To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - [II 2.0 DID] Jak z niego zrobić dobry samochód?

wowo - 30-12-2009, 00:39
Temat postu: [II 2.0 DID] Jak z niego zrobić dobry samochód?
Witajcie

Założyłem ten wątek, ponieważ często przewijają się na forum dyskusje na temat tunningu silnika, albo słabych hamulców, albo trzeszczącego zawieszenia. Ponieważ jestem żywotnie zainteresowany tą problematyką, chciałbym rozpocząc dyskusję jak tym problemom zaradzić.

Mój pomysł to wymiana hamulców - czyli na przód tarcze cięte lub/i wiercone (tutaj narazie nie znalazłem części - pomimo kontaktu z EBC, ferodo+brembo ani 4turbo) , lepsze klocki na przód i tył (np. EBC GreenStuff), wymiana amortyzatorów i/lub sprężyn (tutaj nie mam wogóle pomysłu - może Bilstein?) oraz wgranie nowego programu do ECU (w moim przypadku chodzi o zharmonizowanie przebiegu momentu obrotowego ze skrzynią aby uniknąć nagłego wzrostu i równie nagłego jego zaniku).

Chętnie poczytam, jakie macie doświadczenia w tych dziedzinach.

Pozdrawiam

Wojtek

tomekrvf - 01-01-2010, 23:02

wowo napisał/a:
(w moim przypadku chodzi o zharmonizowanie przebiegu momentu obrotowego ze skrzynią aby uniknąć nagłego wzrostu i równie nagłego jego zaniku).

Lekarstwem na to jest przeszczep 3.0V6 + 6-biegowy automat.

Mont - 02-01-2010, 11:57

tomekrvf napisał/a:
Lekarstwem na to jest przeszczep 3.0V6 + 6-biegowy automat.


prościej sprzedać posiadany egzemplarz i kupić auto spełniające wszystkie wymagania. Czasem problem tkwi we właścicielu, który obojętnie jakie autko by posiadał będzie je "ulepszał" dla poprawy samopoczucia.

Tarcze wiercone lubią pękać, i jedne i drugie powodują szybkie zużycie klocków.
Idąc w tą stronę radzę wymienić przewody na te w oplocie i skuteczny płyn hamulcowy.
Chociaż ja nie widzę potrzeby wzmacniania hamulców w 2.0D-ID Rallyart.
Wyleczyłem się nawet czipowania silnika, oddałem autko żonie a sam przesiadłem się do STI :) I mam wszystko czego mi brakowało w Outku :wink:

rezon - 02-01-2010, 14:56

Mont napisał/a:
Chociaż ja nie widzę potrzeby wzmacniania hamulców w 2.0D-ID Rallyart.
jest, jest. prędkość maks ma jednak trochę ponad 100 każdy Outek, a hamulce nie są rewelacyjne.
wredlin - 02-01-2010, 18:06

Czyli sumując zmienić samochód
wowo - 03-01-2010, 17:33

Ale dlaczego zmieniać? Nowe hamulce to wydatek pewnie ok. 1500PLN do tego zawieszenie - powiedzmy do 4000, a sprzedając roczny samochód tracę 20-25k. To chyba bardziej opłaca mi się "podrasować" posiadany samochód niż zmieniać na inny i to znacznie droższy (np. Volvo XC60)
sylb - 03-01-2010, 18:23

Chcesz go tuningować do jazdy w terenie czy na asfalcie.
Jako że Outlander powstał na tej samej platformie, co Lanser to jestem ciekaw jak dużo elementów da się zaadaptować, bo może zamiast kupować jakieś nawiercane tarcze lepiej był by po prostu założyć większe.

dab - 03-01-2010, 18:36

sylb napisał/a:
Jako że Outlander powstał na tej samej platformie, co Lanser


w kwestii formalnej, 8)
rzeklbym, iz to Lancer powstal na plycie podwoziowej Outka...

niezawodny - 03-01-2010, 18:54

Jak dla mnie jedyną istotną wadą O-II są krótko żyjące klocki hamulcowe a to IMHO zdecydowanie za mało żeby uznać to auto za kiepskie.
Reasumując szukam najlepszych klocków jakie są możliwe, żeby przynajmniej te 40kkm wytrzymały i wtedy to będzie jak dla mnie samochód bez słabych punktów.

