To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Wszystko o instalacjach gazowych

TNT - 22-07-2005, 14:07
Temat postu: Wszystko o instalacjach gazowych
Kazdy niech wyrazi swoje zdanie na temat instalacji gazowych. Widac ze jest to temat dosc popularny zachecam wiec do dyskusji na temat.
ROMEL - 22-07-2005, 14:18

Myslę że i tak było juz duużo przemawianek i delikatnych spięć na temat instalacji gazowych ale....

Moje zdanie już pewnie doskonale wszyscy znają....

Pozdrawiam

Anonymous - 22-07-2005, 14:49

no to teraz ja...
napewno gaz jest do du... i do zapalniczek :lol:
ale jak ktoś robi ponad 40 kkm rocznie może być do samochodu
są plusy i minusy ale napewno dla kieszeni się opłaci :wink:

tomekrvf - 22-07-2005, 14:57

Zle opinie o gazie powstaly przez ludzi ktorzy jak najmniejszym kosztem chca niewiadomo czego. Drudzy winni to kowale ktorzy zakladaja syf w wyjatkowo niechlujny sposób tak ze pozniej sa same problemy. Dobrze zrobiona instalacja, a teraz mozna kupic wtrysk gazu np firmy Prins, zapewnia bezstresowa eksploatacje samochodu
kochajj - 22-07-2005, 15:16

miałem galanta E33 i zrobiłem nim duuuuuzo kilometrów na lpg i nie pogorszyło to osiagów autka... autko jezdzi do tej pory!!!!... była to 2ga generacja... jedyny minus to widoczne zdławienie autka(zwezka venturiego)... no i ciezko zadowolić taką instalacją lpg autka powyzej 110kW... przy terminowych regolacjach i dbaniu o instalacje zapłonową nie powinno być kłopotów... nie radze tez jezdzic na takiej instalce do odciacie zapłonu...

Teraz posiadam instalacje V generacji LPI Vialle- jest to instalacja wtrysku gazu fazy ciekłej... instalacja w 100% bezobsługowa... przeglądy co 100 kkm... jest to instalacja "fabryczna"... jedyną czescią która się psuje w tej instalacji jest pompa gazu umieszczona w zbiorniku... koszt nowej 2500zł, regenerowanej 1000zł za zdaniem starej... własnie przerabiam ten temat gdyz zakupiłem autko z uszkodząną pompą :(

dla zainteresowanych kilka lektórka ;) :

Piąta generacja instalacji gazowych wprowadza zupełnie nową jakość. System LPI firmy Vialle to zupełnie nowy układ zasilania samochodów gazem. Gaz dostarczany jest do zaworów ssących silnika w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach-lotnym do układu dolotowego. Od niedawna technologia ciekłego wtrysku gazu dostępna jest również w Polsce.
Vialle, holenderski producent instalacji do zasilania pojazdów gazem, jest znaną w całym świecie firmą wiodącą prym w instalacjach LPG. Po latach badań i testów, Vialle stworzyło system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. System LPI może zostać zaadaptowany do wszystkich nowoczesnych silników z wtryskiem paliwa, oraz jest jedynym systemem który można zastosować do silników z turbo doładowaniem i przystosowanych do pracy na mieszance ubogiej. Jednocześnie nie powoduje on obniżenia osiągów samochodu.

W tej nowej technologii gaz płynny nie jest już odparowywany, lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika. Nie jest to jedyny element odróżniający LPI od systemów niższych generacji. Zastosowano tu nowatorską strategię sterowania wtryskiem gazu. Wtryskiwacze gazowe LPI są zarządzane przez system sterowania wtryskiem benzyny samochodu. Metoda ta jest bardzo naturalna dla silnika oraz wykorzystuje wszystkie elementy technologii przewidziane przez producenta pojazdu. Wszystkie parametry pracy silnika są zachowane a samochód jest bardziej przyjazny dla środowiska.


Działanie systemu LPi może być porównane jedynie do działania systemu wtrysku benzyny: sprężony (ciekły) gaz jest doprowadzony do wtryskiwaczy. Układ zawiera zbiornik zintegrowany z pompą (1). Pompa podwyższa ciśnienie w przewodach i pompuje ciekły LPG do regulatora ciśnienia. Regulator ciśnienia (2) monitoruje nadciśnienie panujące w przewodach. W jego składzie znajduje się zawór odcinający, który jest otwarty przy przełączaniu zasilania z benzyny na LPG. Paliwo płynie do wtryskiwaczy (3) zamontowanych w kolektorze dolotowym. Nadmiar gazu płynnego jest zawracany do zbiornika przewodem zwrotnym poprzez regulator ciśnienia. Wtryskiwacze LPG są kontrolowane przez układ sterujący (LPE) za pomocą sygnałów sterujących wtryskiwaczami benzynowymi. Sygnały te pochodzą z systemu zarządzającego wtryskiem benzynowym i są transformowane na sygnały wtryskiwaczy gazowych. Wszystkie podstawowe funkcje diagnozowania i zarządzania silnikiem pozostają niezmienne.

