To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - MSV 1.8 TDI 93r-problem z rozruchem motorka

Andyszczecin - 28-12-2009, 19:01
Temat postu: MSV 1.8 TDI 93r-problem z rozruchem motorka
Witam--mam pytanko,gdzie jest punkt kontrolny rozrządu i jak to zgrać z pompą wtryskową?--Jakie luzy zaworów wydech i ssania
Co może być przyczyną że po ostatnich mrozach mam problem z odpaleniem zimnego silnika a i zagrzany odpala dopiero po podgrzaniu świecami ale i tak z wielkim problemem--brak mocy,dymi na czarno--czy może być winna turbina?Proszę o radę

Andrew - 29-12-2009, 18:31

Andyszczecin napisał/a:
Co może być przyczyną że po ostatnich mrozach mam problem z odpaleniem zimnego silnika a i zagrzany odpala dopiero po podgrzaniu świecami
świece sprawdzałeś?
Dymienie na czarno może być przyczyną awarii układu paliwowego (lejące wtryski).
Natomiast co do ustawień rozrządu na silniku są znaki (takie małe trójkąciki :) ) a na kołach zębatych bodajże malutkie wgłębienia... Po kilkukrotnym przekręceniu silnikiem (oczywiście ręcznie nie przez rozrusznik) znaki muszą się zgrywać. Luzy zaworowe w silniku 2.0td 4d68 na ciepłym silniku wynoszą dla zaworów wydechowych i ssących 0,25mm. Nie wiem czy taka sama sytuacja występuje w Twoim silniku, bo z Twojego opisu wychodzi, że masz 4d65...

Andyszczecin - 31-12-2009, 10:33

Dzięki....
Wtryski nie leją.....podejrzewam że może być coś z turbiną....a co ciekawsze--w kolektorze ssącym mam mnóstwo oleju---jak pisałem,rozruch i na zimnym i na zagrzanym silniku jest bardzo trudny....nadto silnik strasznie klekoce....qcze----i nie mogę ustalić przyczyny

Andrew - 31-12-2009, 15:21

Tak mi się nasunęło, że jak silnik klekoczę, to może Ci się przestawił rozrząd. Ja tak miałem, że właśnie przeskoczył, no i jargotało nie z tej ziemii :shock: U mnie akurat o 2 ząbki przeskoczył, a ja w niewiedzy go odpalałem i ciężko właśnie wtedy zapalał. Po zapaleniu był naprawdę hałas... Co najgorsze uszkodziło wtedy głowicę :(
Andyszczecin - 02-01-2010, 09:19

Masz rację--może rzeczywiście rozrząd przeskoczył....sprawdzę to-dzięki
Andrew - 02-01-2010, 14:49

Sprawdź jak najszybciej o ile już nie uszkodziło głowicy. W tych silnikach jest niby takie "zabezpieczenie", że po przestawieniu rozrządu urywa dźwigienki zaworowe i w zasadzie nic nie powinno się stać, ale przy długich próbach odpalania może być różnie...
Andyszczecin - 03-01-2010, 00:20

Sprawdziłem,rozrząd nie jest przestawiony...problem polega na tym że (pierwszy raz się z tym spotkałem)-kolektor ssący jest zawalony olejem-wygląda jakby ssał z turbiny.drugi problem że nie mogę ustawić pompy wtryskowej...nie mogę znależć punktu odniesienia..
Andrew - 03-01-2010, 18:27

Andyszczecin, rozmawiałem ze szwagrem na ten temat i z tym olejem w kolektorze to wywnioskowaliśmy, że to chyba wina turbiny. A tak poza tym sprawdź ustawienie zaworów, co do pompy wtryskowej, to sam raczej dobrze nie ustawisz (takie moje zdanie). Pozdrawiam
Andyszczecin - 04-01-2010, 11:44

Bardzo Ci dziękuję za cenne porady......również myślę że coś jest z turbiną
Zapewniam Cię że pomoc Twoja jest dla mnie bardzo cenna i jak lekko zelży mróz -wykorzystam je oraz powiadomię o efektach
Dziękuję i pozdrawiam

Andrew - 04-01-2010, 12:48

Hej. Miło mi, że moje wskazówki były Ci pomocne :) pozdrawiam
Owczar - 05-01-2010, 12:57

Andyszczecin napisał/a:
Bardzo Ci dziękuję za cenne porady......również myślę że coś jest z turbiną


Z turbiną owszem, ale często powodem oleju w kolektorze dolotowym jest odma. Niby nic, a potrafi zasyfić cały dolot.

Troszkę o tym zjawisku w 4D68: http://forum.mitsumaniaki...=36602#kopcenie

To czy to z turbiny czy z odmy stwierdzisz określając punk od którego jest zasyfione. Odma powinna wchodzić do układu gdzieś za filtrem i jeśli to ona jest przyczyną, to będzie tam olej. Jeśli olej jest tylko za turbiną to turbina. Przeczyść dolot.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group