[ Dodano: 03-01-2010, 18:59 ]
tomekrvf napisał/a:

Lekarstwem na to jest przeszczep 3.0V6 + 6-biegowy automat.

Tyle że takie rozwiązanie jest mało ekonomiczne z uwagi na wysokie spalanie. Prościej jest przyzwyczaić się do delikatniejszego korzystania z pedału gazu - mnie się to bez problemu udało.

sylb - 03-01-2010, 19:15

Jestem ciekaw, czy da się fotele przednie podmienić na takie jak są w EVO.
rezon - 03-01-2010, 21:59

wowo napisał/a:
To chyba bardziej opłaca mi się "podrasować" posiadany samochód niż zmieniać na inny i to znacznie droższy (np. Volvo XC60)
też tak myślę. Ale mając na względzie ew. przeboje przy innych usterkach lepiej się z podrasowaniem wstrzymać do końca gwarancji. Ja planowałem jesienią Outka wyciszać, tylko zabrakło czasu (min. tydzień bez jeżdżenia). Teraz dziękuję Bogu, że nie miałem czasu na wyciszanie. O skutecznej reklamacji lakieru drzwi mógłbym zapomnieć. Ale co się odwlecze to nie uciecze... No chyba, że go oddam bo inaczej się nie da :(
wowo - 04-01-2010, 12:04

sylb napisał/a:
Chcesz go tuningować do jazdy w terenie czy na asfalcie.


Głównie asfalt - i nie chodzi o utwardzenia a jedynie zwiększenie komfortu pracy - tzn. aby pracowało ciszej i lepiej wybierało nierówności - mam porównanie z Fordem S-Max i Saab-em 9-3 - w obu przypadkach czuć, że zawieszenie jest twarde ale komfortowe, w outlanderze wydaje się "rozedrgane" i tandetne i mam wrażenie, że zaraz coś urwę.

Narazie nie planuję jeszcze "zawirusowania" - samochód jest na gwarancji.

Student - 04-01-2010, 12:53

wowo szkoda że nie porównujesz do BMW 7.

Jak chcesz mieć punkt odniesienia to do tej samej klasy i przeznaczenia to primo: a na pewno S-max i Saab nią nie jest.

Porównaj Outka do Vitary, czy Toyoty Rav choć nie uważam że mogą się mierzyć z Outkiem II.

Może zawieszenie sprawia wrażenie drgającego ale na zakrętach dobrze trzyma.

karol_alasz - 04-01-2010, 13:07

wowo napisał/a:
zwiększenie komfortu pracy - tzn. aby pracowało ciszej i lepiej wybierało nierówności

Gdziesik sobie drzewiej czytałem iż taki np C-crosser tudzież Pugu 4007 mają tę samą zawiechę ino francuzy zażyczyli sobie w Dżapanie aby wyregulować je na "miętko" - no to w naszych Outkach się nie da ? :?:

świr - 04-01-2010, 21:17

Jeżeli Chcesz dobry soft oczywiście nie fabryczny to raczej odpuść VTech i tego podobne wynalazki (robiłem u nich jedno auto chyba z 5 lat temu i porażka) uderz na Warszawę mówię tutaj o Witku(Rogalotti) z MR Motors z Mineralnej.
Robię mu reklamę ale tylko z racji iż robił mi już jedno auto i zrobił je rewelacyjnie zresztą jako dowód mogę wkleić wykres w którym krzywe momentu mówią same za siebie.


Teraz będe robił outka żony zresztą nowe auto ale mół straszny ma mieć bezpieczne 175KM i 390Nm co do gwarancji to trudno, ten silnik ma większy potenciał ale to już zabawa w wymiane turbo itd.
Myślę że chcąc mieć więcej pod maską dobry soft jest najtańszym rozwiązaniem.
Jeżeli chodzi o hamulce to jak znajdę jakie miałem hamulce w bmce (a troche ich miałem) to Ci napiszę bo były poprostu przekozackie. Wszelkie wiercone z rowkami itp ładnie wyglądają ale niestety lubią pękać.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group