LPG - Regulacja mieszanki gazu BRC
skiba220v - 21-12-2009, 15:58 Temat postu: Regulacja mieszanki gazu BRC Witam. Posiadam silniczek 1.8. [90KM] Auto kupilem z zalozoną juz instalacją gazową II generacji. Parownik LANDI, centralka BRC LAMBDA GAS Blitz. Otoż auto ogolnie bylo słabe... myslalem ze tak ma byc jednak po przeczyszczeniu wtryskiwaczy pokazało na co je stac ale tylko na benzynie [mieli kolami w miejscu]. Na gazie jednak juz nie jest tak kolorowo, przy sprzedaży poprzedni wlasciciel powiedzial ze gaz jest ustawiony na tryb ekonomiczny, pali gazu moze 10l w miescie 7-8 na trasie bez szaleństw. Moje pytanie wyglata tak: Jak troszeczke wzbogacic mieszanke gazu w tej instalacji? Wzorując sie na zdjęciach z internetu na parowniku nie znalazlem zadnych śrub do regulacji [wiem ze przeważnie są 3 ale u mnie nie ma]. Czy do regulacji potrzebny jest jakis interfejs diag. ?? Moim celem jest podwyższenie troche mocy bo przy wyprzedzaniu, po redukcji na trójkę i deptaniu do dechy jest marny efekt [ strach wyprzedzac] ale tylko na gazie bo na benie jest petarda.
Obecnie instalacja gazowa jest w porzadku, zadnych wystrzałów, nie gasnie, nie dławi sie tylko jest słaba a wiem ze powinna byc mocniejsza porównując do innego eclipsa 1.8 z gazem.
Byc moze powodem moze byc tez filtr gazu???
Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje
Karwoś - 21-12-2009, 20:45
Ja mam sekwencję ale troche o gazie czytalem i dużo przerabialem w innych samochodach
po pierwsze: filtry gazu i POWIETRZA mają bardzo duże znaczenie i w ekonomice i osiągach.
Jako że masz instalację z automatyczną regulacją mieszanki przez silniczek krokowy (chyba się to tak nazywa) najlepiej podpiąć pod kompa i tam wszystko ustawić - na reduktorze nic nie ma co kręcić bo tylko się namiesza.
Po ostatnie - nie ma czegos takiego jak ustwienie ekonomiczne - może w nazwie i zpalaniu ale to nie jest zdrowe dla silnika - gaz powinien być tak ustawiony żeby samochód jeździl tak jak na benzynie a spalanie bedzie w takim ustawieniu wyższe niż na benzynie.
skiba220v - 21-12-2009, 22:34
co do filtru gazu to ile on moze kosztowac i gdzie sie znajduje? [jak wyglada]?? Dam rade wymienic sam czy trzeba do gazownika jechac?
Co do osiagów to przed czyszczeniem wtrysków bylo identycznie na benzynie i na gazie [czyt. tak samo mułowaty] po czyszczeniu jest super na benzynie a na gazie pozostalo tak jak bylo. Kto moze odpowiednio wyregulowac gaz? Mozna to zrobic samemu?? kupic jakis interfejs na All. i podpiąc do laptopa?
Co do ustawien ekonomicznych to tylko tak to nazwałem bo chodzilo mi bardziej o ubogą mieszanke.
na trzecim biegu i wyższych nie ma znaczenia czy pedał gazu wcisne do polowy czy do konca - jest tak samo
p0gr0m - 22-12-2009, 10:32
moze podjedz do jakiegos gazownika zaplacisz za wymiane filterka gazu i regulacje gazu w granicach 50 zl
skiba220v - 23-12-2009, 18:58
Tak tez zrobilem. Ogolnie mam jakas dziwną instalacje. Filterek byl czysty [dziwne]. Gazownik wzbogacil troche mieszanke i powiedzial ze wiecej z tego silnika juz nie wyciagne. Auto teraz jest troche mocniejsze.
Przy okazji powiedzial zebym przerobil sobie dolot powietrza.
andi18 - 23-12-2009, 23:15
skiba220v napisał/a: | Gazownik wzbogacil troche mieszanke i powiedzial ze wiecej z tego silnika juz nie wyciagne. |
A sprawdził jaki stan parownika (membran)? Licz się z tym że przy instalacji 2 generacji nie da się nieuniknąć spadku mocy (możesz pomyśleć o BLOSIE ), zbyt duże zwiększanie dawki gazu również jest szkodliwe dla silnika.
|
|
|