To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu

JD - 13-12-2009, 12:27
Temat postu: (1,8 GLX 1997) Brak zapłonu
Poruszyłem przed chwilą temat w jednym poście, ale wyrzucam to także od innego tematu.
Zaznaczam, że do tej pory jazda była absolutnie bezproblemowa.
We wrześniu wymieniałem rozrząd i robiłem zawieszenie.

A teraz problem:

W piątek jak zwykle bezproblemowo jeździłem. W nocy piątek/sobota było ok -3 stopni C.
W sobotę gdy chciałem odpalić samochód przy pierwszych dwóch próbach jakby łapał zapłon, ale bardzo ciężko i natychmiast po paru obrotach gasł. Od tamtej pory nie chce zaskoczyć.
Akumulator to 55A, 550 AH - zgodnie z tym co pisaliście, to trzeba odrobinę mocniejszego, ale samochód stał już na niskich temperaturach i NIGDY nie było problemów z odpaleniem... BTW w nocy go oczywiście naładowałem, ale problem nadal istnieje.

robertdg - 13-12-2009, 12:53

JD, silnik SOHC czy DOHC
JD - 13-12-2009, 12:54

Natchniony lekturą forum sprawdziłem czy odpali od drugiego kluczyka. Nie udało się.

[ Dodano: 13-12-2009, 12:55 ]
Ni cholery nie mam pojęcia... Gdzie to sprawdzić?

pawelsonx - 13-12-2009, 12:58

wymrugaj błędy opis w faq
może padł ci czujnik np położenia wału

co do baterii to chyba trochę inna niż do gdi bo rozrusznik nie ma obciążenia od pompy wtryskowej

JD - 13-12-2009, 13:00

Ok. Co do błędów - nie kumam o co chodzi z terminalem diagnostycznym. To jakieś akcesorium?

Wstyd, ale nie znam się poprostu...

pawelsonx - 13-12-2009, 13:04

tak i to bardzo poważne np cyrkiel, kawałek druta spinacza do papieru albo inne tam zależne od fantazji diagnosty
opis jest w dziale w faq

robertdg - 13-12-2009, 13:07

JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki, silniki 1.8 SOHC nie GDi potrzebuja akumulator od 56 - 63Ah, a DOHC 70 - 77Ah
JD - 13-12-2009, 13:50

Mniemam, że jest to silnik z jednym wałkiem.
Sprawdzałem przed chwilą złącze diagnostyczne zgodnie z opisem z FAQ. Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...

Saqu - 13-12-2009, 13:57

robertdg napisał/a:
JD, SOHC jest na pojedynczym wałku rozrzadu (waski dekiel klawiatury) i posiada aparat zaplonowy, DOHC jest na dwóch wałkach rozrządu (szeroki dekiel klawiatury) i posiada fajkocewki


Mówiąc zwięźle, wersja GLX sugeruje wersje SOHC, DOHC ma oznaczenia GDI i na silniku powinna być umocowana taka jak by pokrywa, osłona z napisem GDI ;)

robertdg - 13-12-2009, 13:58

JD napisał/a:
Lampki (ABS i CE) mrugały jednostajnie i nieprzerwanie - co może oznaczać, że nie wykryto błędu...
tak regularne mrygania nie oznaczają błędu, sprawdz kopułke
JD - 13-12-2009, 14:16

jaką kopułkę?
robertdg - 13-12-2009, 14:25

Punkt 1(kopułka) i 3(palec)

moze zgromadzila sie wilgoc

JD - 13-12-2009, 14:34

Chyba wiem o co chodzi. Spróbuję.

[ Dodano: 15-12-2009, 11:07 ]
No niestety - nie jestem w stanie dojść co się zwaliło. Jutro holuję auto do mechanika.

[ Dodano: 16-12-2009, 14:36 ]
Mechanik mówi, że to pompa paliwa.
Wymiana silniczka (zamiennik) 400 zl + robocizna...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group