To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - "Tryb przygoda" - czyli zakopać się O-II - ku prze

niezawodny - 05-12-2009, 15:15
Temat postu: "Tryb przygoda" - czyli zakopać się O-II - ku prze
Zima za pasem, więc pora powspominać ciepłe lato.
Wakacje spędziłem w tym roku na Sardynii, oczywiście razem z moim O-II
... i miałem pewną niemiłą przygodę/niepodziankę.
Otuż pewnego dnia zachciało mi się wjechać na plażę piaszczystą. I wjechałem ale już nie wyjechałem... bo ugrzązłem. Dobrze że to była niedziela i obok piknikowali Włosi i mieli w dodatku linkę bo byłoby kiepsko - to była dzika plaża na odludziu, całkowicie pusta w tygodniu.
Żeby było śmieszniej to wjeżdżając na tą plażę autem rzuciłem do rodzinki hasło reklamowe Outlandera - "wrzuć tryb przygoda" - zachęcające do korzystania z przełożenia Lock. Tak więc w moim przypadku tryb przygoda vel lock oznaczał definitywny lock a co za tym idzie przygodę... :D Tyle że nie tak to sobie wyobrażałem.
BTW strasznie śmiesznie to wyglądało bo mój nowiutki O-II utknął a wyciągał mnie jakiś stary fiat tipo czy cuś w tym rodzaju. Mówiąc krótko trochę wstyd ale Włosi od razu sami zaoferowali pomoc.
I do dziś zastanawiam się jak to możliwe że O-II tak łatwo można zakopać.
Miał już ktoś podobne doświadczenia? A może popełniłem jakiś błąd? Tylko jaki?
Co ciekawe nigdy nie miałem problemów na śniegu czy lodzie, a rózne testy przeprowadzałem, z wjazdem w zaspę włącznie.

P.S.
Jako że 3 lata wcześniej zakopałem się też całkowicie X-Trailem na plaży kamienistej w Grecji to już wiem jaka jest różnica SUVa do terenówki. Brak blokady mechanizmu różnicowego daje się niestety odczuć. Jak ktoś myśli że SUVem nie utknie na piachu/kamieniach to rozwiewam te myśli. Natomiast SUV nie ma problemu na śniegu i lodzie, nie wiem dlaczego.

mitsu00 - 05-12-2009, 15:22

Pytanie zasadnicze: ASC miałeś ustawione na ON czy na OFF? Bo jeSli na ON to elektronika zdusiła ci moc na kołach :wink:

Pozdr.

niezawodny - 05-12-2009, 15:32

mitsu00 napisał/a:
Pytanie zasadnicze: ASC miałeś ustawione na ON czy na OFF? Bo jeSli na ON to elektronika zdusiła ci moc na kołach :wink:

Pozdr.

Nigdy tego nie wyłączam więc miałem na ON. A to ma jakieś znaczenie?

mitsu00 - 05-12-2009, 15:37

niezawodny napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Pytanie zasadnicze: ASC miałeś ustawione na ON czy na OFF? Bo jeSli na ON to elektronika zdusiła ci moc na kołach :wink:

Pozdr.

Nigdy tego nie wyłączam więc miałem na ON. A to ma jakieś znaczenie?



:D Ma znaczenie i to niebagatelne. Śmiem domniemywac że właśnie z tego powodu nie mogłeś wyjechac :badgrin: ASC zawsze trzeba wyłączyc jeśli zapuszczasz się w teren. Inaczej elektronika odcina ci moc z kół które nie mają przyczepności.

Pozdr.

niezawodny - 05-12-2009, 15:41

mitsu00 napisał/a:
ASC zawsze trzeba wyłączyc jeśli zapuszczasz się w teren. Inaczej elektronika odcina ci moc z kół które nie mają przyczepności.

Pozdr.

To forum jest bezcenne. Dzięki za info bo czułem że gdzieś zrobiłem błąd i był to definitywnie błąd kierowcy a nie samochodu. Zapewne ten sam błąd popełniłem z X-Trailem.

