To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Płyn do wspomagania kierownicy i wspomagania sprzęgła

tiger1010 - 07-11-2009, 17:33
Temat postu: Płyn do wspomagania kierownicy i wspomagania sprzęgła
Witam! Dziasiaj sprawdziłem poziom płynu do wspomagania kierownicy w mojej carismie i okazało się, że mam deliktanie poniżej minimum. Srpawdzałem na zimnym zgaszonym silniku. Czy prawda, ze sprawdza sie ten olej na wlaczonym silniku? Jeśli poziom płynu będzie za niski czy mogę dolać HIPOL ATF IID (kolor czerwony). Kolejne pytanie to gdzie znajduje się w cari 2003r. DID zbiornik wyrownawczy płynu wspomagania sprzęgła? Jaki płyn tam przychodzi? Dzięki. Pozdrawiam.
robertdg - 07-11-2009, 17:57

tiger1010, do wspomagania ATF DEXTRON II (czerwony) ja leje Mobila, wedle instrukcji nalezy sprawdzac na uruchomionym silniku, zbiorniczek plynu sprzeglowego jak sie nie myle to po lifcie pompka wspomagania zasilana jest ze zbiorniczka pompy hamulcowej plyn DOT4, jak zerkniesz na pompke sprzeglowa, to do niej powinien dochodzic wezyk od zbiorniczka pompy hamulcowej
tiger1010 - 08-11-2009, 14:48

Dzięki. W takim razie czy mogę dolać HIPOL ATF IID (kolor czerwony)?
robertdg - 08-11-2009, 14:56

tiger1010, tak gdyz specyfikacja tego oleju wyraznie pisze
Cytat:
Zastosowanie:
Wysokiej jakości, mineralny olej Hipol ATF II D przeznaczony jest do stosowania w automatycznych przekładniach samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów, w których producent zaleca stosowanie oleju typu Dexron II D. Olej Hipol ATF II D zalecany jest również do stosowania w urządzeniach wspomagających układy kierownicze, w sprzęgłach hydraulicznych samochodów osobowych i ciężarowych oraz w układach hydraulicznych wymagających stosowania olejów typu ATF.
Klasa jakości:
GM Dexron II D Normy, aprobaty, specyfikacje: - TWT RNJe – 8/95, - ZF TE-ML 02F, 03D, 04D, 14A, 17C - Voith lista środków smarowych G 607

Dla przykładu Mobil
Cytat:
ZASTOSOWANIE:

Mobil ATF 220 jest zalecany do stosowania w niektórych modelach automatycznych i ręcznych skrzyń biegów w pojazdach osobowych i ciężarowych, do których zalecane jest stosowanie płynów spełniających wymagania jakościowe GM Dexron IID. Olej ten może być również z powodzeniem stosowany w hydraulicznych układach wspomagania układu kierowniczego, oraz innych aplikacjach, do których zalecane jest stosowanie płynów spełniających podobne wymagania.
Klasa jakości:

GM Dexron II, GM Type A Suffix A, Allison C-4, Renk Doromat, Caterpillar TO-2, Ford M2C163-A,

tiger1010 - 08-11-2009, 15:15

Dzięki robertdg. Pozdrawiam
scoratir - 16-01-2013, 12:07

Odświeżę ten temat nieco. A pytanie raczej nietypowe.
Jak wymienić płyn w układzie wspomagania kierownicy? Jak spuścić stary a zalać nowy? Jest jakiś korek spustowy?
Ile takiego płyny potrzeba w układzie wspomagania (w instrukcji jest napisane "według potrzeby").
Jak sądzę każdy płyn się zużywa, tak i ten ma swoje lata i po prostu jest stary. Wiem że ma to być olej ATF DEXRON II.

Edit:
Byłem przed chwilą w sklepie i gość mi mówi że do mojego samochodu przysługuje DEXRON III, a nie tak jak ja pisałem II. Pokazał mi Elf ELFMATIC G3 spełniający Normę DEXRON III i mówi mi że ten jest lepszy (a II jest gorszy) i taki powinienem zalać. Zgłupiałem i nic nie kupiłem... jak to jest z tymi olejami, ten III nie jest rzadszy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group