To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2D-ID] Lampy przod-tyl

Patryk32 - 29-10-2009, 20:17
Temat postu: [3.2D-ID] Lampy przod-tyl
Witam.
Otóż mam pytanie co do świateł w P.III a mianowicie:

1. Gdzie znajdują się pozycje (światła postojowe) w przedniej lampie???
Bo jakoś dotychczas nie zwróciłem uwagi :P . .

2. Co sądzicie o tylnych lampach??
Wg. mnie sie marnują, takie ladne lampy a nic sie w nich nie pali podczas jazdy- jest tylko światło cofania oraz przeciwmgielne, a pozycje kierunki oraz światła stopu wcisnięte w zderzak.

Coprawda myślałem o "przerabianiu" aby pozycje i światła stopu wstawic wyzej tam gdzie cofania a przeciwmgielnie w zderzak. Co o tym myślicie??

zbyszekm2 - 29-10-2009, 21:24

Postojowe są dokładnie pod albo nad kierunkowskazem ( pewnie masz przepalone żarówki)
Jeśli chodzi o tył to przepisy to regulują. Nie bez powodu są w zderzaku, aczkolwiek wiele osób dodatkowo montuje żarówki w te górne. Wymagana jest inna lampa, z żarówkami w dodatkowych miejscach, bo jeśli światło się nie pali to znaczy ze jest zaślepione miejsce na żarówkę.

Patryk32 - 29-10-2009, 21:29

Co do postojowych to dzieks - przepalone
a te tylne to trzeba montować nowe lampy czy wystarczy wywalic zaslepki, pociągnąć kabelki i juz :P (lub zamienic przeciwmgielne z postojowymi i stopem tak jak pisalem wyzej)
:?:

zbyszekm2 - 29-10-2009, 21:33

Ja klientom montuje nowe lamy, przygotowane fabrycznie do takiej rzeczy. Wtedy jest odblask w lamie i fajnie świeci, Jak się zrobi dziurę to i tak trzeba skombinować oprawki, no i nie ma odblasku.
Patryk32 - 30-10-2009, 16:15

Chyba mam te odblaski bo wydaje mi się ze tam jest zaslepka- takie czarne koleczko albo nie ma żarówki ale ok - dzieks wielkie ;];] :D
tomquat - 31-10-2009, 08:46

zbyszekm2 napisał/a:
Jeśli chodzi o tył to przepisy to regulują. Nie bez powodu są w zderzaku,

A dlaczego właśnie w zderzaku? Jak na "normalnym" miejscu byłyby lepiej widoczne, zwłaszcza w terenówkach, które się mogą ubłocić. Taki motyw był w Discovery gdzie 200 miał normalnie, a w 300 dali już w zderzak.

Pytanie to nurtuje mnie już kilka lat, od kiedy kupiłem fronterę z 94 roku z dużymi, kształtnymi... niewykorzystanymi lampami z tyłu.
Nie jest to może kwestia egzystencjalna, ale dlaczego wybierane jest gorsze rozwiązanie?

zbyszekm2 - 31-10-2009, 08:47

Bo musi być widoczne światło pod pewnym katem, a koło zapasowe to utrudnia.
tomquat - 31-10-2009, 09:08

5 lat stresu z powodu niewiedzy, a tu w minutę odpowiedź. I to sensowna, bo już różne wyjaśnienia słyszałem :?

Ale jak przekładasz światła na górę i nie zdejmujesz zapasu, to znaczy łamiesz prawo? :biggrin:

Patryk32 - 31-10-2009, 18:50

zbyszekm2 napisał/a:
Bo musi być widoczne światło pod pewnym katem, a koło zapasowe to utrudnia.

nie chce byc nieuprzejmy ale troche to smieszne bo z logicznego punktu widzenia to w jaki sposob przeszkadza zapasowka?
są 2 swiatla czyli tjb. 1 na 1 str a to ze z prawej str. nie bedzie widac lewego swiatla to w niczym nie przeszkadza :oops: jak by bylo 1 swiatlo to by byl problem ale są 2 wiec dla mnie to "prawo" jest do bani

Takie jest moje zdanie, kazdy ma prawo do swojego.

zbyszekm2 - 31-10-2009, 19:13

z pewnego kąta jedno światło będzie nie widoczne bo koło będzie zasłaniać. A musza być dwa widoczne. Dla mnie to logiczne.
jawaldek - 31-10-2009, 19:28

zbyszekm2 napisał/a:
z pewnego kąta jedno światło będzie nie widoczne bo koło będzie zasłaniać. A musza być dwa widoczne. Dla mnie to logiczne.

ups a ja mam tylko górne światła i bez problemowo przechodzi rejestrację zbyszekm2 czy możesz podać/przytoczyć ten przepis ew ten pewien kąt :biggrin:

Patryk32 - 31-10-2009, 22:35

zbyszekm2 napisał/a:
Ja klientom montuje nowe lamy, przygotowane fabrycznie do takiej rzeczy.

sory ze odkopuje ale mam pytanko
ile wynosi koszt takiego kompletu lamp
i czy w tych lampach znajdują się wszystkie swiatła tj:
-Swiatlo cofania
-Swiatlo przeciwmgielne
-Kierunki
-Pozycja/Postojowe
-Swiatlo STOP'u

Bo nawet jak bym przerabial to troche bezsensu bo uwage przyciagalo by swiatlko u gory a na kierunki nikt nie zwracal by uwagi- w przypadku skrecania

zbyszekm2 - 31-10-2009, 23:18

700 zł
Znajdują się wszystkie.

Patryk32 - 02-11-2009, 09:52

jawaldek napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
z pewnego kąta jedno światło będzie nie widoczne bo koło będzie zasłaniać. A musza być dwa widoczne. Dla mnie to logiczne.

ups a ja mam tylko górne światła i bez problemowo przechodzi rejestrację zbyszekm2 czy możesz podać/przytoczyć ten przepis ew ten pewien kąt


gadalem ze znajomymi i z tego co mowili wynika ze jeszcze niedawno byl przepis ze swiatla nie mogly byc wyzej niz jakastam okreslona wysokosc, ale widac ze przepisy sie zmienily bo np te nowe samochody tj:
traffic ducato jumper oraz te nowsze jeepy maja juz swiatla tam gdzie powinny miec czyli wyzej:P
wiec nie sprawdza sie juz czy swiatla sa na okreslonej wysokosci czy tez wyzej.

mysle ze pomoglem:p

pajeroX - 07-11-2009, 17:22

Witam.Ja w swojej "pojarce" założyłem w górne tylne lampy moduły lamp z DIscawery (Range Rover)ledowe i jest pozycja i stop. pięknie świecą naprawde polecam,.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group