To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Grandis Techniczne - Silnik VW

bg.gejsza - 13-12-2009, 21:52
Temat postu: Silnik VW
Zastanawiam się czym różni się silnik 2,0 DiD 136 KM od 2,0 DiD 140KM.To samo występuje w silnikach TDI np.w Touranie.Chodzi jedynie o te 4KM czy są inne różnice?
Hubeeert - 13-12-2009, 22:01

rynkiem na jaki był przeznaczony?
Marcino - 13-12-2009, 23:17

Hubeeert napisał/a:
rynkiem na jaki był przeznaczony?

Strzelam ze może jakiś chory przepis o np ubezpieczeniach lub np normach emisji spalin i te - (-)4kM robią wtedy różnice w emisji.

bg.gejsza - 14-12-2009, 18:57

Sprowadzony z Danii.
Anonymous - 14-12-2009, 23:15

Z netu można wyczytać, że różnica może wynikać z ilości zaworów - 136 ma ich 8 a 140 16.
http://forum.tdi-tuning.p...c02dfbc0587eaf5

Różnice są też na pewno w programie na chipie. Ma to związek z tym że w tej wersji silnika w VW zadebiutował DPF (eliminacje cząstek sadzy) i spowodowało to odpowiednie modyfikacje softu.

daneczek76 - 24-01-2010, 21:05

2.0 136 KM 8V silnik malina jak i poprzednicy 1.9 TDI
2.0 140 KM 16 V ogolnie niźle ale wciągnąć potrafiły plyn chłodzacy zdarzały się pęknięcia głowic roczniki 2005r w mitsu też był ten problem
2.0 140 KM 16V z DPF
2.0 140 KM 16V CR DPF

a więc trochę silników 2.0 tdi 140 KM jest ale to te najważniejsze zmiany, świadomie pominąłem silniki 170 KM.

robertdg - 24-01-2010, 21:35

daneczek76, tutaj jest bardziej dokładny opis ;-) http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#628827
niedal - 21-02-2010, 23:09

30_alan napisał/a:
Z netu można wyczytać, że różnica może wynikać z ilości zaworów - 136 ma ich 8 a 140 16.
http://forum.tdi-tuning.p...c02dfbc0587eaf5

Różnice są też na pewno w programie na chipie. Ma to związek z tym że w tej wersji silnika w VW zadebiutował DPF (eliminacje cząstek sadzy) i spowodowało to odpowiednie modyfikacje softu.


ja mam BSY który ma 16 zaworów a tylko 136 kucy

Anonymous - 24-02-2010, 00:02

Ja tez mam BSY i 136KM. A zaworow to... nie mam pojecia :D
Post wyzej jest link zamieszczony przez robertadg z krotkim wykladem na temat oznaczen silnikow TDI w stajni VW.

patrycjuszek - 10-03-2011, 07:20

Jeżeli chodzi o Grandisa i te dwa silniki to 140 konny ma inną głowicę, wlew oleju jest bardziej na lewo i ma DPF. Po drugie silnik 136 to BSY 16v a 140 to BWC 16v. Jest jeszcze jedna różnica taki prezent od Mitsu. Silnik BWC 140KM ma turbo gareta takie jak w 2.0 TDI 170 KM.
otre79 - 13-03-2011, 01:40

W rzeczywistości wygląda to tak że producenci celowo zaniżają moc żebu nikt ich do sądu nie podał jakby okazało się że ma słapszą serie

u mnie (po hamowni) w serii 153 KM i 350Nm czyli nawet niezły giwcik

..i nie ma tu co się rozczulać o te 4KM.

(dla porównania większość turanów z 1.9 TDI 105KM mają ok.125KM)

lukhaj - 13-03-2011, 20:37

Panowie,

Pierwsze pytanie na forum, ale planuję dopiero nabyć w tym miesiącu Grandis'a :-)

Nie widziałem jeszcze dowodu rejetracyjnego i papierów, ale chyba rocznik 2006, DiD.

Kupuję od rodziny więc nie chciałem grzebać w papierach.

Pytanie brzmi - gdzie szukać typu silnika vw - interesuje mnie ten podział:

Podział silników 2.0TDI:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

LukHaj

patrycjuszek - 14-03-2011, 09:12

Jeżeli to rocznik 2006 to będziesz miał silnik BSY czyli dokładny odpowiednik VW BKD.
Jak będzie to auto z modelowego 2007 roku, a prod. 2006 głowica powinna być ok, ale jak jest model 2006 to mogą być problemy z pękaniem ale nie muszą.
Typ silnika odczytasz zdejmując pokrywę plastikową silnika i gąbkę. Tam będzie biała naklejka i kod BSY.

lukhaj - 14-03-2011, 11:11

W dowodzie jest data pierwszej rejestracji 28.09.2006. Pojemność 1968cm3, 100 kW. Czyli będzie to silnik VW BKD? Co o nim powiecie więcej? Ma przebieg ca. 80 000 km i serwisowany w ASO.

[ Dodano: 14-03-2011, 11:25 ]
Ten silnik chyba nie ma tego trudnego w eksplatacji filtra cząstek stałych. Napiszcie mi proszę na co uważać podczas eksploatacji i ewentualnego serwisu?

sylb - 14-03-2011, 23:38

Moim skromnym zdaniem, używany diesel to jest potencjalna mina, szczególnie dla kogoś bez smykałki technicznej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group