To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Silnik nie odpala po wymianie uszczelki głowi

Damooo - 01-12-2009, 18:44
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Silnik nie odpala po wymianie uszczelki głowi
Witam wszystkich ,na wyszukiwajce ciemnośc stąd nowy temat :
Mój misiek napotkał na usterke , była peknięta głowica , sam ją zciągałem i sam zakładałem wszystko wygląda OK , poskręcane rozrząd ustawiony , luz na zaworach odpowietrzony układ paliwowy wsio ALE NIE ODPALI !!!! kręci i nic żadnych oznak życia, On wyczuwalny w garażu ale nic nie łapnie nic . Tak sie zastanawiałem że stał 3 tygodnie z odłączonym akumulatorem, czy coś sie z czujnikami porobiło , z kompem . Rozrząd sprawdzałe i wszystko jest jak w manualu wałek rozrządu ,pompa wtryskowa , pompa oleju , wał na znakach i nic !! POMÓŻCIE już zdrowia nie mam

PabloGal - 01-12-2009, 19:01

Cześć,tak myślę, że może nie podłączyłeś jakiejś kosteczki elektrycznej. W primerze dieslu jest kostka zasilająca pompę wysokiego ciśnienia, bez tego nie zapali. Może przegapiłeś jakąś wtyczkę od czujnika?
To tyle co mi pryszło do głowy po tym co napisałeś.

Owczar - 01-12-2009, 20:19

Musisz sprawdzić kompresje i czy pompa pompuje. Ja bym wykręcił wtryski, przykręcił do rurek paliwowych i zakręcił... przy okazji zmierzył kompresje na wszystkich cylindrach. Dopóki tego nie zrobisz, można gdybać, bo nie wiadomo po której stronie leży problem- mechanicznej czy elektrycznej.
Damooo - 02-12-2009, 13:13

Witam
Kompresja jest ok , i wtryski również , czy ewentualnie jakiś czujnik? np położenia wału czy może inna rzecz wam do głowy przychodzi
Moze pompa wtryskowa jest źle ustawiona ( założona jak na początku przed remontem kiedy silnik chodził )

[ Dodano: 02-12-2009, 13:46 ]
Nowe spostrzerzenie
Przy urzyciu samostartu silnik zapala i chodzi , chodz nie idealnie bardziej jak golf I :) i dymi na siwo

Owczar - 02-12-2009, 14:32

Pali się kontrolka CE? Nawet bez czujnika położenia wału silnik powinien odpalić.
Damooo - 02-12-2009, 14:48

nie wszystko ok z kontrolkami , a moze kat wtrysku trzeba ustawic ??
Owczar - 02-12-2009, 14:49

A pompe dobrze ustawiłeś w rozrządzie?
Damooo - 02-12-2009, 17:04

pompa ustawiona na znakach ale nie palił przestawilem o zab do przodu i od strzalu zapalil ale nie wkreca sie ladnie przerywa
robertdg - 02-12-2009, 17:23

Damooo napisał/a:
Przy urzyciu samostartu silnik zapala i chodzi , chodz nie idealnie bardziej jak golf I :) i dymi na siwo
przestawiony kat wtrysku
Damooo - 02-12-2009, 17:37

czyli jak bedzie lepiej zostawić i krecić czy ustawić na znaki i kręcić ?? Musze ustawic na słuch tak by w miare to ładnie chodziło i podjechac do warsztatu gdzies ustawić na ładnie , i jeszcze pytanko czy jak sie pompe wyreguluje to zawory ucichna czy to nie ma nic do tego , bo narazie głosno klepia :rolleyes:
robertdg - 02-12-2009, 17:45

Damooo napisał/a:
bo narazie głosno klepia
czy aby napewno zawory klepia, czy terkocza, jezeli terkocza masz dalej zle ustawiony kat wtrysku, ja zawsze ustawiam na sluch diesla, ale zacznijmy od tego, jak przestawiles kolko o jeden zab i auto odplailo tylko terkocze to musisz minimalnie pobawic sie pompa w ustawienie kata wtrysku, pobierz sobie Manual z dzialu download, tam jest wszystko opisane,

P.S. mam jeszcze jedno pytanie ustawiales wedle znaczkow fabrycznych, czy malowales wlasne znaki korektorem czy tez flamastrem?

Damooo - 02-12-2009, 17:53

tak jak w manualu lecz nie dawał znaku zycia przesunołem o zab pompe i pali , luz na zaworach jak w manualu ale wlasnie slychac ten klekot takie terkotanie , wróce pompe na znak i sprubóje ja ustawić , tylko mam pytanko czy na odpalonym silniku mozna ?? pasek na rozrzadzie nie przeskoczy??
robertdg - 02-12-2009, 18:00

Damooo, ja dla bezpieczenstwa zawsze ustawiam na wylaczonym silniku, w niektorych autach ustawienie kata realizuje sie za pomoca kola zebatego pompy, nie pamietam jak jest w galu, ale delikatnie ruszasz ustawieniem kata wtrysku, doslownie o kawaleczek sie rozchodzi, az dojdziesz do meritum.
Damooo - 02-12-2009, 19:24

kolego robertdg a wiesz w jaki sposób sie popuszcza pompe w Misku aby mozna było nia manewrowac ??
robertdg - 02-12-2009, 21:01

Damooo, patrzac po manualu kolo zebate rozrzadu jest na klinie i nie widac na nim regulacji, wiec pozostaje pompa, manual plik 11.pdf, strona 80, dzial/podtytul Injection timing check and adjustment - sprawdzanie kata wyprzedzenia wtrysku i jego regulacja, wynika z tego ze rusza sie pompa, ktora jest przykrecona na dwie srubki oczywiscie ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group