Outlander I Ogólne - Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie....
Anonymous - 18-11-2009, 16:41 Temat postu: Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie.... Jako, że jestem nowym użytkownikiem Outka, jeszcze nie znam jego zwyczajów. Postanowiłem zapytać tu na forum o rzeczy, które mnie zainteresowały, ze względu na swoją "inność" w porównaniu z poprzednimi moimi samochodami.
1. Obroty silnika - silnik pracuje równo, cichutko, ale ok. 900 obr/min. Czy tak ma być ? Czasem przy ruszaniu, być może z racji że się nie przestawiłem z poprzedniego klekota potrafi mi zagdakać.
2. Zauważyłem w wielu wątkach na różnych stronach www że mówiąc o Outku wspomina się uszkodzenia sprzęgła. Czy jest to charakterystyczna dolegliwość, przy niewłaściwej eksploatacji czy też po jakimś przebiegu ? Jak się objawia i czego dokładnie dotyczy ?
3. Outek należy do bardzo ciepłych samochodzików, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę wewnątrz. Cieszy mnie to, ale w porównaniu z moimi poprzednimi tempo nagrzania jest bardzo szybkie. Po 7 - 10 minutach od uruchomienia mam już delikatne ciepłe powiewy, a przy jeździe po mieście to słyszę szum wentylatorka zatrzymując się na każdych światłach. W sumie silnik 2.0, stosunkowo niewielka chłodnica, to wydaje się, że tak być powinno, ale zapytam jeszcze czy w Waszych też tak jest ?
4. No i ostatnie pytanie... gdzie kupujecie części do Outków ? Jakiś sklep internetowy ? Chodzi mi o zakup filtrów, końcówek drążka kierowniczego, a może i nawet paska rozrządu, bo nadal nie mam pewności czy został zmieniony.
...a i jeszcze, czy Outek pierwszej edycji był wyposażony w jakieś seryjne dobre radio, czy szukać takiego oryginała w np. Allegro, czy nie zawracać sobie głowy i kupić dobre np. w MediaMarkt ?
Tyle ode mnie... pozdrawiam serdecznie Otlander-userów i dziękuje za wszelkie sugestie.
krzychu - 19-11-2009, 23:58 Temat postu: Re: Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie
Radecky napisał/a: |
1. Obroty silnika - silnik pracuje równo, cichutko, ale ok. 900 obr/min. Czy tak ma być ? Czasem przy ruszaniu, być może z racji że się nie przestawiłem z poprzedniego klekota potrafi mi zagdakać. |
Mam ten sam silnik 4G63 (jeśli dobrze rozumiem). Mi bez klimy schodzi po chwili do 800 obr/min (przynajmniej na budziku). A przy ruszaniu jak się mu nie da min 1500 obr to potrafi zgasnąć.
Radecky napisał/a: | 2. Zauważyłem w wielu wątkach na różnych stronach www że mówiąc o Outku wspomina się uszkodzenia sprzęgła. Czy jest to charakterystyczna dolegliwość, przy niewłaściwej eksploatacji czy też po jakimś przebiegu ? Jak się objawia i czego dokładnie dotyczy ? |
Ciękie auto + 4x4 sprzęgło łatwo spalić. Przy normalnej eksploatacji (ruszanie z małą ilością gazu) nie powinno być problemów.
Radecky napisał/a: | 3. Outek należy do bardzo ciepłych samochodzików, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę wewnątrz. Cieszy mnie to, ale w porównaniu z moimi poprzednimi tempo nagrzania jest bardzo szybkie. Po 7 - 10 minutach od uruchomienia mam już delikatne ciepłe powiewy, a przy jeździe po mieście to słyszę szum wentylatorka zatrzymując się na każdych światłach. W sumie silnik 2.0, stosunkowo niewielka chłodnica, to wydaje się, że tak być powinno, ale zapytam jeszcze czy w Waszych też tak jest ? |
A to dziwne ja mam ogromną chłodnicę w Lancerze + 2 wentylatory. Słyszałem je tylko jak dopalę klimę bo inaczej nie udało mi się ich odpalić. A grzeje się faktycznie bardzo szybko co w sumie dziwi przy nie aluminiowej jednostce.
Radecky napisał/a: | 4. No i ostatnie pytanie... gdzie kupujecie części do Outków ? Jakiś sklep internetowy ? Chodzi mi o zakup filtrów, końcówek drążka kierowniczego, a może i nawet paska rozrządu, bo nadal nie mam pewności czy został zmieniony. |
InterCars (jest zniżka dla MM). A rozrząd nie jest prosty w tym samochodzie i polecam oddać komuś kto zna 4G63.
Radecky napisał/a: | ...a i jeszcze, czy Outek pierwszej edycji był wyposażony w jakieś seryjne dobre radio, czy szukać takiego oryginała w np. Allegro, czy nie zawracać sobie głowy i kupić dobre np. w MediaMarkt ? |
Nie zawracaj sobie głowy i wybierz takie jakie Ci pasuje co do jakości, funkcji i designu byle nie w Media bo tam najdrożej. Prawdopodobnie będzie potrzebna przejściówka z Mitsu na ISO.
Mam nadzieje że moje obserwacje z Lancera się przydadzą.
Anonymous - 20-11-2009, 07:15 Temat postu: ...aaa dzięki za informacje. No rozjaśniłeś mi trochę i już jestem spokojny.
Zastanawiam się jedynie z tym sprzęgłem, nie wiem czy Klubowicze mają takie obserwacje, że padło sprzęgło przy jakimś orientacyjnym przebiegu. No ale i tak nie ma to dla mnie większego znaczenia, bo z jednej strony i tak nie wiem jak jeździł poprzedni właściciel, a z drugiej z tego co widzę to nie jest to wada tak powszechna jak np. wtryski w Renault 1.5 dci...
Pozdrawiam serdecznie
Bart007 - 20-11-2009, 16:18 Temat postu: Re: Kilka pytań: obroty, sprzęgło, temperatura i zawieszenie
Radecky napisał/a: | 3. Outek należy do bardzo ciepłych samochodzików, szybko się nagrzewa i trzyma temperaturę wewnątrz. Cieszy mnie to, ale w porównaniu z moimi poprzednimi tempo nagrzania jest bardzo szybkie. |
To fakt, też byłem zdzwiony - w moim Outku 2.0 Turbo to ciepło z wentylatorów czuję naprawdę niedługo po wyjeździe z garażu. W porówaniu do poprzedniego auta - Corsy C - to tempo nagrzewania niesamowite. Może to nie tylko kwestia silnika, ale jakiś dobrze przemyślany system nawiewów?
rafq - 29-11-2009, 21:46
Może po prostu Miśki tak mają Z tego co wiem i doświadczyłem to colty c5x oraz CA0 b. szybko się nagrzewają. W moim starym c5x 4g15 wystarczyło abym go w zimie wyturlał z garażu, zamknął bramy, przejechał kilkaset metrów a wskazówka temp już wesoło podskakiwała do góry
|
|
|