Proton Techniczne - Problem z ogrzewaniem :(
Ksazax - 19-12-2009, 15:13 Temat postu: Problem z ogrzewaniem :( Cześć, od kilku miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem protonka 313gli Niestety w dzień jak dzis (19-12-09) mamy mrozik ok -7 stopni i podczas jazdy mam bardzo niska temperaturę silnika. Na liczniku pokazuje mi 2 kreseczke od dołu. Ustawiając pokrętło na max ciepła, powietrze nawiewu jest letnie, jadąc gdzieś trzeba być cieplutko ubranym ;D heh, to jest może śmieszne ale tylko jak się czyta, bo zmarzłem pożądnie ;P Co można zrobić aby nagrzewnica dawała wyższą temp pow? Chłodnice zakryłem już, kartonem, niestety efekty zauważyłem prawie po zasłonięciu całej chłodnicy. Wiem że to nie zdrowe dla silnika, to rozwiązanie na moment. Możliwe ze mam zapowietrzony uklad, ale w którym miejscu można go odpowietrzyć?
u157 - 19-12-2009, 21:48
Wskaźnik temperatury silnika po rozgrzaniu powinien być w połowie skali, jeżeli jest niżej to trzeba zacząć od termostatu. Jak stan płynu chłodzącego jest prawidłowy to układ sam się odpowietrzy.
Jeśli z układem chodzenia jest wszystko OK , to miśki grzeją dobrze, wczoraj w czasie trochę dalszej podróży dmuchawa ustawiona na 1 i przymykałem ogrzewanie bo było za ciepło.
Ksazax - 20-12-2009, 09:10
No dzięki wielkie za rade, wymienię termostat bo też o nim myślałem no i zobaczę co będzie się działo, bo mam stan płynu
[ Dodano: 20-12-2009, 11:02 ]
a jeszcze zapomniałem zapytać czy ktoś wymieniał juz termostat w protonie np 313, bo nie jestem pewien od którego z miśka będzie pasował. Czy będzie to np CAO?? bo na allegro jest kilka rodzajów i nie jestem pewien który to.
mirc23 - 20-12-2009, 12:35
Śmiało kupuj termostat taki jak do Colta 1.3 CAO z oznaczeniem silnika 4G13 masz identyczny silnik więc będzie pasowało.
Karol-13 - 09-02-2010, 11:08
witam mam podobny problem w swojej 415, mialem przygode z zamarznietym plynem w zbiorniku wyrownawczym, silnik doslownie zaraz po odpaleniu przegrzewał się, wystarczylo dolac koncentratu i po 15 minutach wszystko ladnie chlodzi, tylko ze od tej pory, tez pokazuje mi max 2 kreski temperatury, a jak wlacze ogrzewanie, to spada do zera, powietrze leci letnie....to tez moze byc wina termostatu??
Andrew - 09-02-2010, 19:29
Karol-13 napisał/a: | powietrze leci letnie....to tez moze byc wina termostatu?? | raczej tak. A płyn aby na pewno zamarzł Ci tylko w zbiorniczku?
Karol-13 - 10-02-2010, 03:02
raczej tak, zaluje ze nie sprawdzilem tego od razu:( historia byla taka ze odpalilem samochod, po tygodniu(az wstyd sie przyznac) przejechalem okolo 2 km i silnik przegrzany, wiec pierwsza mysla byl wlasnie plyn do chlodnicy...otworzylem zbiorniczek a tam.....brylka lodu....wrocilem na 4 przystani na studzenie silnika te 3 kilometry na stacje, dolalem koncentratu i juz wszystko w porzadku, silnik sie nie przegrzewal, tyko od tego momentu, wskazowka powyzej drugiej kreski nie wchodzi, a powietrze i tak zimne...
Andrew - 10-02-2010, 07:51
To dobrze, że tylko w zbiorniczku, bo jakby w silniku, to sam wiesz co potem... Także najpierw wymień termostat i powinno się poprawić. Bo przytkanie chłodnicy nic nie da, a jeżeli silnik nie łapie temperatury to więcej pali...
robertdg - 10-02-2010, 09:15
Jezeli chwycil mróz plyn w układzie chlodzenia to na bank chwycił także w cienkich kanałach/wezykach/nagrzewnicy, pretensje mozna miec do samego siebie, zime zapowiadali kawalek czasu temu, zreszta widac na drodze
Ksazax - 25-02-2010, 11:24
No ja się uporałem bez problemowo z tym problemem kupiłem termostat od CAO za 27zł protonik mi grzeje super jednak myślę, że mam coś z czujnikiem temperatury, gdyż wskazówka podniosła mi się o 1/2 odległości między kreskami niż było przed wymianą, ale to już mniejsza o to. Ważne że grzeje
Karol-13 - 26-02-2010, 09:33
no moj tez grzeje:) ale jak byly te wieksze mrozy to wskazowka sie nie podnosila( ale grzal)
|
|
|