokojnie zmieniajac z 2 na 5 wchodzi w porzadku
miki4x4 - 29-10-2009, 22:52
jakie zamierzasz kupić ?
biriapro - 30-10-2009, 06:44
myśle o aisin ale jeszcze się wstrzymam bo mój misiek ostatnio wyssał ze mnie cały porfel
|
|
|