Outlander II Ogólne - "Tryb przygoda" - czyli zakopać się O-II - ku prze
niezawodny - 05-12-2009, 15:15 Temat postu: "Tryb przygoda" - czyli zakopać się O-II - ku prze Zima za pasem, więc pora powspominać ciepłe lato.
Wakacje spędziłem w tym roku na Sardynii, oczywiście razem z moim O-II
... i miałem pewną niemiłą przygodę/niepodziankę.
Otuż pewnego dnia zachciało mi się wjechać na plażę piaszczystą. I wjechałem ale już nie wyjechałem... bo ugrzązłem. Dobrze że to była niedziela i obok piknikowali Włosi i mieli w dodatku linkę bo byłoby kiepsko - to była dzika plaża na odludziu, całkowicie pusta w tygodniu.
Żeby było śmieszniej to wjeżdżając na tą plażę autem rzuciłem do rodzinki hasło reklamowe Outlandera - "wrzuć tryb przygoda" - zachęcające do korzystania z przełożenia Lock. Tak więc w moim przypadku tryb przygoda vel lock oznaczał definitywny lock a co za tym idzie przygodę... Tyle że nie tak to sobie wyobrażałem.
BTW strasznie śmiesznie to wyglądało bo mój nowiutki O-II utknął a wyciągał mnie jakiś stary fiat tipo czy cuś w tym rodzaju. Mówiąc krótko trochę wstyd ale Włosi od razu sami zaoferowali pomoc.
I do dziś zastanawiam się jak to możliwe że O-II tak łatwo można zakopać.
Miał już ktoś podobne doświadczenia? A może popełniłem jakiś błąd? Tylko jaki?
Co ciekawe nigdy nie miałem problemów na śniegu czy lodzie, a rózne testy przeprowadzałem, z wjazdem w zaspę włącznie.
P.S.
Jako że 3 lata wcześniej zakopałem się też całkowicie X-Trailem na plaży kamienistej w Grecji to już wiem jaka jest różnica SUVa do terenówki. Brak blokady mechanizmu różnicowego daje się niestety odczuć. Jak ktoś myśli że SUVem nie utknie na piachu/kamieniach to rozwiewam te myśli. Natomiast SUV nie ma problemu na śniegu i lodzie, nie wiem dlaczego.
mitsu00 - 05-12-2009, 15:22
Pytanie zasadnicze: ASC miałeś ustawione na ON czy na OFF? Bo jeSli na ON to elektronika zdusiła ci moc na kołach
Pozdr.
niezawodny - 05-12-2009, 15:32
mitsu00 napisał/a: | Pytanie zasadnicze: ASC miałeś ustawione na ON czy na OFF? Bo jeSli na ON to elektronika zdusiła ci moc na kołach
Pozdr. |
Nigdy tego nie wyłączam więc miałem na ON. A to ma jakieś znaczenie?
mitsu00 - 05-12-2009, 15:37
niezawodny napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Pytanie zasadnicze: ASC miałeś ustawione na ON czy na OFF? Bo jeSli na ON to elektronika zdusiła ci moc na kołach
Pozdr. |
Nigdy tego nie wyłączam więc miałem na ON. A to ma jakieś znaczenie? |
Ma znaczenie i to niebagatelne. Śmiem domniemywac że właśnie z tego powodu nie mogłeś wyjechac ASC zawsze trzeba wyłączyc jeśli zapuszczasz się w teren. Inaczej elektronika odcina ci moc z kół które nie mają przyczepności.
Pozdr.
niezawodny - 05-12-2009, 15:41
mitsu00 napisał/a: | ASC zawsze trzeba wyłączyc jeśli zapuszczasz się w teren. Inaczej elektronika odcina ci moc z kół które nie mają przyczepności.
Pozdr. |
To forum jest bezcenne. Dzięki za info bo czułem że gdzieś zrobiłem błąd i był to definitywnie błąd kierowcy a nie samochodu. Zapewne ten sam błąd popełniłem z X-Trailem.
