Space Runner Techniczne - wymiana pynu chłodzącego
Prim - 24-12-2009, 00:05 Temat postu: wymiana pynu chłodzącego Jak powinna wyglądać wymiana płynu chłodzącego w Runnerze tak aby układ był prawidłowo zalany płynem?
Anonymous - 25-12-2009, 17:37
standartowa procedura...
-zlanie starego plynu/wody najlepiej przez najnizszy punkt/rurke ukladu
-zalanie nowym plynem przez zbiornik wyrownawczy , jesli odkrecisz na chwile korek w chlodnicy zapewne wypchnie cos powietrza(mozliwe ze jest gdzies odpowietrznik ale nie jestem obcykany w MSR) , zakrecasz ... odpalasz auto ustawiasz nawiew na maks temperature i np 2 lub wyzszy bieg dmuchawy . sprawdzasz poziom plynu w zbiorniczku ewentualnie uzupelniasz... wprowadz silnik na wyzsze obroty niz na jalowym biegu i przytrzymaj troche, jesli z nawiewu leci cieple powietrze i poziom jest ok to jestes po robocie jesli nie grzeje to wjedz przednimi kolami na jakis stromy podjazd(kraweznik moze niewystarczyc) tak aby zbiorniczek wyrownawczy znalazl sie wyzej niz nagrzewnica to musi poskutkowac wypchnieciem pecherza powietrza z nagrzewnicy
Adaho_krak - 27-12-2009, 12:58
cuuube, w Runner najlepiej jednak nalać świeży płyn przez korek na chłodnicy i oczywiście dolać do zbiorniczka, później odpalić Miśka i odpowietrzyć układ śrubką znajdującą się jak stoisz przodem, do auta po lewej, obok pokrywy zaworów, na takim jakby trójniku, w który wchodzą rury od płynu chłodniczego, na górze tego trójnika. Oczywiście po całej operacji i w jej trakcie pilnować stanu w zbiorniczku wyrównawczym i w razie potrzeby dolać.
Stary płyn najlepiej spuścić korkiem spustowym w chłodnicy, na jej dole w prawym rogu od strony silnika, jak stoisz przodem do auta.
UWAGA NIE WYKRĘCAJ KORKA SPUSTOWEGO DO KOŃCA !!!
Grozi to utratą simeringu który jest na końcu tego korka co w efekcie daje nieszczelność spustu i wyciek nowego płynu. Wystarczy popuścić korek i płyn poleci.
|
|
|