Chcę kupić Lancera! - Zakup Lancer'a - kilka watpliwosci
zaskar - 02-01-2010, 14:13 Temat postu: Zakup Lancer'a - kilka watpliwosci Witam Wszystkich MitsuManiakow!,
Jako ze jestem nowy na forum chcialem sie przedstawic. Mam na imie Tomek, mieszkam w Piasecznie pod stolyca;) Od dluzszego czasu poszukuje autka i padlo na Lancera.
Ciezko jest znalezc cos atrakcyjnego ale mam na oku jeden egzemplarz.
Mianowicie: Lancer Kombi 1.6 z roku 2005. Autko obejrzalem ale ze nie jestem fachowcem zwracam sie do Was o pomoc:
- auto ma przebieg 95kkm, serwisowane w ASO. Pytanie o rozrzad - wlasciciel odpowiada ze ASO powiedzialo ze przy "tym" silniku wymiana po 120kkm. Z tego co sie orientowalem to wymienia sie go przy 90kkm (tak twierdzi tez inne ASO). Jak to jest? Czy byly jakies inne silniki czy to jakas sciema serwisu (dziwne ze sciemniaja)?
- zauwazylem ze autko ma dziwne zaglowki - sa one "puste" w srodku (z otworem). Inne Lancerki nie mialy czegos takiego - maja wszystkie zaglowki normalne. Czy to jest kwestia wyposazenia/wesji? Niestetu nie wiem dokladnie jaka to wersja. Jak to rozpoznac bo nie jest chyba na karoserii nic napisane.
- ostatnia rzecz to deska rozdzielcza a wlasciwie wskazniki ktore sa w kolorze bialym (jak od wersji Sport). Czy takie wskazniki wystepowaly w "standardzie" przy silniku 1,6 czy moze ktos wymienil sobie to we wlasnym zakresie? Dodam ze obecny uzytkownik nie jest typem rajdowca by tuningowac auto.
Nie wiem czy te sprawy swiadcza o jakis przerobkach/zmianach czy sa normalnym zjawiskiem w tym Misku.
Na co jeszcze ew zwrocic uwage przy zakupie Lancera?
Pozdrawiam goraco,
TOmek
marti33 - 02-01-2010, 14:46
Witam pierwsze co zrób po kupnie tego miśka to wymień rozrząd, olej +filtr i świece ! szkoda auta. Może i by dało radę do 120.000km ale jak nie to co???????? ty za to zapłacisz a nie ktoś z ASO
sla - 02-01-2010, 14:49
Wskaźniki i zagłówki są ok. Takie były w 1,6 po wprowadzeniu pierwszych zmian.
zaskar - 02-01-2010, 15:20
marti33 napisał/a: | Witam pierwsze co zrób po kupnie tego miśka to wymień rozrząd, olej +filtr i świece ! szkoda auta. Może i by dało radę do 120.000km ale jak nie to co???????? ty za to zapłacisz a nie ktoś z ASO |
rozrzad to podstawa i wiem ze jest do wymiany.
Ale przeglad z wymiana oleju (+dodatkowo jakies plukanie silnika przed zalaniem nowym olejem) autko mialo ponoc w listopadzie. Jesli bedzie na to faktura z ASO to chyba nie ma sensu robic tego ponownie.. Dziwne tylko ze ASO udziela takich rozbieznych informacji..
[ Dodano: 02-01-2010, 15:30 ]
sla napisał/a: | Wskaźniki i zagłówki są ok. Takie były w 1,6 po wprowadzeniu pierwszych zmian. |
dzieki sla za wyjasnienie - uspokoilo mnie twoje info a kiedy byl lifting (nie jakos 2006/07?) i co tam jeszcze sie zmienilo? Widzialem ze po lifcie jest inny grill i spojler na dole zderzaka z przodu. Cos wiecej?
robertdg - 02-01-2010, 15:31
zaskar, powiem tak ze np dla silnika 1.9dCi Renault zaleca wymiane co 120tys, spotkalem sie jednak z czestymi przypadkami ze te paski nie dotrzymywaly przebiegu 100tys, druga sprawa pasek ma takze swoja date waznosci bo wiadomo starzeje sie, takze albo co okreslony przebieg powiedzmy np co 90tys, albo co 5lat wymiana paska rozrzadu.
tomaszp1978 - 15-01-2010, 22:30
Ja wymienialem rozrzad przy 100 000 km olej wedlug mnie to podstawa nawet jezeli byl wymieniany nigdy do konca nie wiesz ile bylo na nim zrobioneilometrow a nie est to jakis niewiadomo jaki wydatek dodatkowo plyn chlodniczy i hamulcwy wypadlo by wymienic.
Cacper - 06-02-2010, 22:07
Mam ten model z tym silnikiem. Wymiana rozrządu po 90 tys. plus przegląd - koszt w serwisie ASO ok 2250 zł. Silnik sprawuje się rewelacyjnie ale wolałbym poj. 2000 ccm
|
|
|