To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Przewody WN

Anonymous - 04-09-2006, 19:16
Temat postu: [CA1A 1.3] Przewody WN
Witam. Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre. I jaka powinna byc przerwa na swiecach. Pozdrawiam.
josie - 04-09-2006, 19:55

W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
Anonymous - 04-09-2006, 21:52

A jeżeli nic nie bedzie świeciło, to znaczy że na 100% są ok? Co ile km powinno sie wymienic przewody?
josie - 04-09-2006, 22:27

Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK.

Kokos - 04-09-2006, 22:34

czy to swiecenie tez bedzie przy rozgrzanym silniku, bo u mnie zaczeły sie kłopoty z odpalaniem - czsem za trzecim razem :cry: przy zimnym silniku?
tomusn - 04-09-2006, 23:10

josie napisał/a:
Jwśli nie świeci to ok. Nie ma ustalonej jakiejś granicy wymiany przewodów. Wymienia się jak zaczną się problemy.
tomusn na przykład ma 16-letnie oryginalne przewody u siebie i są OK.

tylko sobie tak myślę , że Colcik zacznie chodzić jak burza, jak mu to wszystko co mam stare powymieniam :)
ale fakt, data na przewodach - 1989 i patrzałem pod maską - nic, a narzekać nie mogę, a świeczki też mam DENSO - ciekawe czy zmieniane. Mam tylko nadzieję, że ten Zahnriemen to jednak zmieniony został :D

Krzyzak - 05-09-2006, 09:49

Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój.

tomusn - 05-09-2006, 11:06

Krzyzak napisał/a:
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem

mam/miałem wklejke że zmieniany przy 74100 - no nie będę nowego paska zmieniał

Krzyzak - 05-09-2006, 11:12

ja też miałem nowy (góra 10 tkm zrobione), ale jakoś wolałem wymienić - święty spokój nie ma ceny
fotorelacja w dziale Nasze Miśki

Kokos - 07-09-2006, 21:44

Krzyzak napisał/a:
Kokos - a czujnik temp. chłodziwa ok?
Tomusn - Zahnriemen to Ty zmień - w tą sobotę w Colcie robiłem: pasek (Sun) + napinacz (GMB) wraz z uszczalniaczami (NOK) i paskami (alternator ContiTech) za części zapłaciłem ciut ponad 100 zł - to chyba niewysoka cena za święty spokój.

nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia?

tomusn - 07-09-2006, 22:12

lorek10 napisał/a:
Czy istnieje jakaś możliwośc sprawdzenia czy przewody WN są do wymiany czy sa jeszcze dobre.

należy sprawdzić omomierzem opór przewodów. Jak masz Colta 1988-1992 - narysowane jest to w So wirds gemacht na stronie 68 :)

Anonymous - 07-09-2006, 23:50

josie napisał/a:
W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić.
tomusn - 07-09-2006, 23:57

kostuch napisał/a:
josie napisał/a:
W totalnych ciemnościach otwierasz maskę i patrzysz lekko dodając gazu czy przewody "świecą" gdzieś na niebiesko. Przerwa na świecach 1,1mm NGK: BPR6ES-11
Tu się nie zgodzę wg katalogu NGK przerwa na świecy v-line2 do C5 z silnikami 1,5 powinna wynosić 0,8 o ile się orientuję 1,1 powinna być w Colcie IV. No ale mogę się mylić.

masz rację, możesz się mylić...
świece do Colta C52 (4G15) - 1,1mm (H.R. Etzold "So wirds gemacht", str 75)

Krzyzak - 08-09-2006, 09:30

Kokos napisał/a:
nie wiem jak mam sprawdzac ten czujnik?
a z tym odpaleniem jest tak - odpali ale zaraz obroty leca w dół i gasnie
jest tak ze dwa razy za trzecim normalnie odpala i trzyma troche wyzsze odbroty, które opdaja przy rozgrzanym silniku
raz tylko miałem taka sytuację, że po odpaleniu na zimno nie palił jeden cylinder i na kablu z pierwszej świecy kopało w rękę jak diabli (ale odpalił za pierwszym razem)
czy zmienic te kable czy badać czujnik chłodzenia?

w OBI kupujesz miernik cyfrowy za 15 zł i nastawiasz na 20 kOm - sprawdzasz jaki opór jest na zimnym silniku (wtyczka na 2 piny zaznaczona w manualu - do ściągnięcia z FAQ->Download).

kable się normalnie zużywają - wymiana okresowa jest zalecana
jak mi tak odpalał, to lały wtryski - za którymś razem odpalił i powoli się podnosił; za to zimą było wręcz odwrotnie - palił po dotknięciu kluczyka :)

Kokos - 08-09-2006, 21:22

dzieki Krzyzak za konsultacje
jak odpali obroty od razu sa wysoko tak jak zwykle chyba zaczne od tych kabli nie mam pojecia ile maja przebiegu ze mna 33 tkm



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group