BTW trochę mnie to dziwi że na śniegu pomimo włączonego ASC nie ma takich problemów.
Czy w takim razie na śniegu/lodzie też doradzasz wyłączenie ASC?
mitsu00 - 05-12-2009, 15:46
Na śniegu jest trochę inaczej bo opony mają lepszą trakcję z powodu innego bieżnika który lepiej wgryza się w podłoże. W normalnej jeździe nie polecałbym wyłączania ASCpo śniegu, ale jeśli chcesz "polatac" bokami, albo jeśli już się zakopiesz to wyłączenie ASC to podstawa.
Pozdr.
[ Dodano: 05-12-2009, 15:49 ]
Np jeśli miałbyś opony terenowe to myślę że nie zakopałbyś sie tak łatwo w piachu nawet z ASC w pozycji ON. generalnie jednak na piachu zasada jest 1: ASC OFF i pełny but.
Pozdr.
Anonymous - 05-12-2009, 16:52
niezawodny napisał/a: | To forum jest bezcenne. |
Startuj zawsze z laptokiem to przed wjazdem na taką plaże zaraz dostaniesz wskazówki co i jak.........
mitsu00 - 05-12-2009, 17:29
AlCapone napisał/a: | Startuj zawsze z laptokiem to przed wjazdem na taką plaże zaraz dostaniesz wskazówki co i jak......... |
Dobreeeee......:-)
Pozdr.
cebull - 05-12-2009, 21:36
co do jezdzenia po plazy to dobrze jest rowniez obnizyc cisnienie w oponach ale nie sadze bys wozil ze soba kompresor by je potem dopompowac
karol_alasz - 05-12-2009, 23:18
cebull napisał/a: | dobrze jest rowniez obnizyc cisnienie w oponach |
No to podobnie jak w maksymalnie głęboki snieg,np. na norweskim lodowcu
pretor - 06-12-2009, 00:43
Do jazdy po grząskim piachu upuszczamy powietrza w kołach, aż trochę przysiądzie. Wyłączamy wszelkie elektroniczne wspomagacze i kontrolę trakcji. Ustawiamy napęd na 4 koła. Sprawdzone.
Podczas jazdy po mokrym piachu przy wodzie wzdłuż plaży lepiej nie zatrzymywać samochodu. Jeśli przystaniecie, koła od razu zapadają się, a woda zasysa do dołu i powoduje, że nie można wyjechać.
piotras - 06-12-2009, 02:07
Jak jeździłem po "kopnym" piachu patrolem do dopiero szedł dobrze jak mu załączyłem reduktor. Inaczej było odczuwalne jak wytraca powoli prędkość aż do momentu kiedy stawał z braku mocy. To był stary Patrol więc i silnik niezbyt mocny i dobrze wysłużony - może w outku tak by sie tego nie odczuwało. Ciekawe czy faktycznie wyłączenie ASC by mu dużo pomogło
simon172 - 07-12-2009, 08:09
No ale, coś mi tu nie gra.. przeca, ten elektroniczny pastuch przychamowuje koło które się za szybko kręci (czytaj wisi w powietrzu, bądź jest w kałuży) powodując, że moment obrotowy pulsowo przekazywany jest na drugie koło tej samej osi, które może mieć lepszą przyczepność... co wy na to?
P.S. U mnie nie da się do końca wyłączyć tego pastucha, nawet gdy na wyświetlaczu pojawi sie napis ASC OFF to i tak przy poślizgu się odpala...
Wazzi - 07-12-2009, 12:02
Ale jak masz wszystkie kola zakopane to ktore ma Ci przytrzymac? Dlatego wylacza sie ASC.
simon172 - 07-12-2009, 12:33
No tak, ale jak masz wszystkie zakopane, to już nawet wyłączenie tego nie pomoże, nawet blokady, bo jak koło nie ma przyczepności to jak ma wyciągnąć ?
|
|
|