To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Ogólne - Problem z załaczeniem tylnego dyferenzjału...

dio - 03-01-2010, 20:05
Temat postu: Problem z załaczeniem tylnego dyferenzjału...
Jesli dobrze rozumiem w L200 tylny dyferencjał jest załączany w wersjach samochodu z Super Select w trybie 4LLc i tu mam problem, ponieważ po załączeniu nie swieci mi dioda informująca o takim załączeniu.
W instrukcji jest zamieszane i nie wiem, czy przy załączeniu 4LLc zawsze ta dioda ma się świecić, czy też są wyjątki...
Gdy włączam silnik zapalą mi się diody od trubu Super Select ale ta mała okrągłą niestety nie.... czy to oznacza awarię...
proszę o pomoc
pozdrawiam wszystkich

HugoOrmo - 04-01-2010, 22:32

blokada tylnego mostu jest tylko w wybranych modelach...jej przycisk znajduje sie na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy obok regulacji lusterek i regulacji natezenia podswietlenia tablicy...wiekszosc eSsSow nie ma tej blokady bo jezeli dobrze pamietam to wersja z blokada mostu nie ma kontroli trakcji

wiec masz model bez blokady tylnego mostu - chyba, ze jestem w bledzie - i wszystko jest ok z Twoja elka

pzdr

P.S.
rozumiem, ze to model po 2006 roku?

Kibloo - 04-01-2010, 22:39

tylny dyfer (R/D lock) jest tylko w wersji intense (masz do tego przycisk ten sam co w INT+ do wyłączania kontroli trakcji), w wersji intense+ pozycja 4LLc jest do trwałego blokowania dyferencjału międzyosiowego.
więc nic dziwnego, ze lampka blokady tylnego dyfra się nie świeci (bo tej blokady twoja eLa poprostu nie ma).

Wersja intense nie miała MATC tylko RD lock (i alufelgi 16"), a INTENSE+ miała MATC, ale nie miała RDlocka (Felgi alu 17")

Tylko pajero ma jednoczesnie blokadę mostu i kontrolę trakcji, ELA ma te funkcje zamiennie

W twoim przypadku kolejne położenia dżwigni zmiany napędów:
1. skrajnie w tyle (2H)- palą się tylko dolne lampki kół
2. o jeden do przodu (4H)- najpierw migają, a potem palą się wszystkie lampki kół (przełączanie 1<->2 do 100km/h po zdjeciu nogi z gazu)
3. od siebie i do przodu (4HLc)- zblokowany centralny (międzyosiowy dyferencjał) pali sie dodatkowo pomarańczowa prostokątna lampka pomiędzy osiami (na środku)- może chwilę migać- załączanie bez gazu ze sprzegłem, na postoju lub w czasie powolnej jazdy (do 40 km/h), kiedy koła nie buksują
4. wcisnąć, od siebie o do przodu (4LLc)- reduktor ze zblokowanym międzyosiowym układem różnicowym- zatrzymać, wyrzucić na luz, wcisnąć sprzegło, przerzucić wajchę- kontrolki raz zgasną i zapalą się na stałe.

Jedyna kontrola na kołach to wtedy kontrola trakcji (zależnie od włączonej opcji- bardziej lub mniej ograniczona) lub wyłączona do 40km/h przyciskiem po lewej stronie kierownicy. W punkcie 2 centralny dyfer przekazuje zmienny moment miedzy osiami (sterowanie wiskozą na mechanicznym układzie różnicowym 50:50 do 33(P):67(T) w procentach, osie mogą kręcic się z różnymi prędkościami obrotowymi) możliwe wykonywanie ostrych zakrętów z 4x4 na przyczepnym podłożu.
W punkcie 3 i 4 osie kręcą się tak samo szybko, moment jest przekazywany 50:50 P:T. Jazda po mnie przyczepnym podłożu (piach, błoto, śnieg, lód)

Mam nadzieję, ze wytłumaczyłem to dostatecznie jasno.

pozdrawiam

dio - 08-01-2010, 19:39

Bardzo Wam dziękuję za odpowiedź!
Wszystko jest OK! jak pisaliście, byłem dzisiaj w serwisie i sprawdziłem co z tymi lampkami w nowym l200 stojącym w salonie...
czyli ta lampka u dołu między lampkami od tylnego napędu nigdy się nie świeci... nawet przy załączaniu silnika....
piszę to dlatego, bo coś mnie zafiksowało i wydaje mi się, iż kiedyś widziałem jak to się świeciło chwilkę jak załączałem silnik i świeciło na stałe jak włączałem tryb 4LLc
pozdrawiam Wszystkich...

Luky - 22-09-2011, 20:48

Kibloo napisał/a:
tylny dyfer (R/D lock) jest tylko w wersji intense (masz do tego przycisk ten sam co w INT+ do wyłączania kontroli trakcji), w wersji intense+ pozycja 4LLc jest do trwałego blokowania dyferencjału międzyosiowego.
więc nic dziwnego, ze lampka blokady tylnego dyfra się nie świeci (bo tej blokady twoja eLa poprostu nie ma).

