Carisma - Techniczne - (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu
JD - 13-12-2009, 12:27 Temat postu: (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu Poruszyłem przed chwilą temat w jednym poście, ale wyrzucam to także od innego tematu.
Zaznaczam, że do tej pory jazda była absolutnie bezproblemowa.
We wrześniu wymieniałem rozrząd i robiłem zawieszenie.
A teraz problem:
W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje.
robertdg - 13-12-2009, 12:53
JD, silnik SOHC czy DOHC
JD - 13-12-2009, 12:54
Natchniony lekturą forum sprawdziłem czy odpali od drugiego kluczyka. Nie udało się.
[ Dodano: 13-12-2009, 12:55 ]
Ni cholery nie mam pojęcia... Gdzie to sprawdzić?
pawelsonx - 13-12-2009, 12:58
wymrugaj błędy opis w faq
może padł ci czujnik np położenia wału
co do baterii to chyba trochę inna niż do gdi bo rozrusznik nie ma obciążenia od pompy wtryskowej
JD - 13-12-2009, 13:00
Ok. Co do błędów - nie kumam o co chodzi z terminalem diagnostycznym. To jakieś akcesorium?
Wstyd, ale nie znam się poprostu...
pawelsonx - 13-12-2009, 13:04
tak i to bardzo poważne np cyrkiel, kawałek druta spinacza do papieru albo inne tam zależne od fantazji diagnosty
opis jest w dziale w faq
robertdg - 13-12-2009, 13:07
JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki, silniki 1.8 SOHC nie GDi potrzebuja akumulator od 56 - 63Ah, a DOHC 70 - 77Ah
JD - 13-12-2009, 13:50
Mniemam, że jest to silnik z jednym wałkiem.
Sprawdzałem przed chwilą złącze diagnostyczne zgodnie z opisem z FAQ. Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...
Saqu - 13-12-2009, 13:57
robertdg napisał/a: | JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki |
Mówiąc zwięźle, wersja GLX sugeruje wersje SOHC, DOHC ma oznaczenia GDI i na silniku powinna być umocowana taka jak by pokrywa, osłona z napisem GDI
robertdg - 13-12-2009, 13:58
JD napisał/a: | Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu... | tak regularne mrygania nie oznaczają błędu, sprawdz kopułke
JD - 13-12-2009, 14:16
jaką kopułkę?
robertdg - 13-12-2009, 14:25
Punkt 1(kopułka) i 3(palec)
moze zgromadzila sie wilgoc
JD - 13-12-2009, 14:34
Chyba wiem o co chodzi. Spróbuję.
[ Dodano: 15-12-2009, 11:07 ]
No niestety - nie jestem w stanie dojść co się zwaliło. Jutro holuję auto do mechanika.
[ Dodano: 16-12-2009, 14:36 ]
Mechanik mówi, że to pompa paliwa.
Wymiana silniczka (zamiennik) 400 zl + robocizna...
|
|
|