To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy

woocashee - 07-01-2010, 09:13
Temat postu: poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam mały problem, kilka dni temu w drodze do domu padła mi skrzynia. przeczytałem prawdopodobnie wszystkie posty dotyczące tego problemu, nie ukrywam,że sporo się dowiedziałem, a wynik tego jest taki ,że teraz potrzebuję "nowej" skrzyni. Czy ktoś ma, słyszał coś ktoś, że ktoś ma? Oczywiście przejżałem allegro ale trochę się boję kupować pierwszą z brzegu. Jeśli taka wasz wola to pomóżcie.
Moje auto to sigma 95r 12v, (zielona przeczytałem, że to nie pierwsza zielona w której padła skrzynia) :!:

lukasz12 - 07-01-2010, 11:21

A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)?
zbyszek05 - 07-01-2010, 11:54

to że padła w zielonej to akurat nie norma ...pocieszę cię padają w każdej sigmie jak i każdym samochodzie innej marki -lata robią swoje ....z allegro dobrze jest kupić ale nigdy pewności nie masz że będzie idealnie chodzić chyba że jest jeszcze w samochodzie którym możesz się przejechać ...
zastanawiam się czy sławek z suwałk nie ma - wyślij mu pw

woocashee - 07-01-2010, 12:28

lukasz12 napisał/a:
A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)?



Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens?


Problem w tym, że mieszkam za granicą a tutaj jedyne miejsce gdzie mogę coś naprawiać to service mitsubishi (zczytanie błędów z kompa około 270 pln oczywiście skorzystałem z waszych rad i zrobiłem to sam) bardzo drogo a auto ma swoje lata i nie chcę za dużo w nie pakować(oczywiście w Plsce byłoby już u jakiegoś mechanika).
Zmienić skrzynię będzie chyba najtaniej a jak będę w Polsce to spróbuję naprawić i może też sprzedam. Może żle myślę? a mechanik ze mnie żaden.

Slaw - 07-01-2010, 15:53

Zgadza się Zbyszek,mam skrzynię automatyczna ,w dobrym stanie z z niedużym przebiegiem.Wysyłam PW.
lukasz12 - 08-01-2010, 23:39

Cytat:


Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens?


Wygląda na to ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny ale pytanie czy poza tym błędem 86 coś jeszcze było? Nie wiem jak dokładnie skrzynia się zachowa ale na liście są powiązane błędy 51,52,53,54 - występują jak jest poślizg na którymś z biegów (odpowiednio od 1 do 4) i po 4 wystąpieniach pojawia się błąd 86 i skrzynia powinna przejść w tryb awaryjny. Jak skasujesz błąd (wyciągając żółta zworkę w skrzynce bezpieczników pod maską na około minutę) to wtedy po jakimś czasie prawdopodobnie pojawi się któryś z tych błędów - zapewne 52 bo z objawów które opisałeś wychodzi na to że masz 2gi bieg uszkodzony. Jeszcze jedna ciekawostka - nie wiem z czego to wynika ale w jednym samochodzie zaobserwowałem taka rzecz ze jak wystąpił błąd 52 (czyli niewłaściwe przełożenie 2go biegu wywołane ślizganiem się) to skrzynia po prostu chodziła na 1 i 3 (pomija 2ke przy przekładaniu biegów). Jest jeszcze jedna metoda wymuszenia trybu awaryjnego - po prosty wyciągnąć bezpiecznik od skrzyni (to jest nr 7 - 10A 2gi od lewej w środkowym rzędzie) - wtedy jest czysto hydrauliczne sterowanie więc chociaż 3ka powinna działać - spróbować można - wtedy powinno jakoś jechać - no chyba ze poszły wszystkie sprzęgła.

VirMan - 09-01-2010, 15:02

to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem :) przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ?
lukasz12 - 09-01-2010, 15:03

VirMan napisał/a:
to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem :) przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ?


A jakie to ma znaczenie? Powód do dumy chyba to nie jest ? ;>

Ratava - 03-04-2010, 22:32

http://moto.allegro.pl/it...cala_pilne.html mam skrzynie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group