Wersja intense nie miała MATC tylko RD lock (i alufelgi 16"), a INTENSE+ miała MATC, ale nie miała RDlocka (Felgi alu 17")

Tylko pajero ma jednoczesnie blokadę mostu i kontrolę trakcji, ELA ma te funkcje zamiennie

W twoim przypadku kolejne położenia dżwigni zmiany napędów:
1. skrajnie w tyle (2H)- palą się tylko dolne lampki kół
2. o jeden do przodu (4H)- najpierw migają, a potem palą się wszystkie lampki kół (przełączanie 1<->2 do 100km/h po zdjeciu nogi z gazu)
3. od siebie i do przodu (4HLc)- zblokowany centralny (międzyosiowy dyferencjał) pali sie dodatkowo pomarańczowa prostokątna lampka pomiędzy osiami (na środku)- może chwilę migać- załączanie bez gazu ze sprzegłem, na postoju lub w czasie powolnej jazdy (do 40 km/h), kiedy koła nie buksują
4. wcisnąć, od siebie o do przodu (4LLc)- reduktor ze zblokowanym międzyosiowym układem różnicowym- zatrzymać, wyrzucić na luz, wcisnąć sprzegło, przerzucić wajchę- kontrolki raz zgasną i zapalą się na stałe.

Jedyna kontrola na kołach to wtedy kontrola trakcji (zależnie od włączonej opcji- bardziej lub mniej ograniczona) lub wyłączona do 40km/h przyciskiem po lewej stronie kierownicy. W punkcie 2 centralny dyfer przekazuje zmienny moment miedzy osiami (sterowanie wiskozą na mechanicznym układzie różnicowym 50:50 do 33(P):67(T) w procentach, osie mogą kręcic się z różnymi prędkościami obrotowymi) możliwe wykonywanie ostrych zakrętów z 4x4 na przyczepnym podłożu.
W punkcie 3 i 4 osie kręcą się tak samo szybko, moment jest przekazywany 50:50 P:T. Jazda po mnie przyczepnym podłożu (piach, błoto, śnieg, lód)

Mam nadzieję, ze wytłumaczyłem to dostatecznie jasno.

pozdrawiam


Podpinam się pod stary temat. Pytanie może błahe ale zaciekawiło mnie .... czy przy zmianie napędu z 2h n 4x4 (punkt 1 i 2) należy wciskać sprzęgło ?
Dodatkowo czy na dźwigni redukcyjnej macie luz (tz trzpień przy poruszeniu lekko chodzi na boki)

Tenogr - 24-09-2011, 20:12

Przy zmianie z 2H na 4H nie trzeba wciskać sprzęgła.
Ja z przyzwyczajenia wciskam i nic złego się nie dzieje :D .
Pozycji „luz” w L200 niema.

traja85 - 17-10-2011, 19:51

witam,mam problem z zolta lampka po lewej stronie na desce,po przekroczeniu 2,5 tys.obrotow zapala sie ,moze ktos wie co oznacza,l200,2,5tdi,115km
misjonarz. - 20-06-2013, 11:52

ja też mam pytanie. W firmie jest elka z 2006 r. Po przełązeniu wajhy na 4x4 następuje włączenie blokady. Tak się dzieje od nowości. Podobno wserwisie stwierdzili że tak ma być. Czy faktycznie tak ma być???
JCH - 20-06-2013, 17:37

misjonarz. napisał/a:
W firmie jest elka z 2006 r. Po przełązeniu wajhy na 4x4 następuje włączenie blokady. Tak się dzieje od nowości. Podobno wserwisie stwierdzili że tak ma być. Czy faktycznie tak ma być???
Zakładam, że mowa o napędzie Easy Select :roll:
Po przełączeniu wajchy w pozycję 4x4 (konkretnie 4H) dołączony zostaje przód a że w tym rodzaju napędu nie ma centralnego mechanizmu różnicowego to masz zblokowany tył z przodem. Nie powinno się tego używać na asfalcie chyba, że jedziemy tylko na wprost.

Po przełączeniu wajchy w poz. 4L mamy to samo (spięty tył z przodem) tylko, że napęd idzie przez reduktor.

Osobną kwestią jest włączenie blokady tylnego mechanizmu różnicowego (nie wiem czy jest to we wszystkich eLkach).
To na podstawie L-ki znajomego rocznik 2000 (ale zasada jest ta sama) :)

RoveR - 27-08-2013, 17:49

JCH odnosząc się do postu powyżej, czyli jak jest skrzynia super select to można jeździć na 4H normalnie użytkując auto, a jeżeli jest ten drugi rodzaj skrzyni to po załączeniu na 4 koła załącza mi się blokada przodu i tyłu, po przełączeniu na 4L napęd idzie przez reduktor.
JCH - 27-08-2013, 18:29

RoveR napisał/a:
JCH odnosząc się do postu powyżej, czyli jak jest skrzynia super select to można jeździć na 4H normalnie użytkując auto
Normalnie użytkując auto w sensie "jeździć po czarnym" - tak. Tym chwaliło się swego czasu Mitsubishi, że ma napęd SuperSelect, który to umożliwia.

Zerknij do Działu :arrow: Pajero FAQ. Tam Gene opisał działania obu napędów, sposób użytkowania, podstawowe różnice.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group