[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Silnik nie odpala po wymianie uszczelki głowi
Damooo - 01-12-2009, 18:44 Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Silnik nie odpala po wymianie uszczelki głowi Witam wszystkich ,na wyszukiwajce ciemnośc stąd nowy temat :
Mój misiek napotkał na usterke , była peknięta głowica , sam ją zciągałem i sam zakładałem wszystko wygląda OK , poskręcane rozrząd ustawiony , luz na zaworach odpowietrzony układ paliwowy wsio ALE NIE ODPALI !!!! kręci i nic żadnych oznak życia, On wyczuwalny w garażu ale nic nie łapnie nic . Tak sie zastanawiałem że stał 3 tygodnie z odłączonym akumulatorem, czy coś sie z czujnikami porobiło , z kompem . Rozrząd sprawdzałe i wszystko jest jak w manualu wałek rozrządu ,pompa wtryskowa , pompa oleju , wał na znakach i nic !! POMÓŻCIE już zdrowia nie mam
PabloGal - 01-12-2009, 19:01
Cześć,tak myślę, że może nie podłączyłeś jakiejś kosteczki elektrycznej. W primerze dieslu jest kostka zasilająca pompę wysokiego ciśnienia, bez tego nie zapali. Może przegapiłeś jakąś wtyczkę od czujnika?
To tyle co mi pryszło do głowy po tym co napisałeś.
Owczar - 01-12-2009, 20:19
Musisz sprawdzić kompresje i czy pompa pompuje. Ja bym wykręcił wtryski, przykręcił do rurek paliwowych i zakręcił... przy okazji zmierzył kompresje na wszystkich cylindrach. Dopóki tego nie zrobisz, można gdybać, bo nie wiadomo po której stronie leży problem- mechanicznej czy elektrycznej.
Damooo - 02-12-2009, 13:13
Witam
Kompresja jest ok , i wtryski również , czy ewentualnie jakiś czujnik? np położenia wału czy może inna rzecz wam do głowy przychodzi
Moze pompa wtryskowa jest źle ustawiona ( założona jak na początku przed remontem kiedy silnik chodził )
[ Dodano: 02-12-2009, 13:46 ]
Nowe spostrzerzenie
Przy urzyciu samostartu silnik zapala i chodzi , chodz nie idealnie bardziej jak golf I i dymi na siwo
Owczar - 02-12-2009, 14:32
Pali się kontrolka CE? Nawet bez czujnika położenia wału silnik powinien odpalić.
Damooo - 02-12-2009, 14:48
nie wszystko ok z kontrolkami , a moze kat wtrysku trzeba ustawic ??
Owczar - 02-12-2009, 14:49
A pompe dobrze ustawiłeś w rozrządzie?
Damooo - 02-12-2009, 17:04
pompa ustawiona na znakach ale nie palił przestawilem o zab do przodu i od strzalu zapalil ale nie wkreca sie ladnie przerywa
robertdg - 02-12-2009, 17:23
Damooo napisał/a: | Przy urzyciu samostartu silnik zapala i chodzi , chodz nie idealnie bardziej jak golf I i dymi na siwo | przestawiony kat wtrysku
Damooo - 02-12-2009, 17:37
czyli jak bedzie lepiej zostawić i krecić czy ustawić na znaki i kręcić ?? Musze ustawic na słuch tak by w miare to ładnie chodziło i podjechac do warsztatu gdzies ustawić na ładnie , i jeszcze pytanko czy jak sie pompe wyreguluje to zawory ucichna czy to nie ma nic do tego , bo narazie głosno klepia
robertdg - 02-12-2009, 17:45
Damooo napisał/a: | bo narazie głosno klepia | czy aby napewno zawory klepia, czy terkocza, jezeli terkocza masz dalej zle ustawiony kat wtrysku, ja zawsze ustawiam na sluch diesla, ale zacznijmy od tego, jak przestawiles kolko o jeden zab i auto odplailo tylko terkocze to musisz minimalnie pobawic sie pompa w ustawienie kata wtrysku, pobierz sobie Manual z dzialu download, tam jest wszystko opisane,
P.S. mam jeszcze jedno pytanie ustawiales wedle znaczkow fabrycznych, czy malowales wlasne znaki korektorem czy tez flamastrem?
Damooo - 02-12-2009, 17:53
tak jak w manualu lecz nie dawał znaku zycia przesunołem o zab pompe i pali , luz na zaworach jak w manualu ale wlasnie slychac ten klekot takie terkotanie , wróce pompe na znak i sprubóje ja ustawić , tylko mam pytanko czy na odpalonym silniku mozna ?? pasek na rozrzadzie nie przeskoczy??
robertdg - 02-12-2009, 18:00
Damooo, ja dla bezpieczenstwa zawsze ustawiam na wylaczonym silniku, w niektorych autach ustawienie kata realizuje sie za pomoca kola zebatego pompy, nie pamietam jak jest w galu, ale delikatnie ruszasz ustawieniem kata wtrysku, doslownie o kawaleczek sie rozchodzi, az dojdziesz do meritum.
Damooo - 02-12-2009, 19:24
kolego robertdg a wiesz w jaki sposób sie popuszcza pompe w Misku aby mozna było nia manewrowac ??
robertdg - 02-12-2009, 21:01
Damooo, patrzac po manualu kolo zebate rozrzadu jest na klinie i nie widac na nim regulacji, wiec pozostaje pompa, manual plik 11.pdf, strona 80, dzial/podtytul Injection timing check and adjustment - sprawdzanie kata wyprzedzenia wtrysku i jego regulacja, wynika z tego ze rusza sie pompa, ktora jest przykrecona na dwie srubki oczywiscie
|
|
|