BTW trochę mnie to dziwi że na śniegu pomimo włączonego ASC nie ma takich problemów.
Czy w takim razie na śniegu/lodzie też doradzasz wyłączenie ASC?

mitsu00 - 05-12-2009, 15:46

Na śniegu jest trochę inaczej bo opony mają lepszą trakcję z powodu innego bieżnika który lepiej wgryza się w podłoże. W normalnej jeździe nie polecałbym wyłączania ASCpo śniegu, ale jeśli chcesz "polatac" bokami, albo jeśli już się zakopiesz to wyłączenie ASC to podstawa.

Pozdr.

[ Dodano: 05-12-2009, 15:49 ]
Np jeśli miałbyś opony terenowe to myślę że nie zakopałbyś sie tak łatwo w piachu nawet z ASC w pozycji ON. generalnie jednak na piachu zasada jest 1: ASC OFF i pełny but.

Pozdr.

Anonymous - 05-12-2009, 16:52

niezawodny napisał/a:
To forum jest bezcenne.



Startuj zawsze z laptokiem to przed wjazdem na taką plaże zaraz dostaniesz wskazówki co i jak......... :D

mitsu00 - 05-12-2009, 17:29

AlCapone napisał/a:
Startuj zawsze z laptokiem to przed wjazdem na taką plaże zaraz dostaniesz wskazówki co i jak.........


Dobreeeee......:-)

Pozdr.

cebull - 05-12-2009, 21:36

co do jezdzenia po plazy to dobrze jest rowniez obnizyc cisnienie w oponach ale nie sadze bys wozil ze soba kompresor by je potem dopompowac :D
karol_alasz - 05-12-2009, 23:18

cebull napisał/a:
dobrze jest rowniez obnizyc cisnienie w oponach

No to podobnie jak w maksymalnie głęboki snieg,np. na norweskim lodowcu 8)

pretor - 06-12-2009, 00:43

Do jazdy po grząskim piachu upuszczamy powietrza w kołach, aż trochę przysiądzie. Wyłączamy wszelkie elektroniczne wspomagacze i kontrolę trakcji. Ustawiamy napęd na 4 koła. Sprawdzone.

Podczas jazdy po mokrym piachu przy wodzie wzdłuż plaży lepiej nie zatrzymywać samochodu. Jeśli przystaniecie, koła od razu zapadają się, a woda zasysa do dołu i powoduje, że nie można wyjechać.

piotras - 06-12-2009, 02:07

Jak jeździłem po "kopnym" piachu patrolem do dopiero szedł dobrze jak mu załączyłem reduktor. Inaczej było odczuwalne jak wytraca powoli prędkość aż do momentu kiedy stawał z braku mocy. To był stary Patrol więc i silnik niezbyt mocny i dobrze wysłużony - może w outku tak by sie tego nie odczuwało. Ciekawe czy faktycznie wyłączenie ASC by mu dużo pomogło
simon172 - 07-12-2009, 08:09

No ale, coś mi tu nie gra.. przeca, ten elektroniczny pastuch przychamowuje koło które się za szybko kręci (czytaj wisi w powietrzu, bądź jest w kałuży) powodując, że moment obrotowy pulsowo przekazywany jest na drugie koło tej samej osi, które może mieć lepszą przyczepność... co wy na to?

P.S. U mnie nie da się do końca wyłączyć tego pastucha, nawet gdy na wyświetlaczu pojawi sie napis ASC OFF to i tak przy poślizgu się odpala... :wink:

Wazzi - 07-12-2009, 12:02

Ale jak masz wszystkie kola zakopane to ktore ma Ci przytrzymac? Dlatego wylacza sie ASC.
simon172 - 07-12-2009, 12:33

No tak, ale jak masz wszystkie zakopane, to już nawet wyłączenie tego nie pomoże, nawet blokady, bo jak koło nie ma przyczepności to jak ma wyciągnąć ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group