Do najnowocześniejszych systemów instalacji wtrysku gazu należy zaliczyć wtrysk w fazie ciekłej, który obsługują urządzenia V generacji (system sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie ciekłej LPi - Liquefied Petrolum of injection). Są to urządzenia holenderskiej firmy Vialle montowane w Polsce dopiero od niedawna (Toyota, Peugeot, Honda). Z technicznego punktu widzenia są to optymalne instalacje dla każdego silnika, jednak szczególnie poleca się je użytkownikom aut z turbodoładowaniem. Niestety, na razie są to wciąż bardzo drogie urządzenia, zatem nie na każdą kieszeń (kosztują ponad 9 tys. zł.)

LPi Vialle - gaz LPG dostarczany jest bezpośrednio do komory spalania (nad denko tłoka, jak we wtrysku bezpośrednim benzyny) w stanie ciekłym, a nie jak we wcześniejszych systemach, do układu dolotowego. Po latach badań i testów holenderska firma Vialle zaproponowała obecnie najnowocześniejszy system wtrysku gazu o parametrach porównywalnych z najlepszymi rozwiązaniami wtrysku benzyny. W LPi Vialle gaz w stanie płynnym nie jest już odparowywany (całkowity brak parownika-reduktora), lecz wtryskiwany w fazie ciekłej do kolektora dolotowego silnika. Przy okazji efekt chłodzący rozprężanego gazu powoduje wyższy stopień wypełnienia cylindrów (czyli wzrost mocy silnika powyżej 5.500 obr./min, co wynika z badań firmy LTA Polonia).

josie - 22-07-2005, 15:43

Możnaby przenieść tutaj trochę postów z "Spalanie w 4G15" z działu Colt i "chrzczenie benzyny" z Off Topic... :wink:
Hubeeert - 23-07-2005, 22:42

josie, nie można by - silnik php tego forum nawet po wgraniu cracka by Przemo nie ma tej mozliwości ale już szukam takiego który to umozliwi.

Koniec OT - uwagi na temat forum proszę zamieszczać w temacie do tego przeznaczonym.

Matejko - 25-07-2005, 21:40

zaczalem sobie powolutku kalkulowac, naczytalem sie wypowiedzi wielu osob nt gazu ale jakto zawsze ma miejsce koszta zmuszaja czlowieka do zrobienia rzeczy ktorych nie chce i jakto sie mawia jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma,
i do moich obliczen brakuje mi danych nt wymiany kabli WN jak czesto aby nie pizglo i nie narobilo szkod i jakto sie ma do instalacji sekwencyjnej :)

Anonymous - 25-07-2005, 22:51

A ile Matejko nasz km. rocznie strzela?
no i ile jeszcze czasu masz zamiar swojego
czerwonego bolida dosiadać...

Matejko - 25-07-2005, 23:31

przebieg roczny to 15kkm no i chyba bedzie coraz mniejszy ze wzgledu na cene paliwa, a ile zamierzam dosiadac...nazwijmy sprawe ze nie zamierzam sprzedawac :)

a i wyzej napisalem o sekwencji, wole juz jednorazowo wylozyc wiecej aby miec mniej klopotow, ale moze nie ma sensu zakladac lepszej instalacji(2razy drozszej od II generacji)

josie - 26-07-2005, 00:00

kable WN mam od ponad 2 lat te same i żadnych obajawów zużycia nie wykazują (JC)
Artii - 26-07-2005, 00:18

A ja mam ori jeszcze. Ale wymienie je profilaktycznie bo czasem mi na rozgrzanym silniku "dziure" lapie a obroty i wszystko inne juz wyregulowalem i wyczyscilem i wszystko jest oki :) . Kupilem nawet swiece NGK (chociaz od 10 lat mis na boshu jezdzil) no i bez roznicy.

No ale chyba od tematu odeszlem

Kofi - 26-07-2005, 09:15

ja mam od 130 tys orginalne kable z czego 50 tys na gazie.
Matejko - 26-07-2005, 09:25

czyli kablami sie nie przejmowac tylko swiece razem z olejem zmieniac?? :D
wichura1 - 26-07-2005, 09:32

Matejko przy sekwencyjnym nie strzela. Sekwencję można założyć już od 3500PLN i to podobno gdzieś w Poznaniu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group