Sigma/Diamante Techniczne - poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy
woocashee - 07-01-2010, 09:13 Temat postu: poszukuję automatycznej skrzyni biegów do sigmy Witam wszystkich forumowiczów.
Mam mały problem, kilka dni temu w drodze do domu padła mi skrzynia. przeczytałem prawdopodobnie wszystkie posty dotyczące tego problemu, nie ukrywam,że sporo się dowiedziałem, a wynik tego jest taki ,że teraz potrzebuję "nowej" skrzyni. Czy ktoś ma, słyszał coś ktoś, że ktoś ma? Oczywiście przejżałem allegro ale trochę się boję kupować pierwszą z brzegu. Jeśli taka wasz wola to pomóżcie.
Moje auto to sigma 95r 12v, (zielona przeczytałem, że to nie pierwsza zielona w której padła skrzynia)
lukasz12 - 07-01-2010, 11:21
A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)?
zbyszek05 - 07-01-2010, 11:54
to że padła w zielonej to akurat nie norma ...pocieszę cię padają w każdej sigmie jak i każdym samochodzie innej marki -lata robią swoje ....z allegro dobrze jest kupić ale nigdy pewności nie masz że będzie idealnie chodzić chyba że jest jeszcze w samochodzie którym możesz się przejechać ...
zastanawiam się czy sławek z suwałk nie ma - wyślij mu pw
woocashee - 07-01-2010, 12:28
lukasz12 napisał/a: | A jakiego rodzaju są objawy? W ogóle nie jedzie, czy poślizg na biegach czy mechaniczne uszkodzenie przekładni (włącznie z rozpieprzeniem obudowy)? |
Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens?
Problem w tym, że mieszkam za granicą a tutaj jedyne miejsce gdzie mogę coś naprawiać to service mitsubishi (zczytanie błędów z kompa około 270 pln oczywiście skorzystałem z waszych rad i zrobiłem to sam) bardzo drogo a auto ma swoje lata i nie chcę za dużo w nie pakować(oczywiście w Plsce byłoby już u jakiegoś mechanika).
Zmienić skrzynię będzie chyba najtaniej a jak będę w Polsce to spróbuję naprawić i może też sprzedam. Może żle myślę? a mechanik ze mnie żaden.
Slaw - 07-01-2010, 15:53
Zgadza się Zbyszek,mam skrzynię automatyczna ,w dobrym stanie z z niedużym przebiegiem.Wysyłam PW.
lukasz12 - 08-01-2010, 23:39
Cytat: |
Na D mam 1 i 2. Na 1 coś tam delikatnie "chrobocze" i nie specjalnie chce wejść 2 jak już wejdzie to pochwili wysprzęgla i jadę na luzie, potem znowu jest 1. Na 2 i L jest 1. Błędy to ogólnie 86 czyli chyba może być bardzo wiele przyczyn.(z tego co czytałem w workshop manual).
Na R jest niewielki ruch obrotomierza. Na końcówce bagnetu jakiś brud, ale nie metal. Zapach, kolor, poziom oleju raczej ok. Czy zmiana oleju, tak na wszelki wypadek ma sens? |
Wygląda na to ze skrzynia wchodzi w tryb awaryjny ale pytanie czy poza tym błędem 86 coś jeszcze było? Nie wiem jak dokładnie skrzynia się zachowa ale na liście są powiązane błędy 51,52,53,54 - występują jak jest poślizg na którymś z biegów (odpowiednio od 1 do 4) i po 4 wystąpieniach pojawia się błąd 86 i skrzynia powinna przejść w tryb awaryjny. Jak skasujesz błąd (wyciągając żółta zworkę w skrzynce bezpieczników pod maską na około minutę) to wtedy po jakimś czasie prawdopodobnie pojawi się któryś z tych błędów - zapewne 52 bo z objawów które opisałeś wychodzi na to że masz 2gi bieg uszkodzony. Jeszcze jedna ciekawostka - nie wiem z czego to wynika ale w jednym samochodzie zaobserwowałem taka rzecz ze jak wystąpił błąd 52 (czyli niewłaściwe przełożenie 2go biegu wywołane ślizganiem się) to skrzynia po prostu chodziła na 1 i 3 (pomija 2ke przy przekładaniu biegów). Jest jeszcze jedna metoda wymuszenia trybu awaryjnego - po prosty wyciągnąć bezpiecznik od skrzyni (to jest nr 7 - 10A 2gi od lewej w środkowym rzędzie) - wtedy jest czysto hydrauliczne sterowanie więc chociaż 3ka powinna działać - spróbować można - wtedy powinno jakoś jechać - no chyba ze poszły wszystkie sprzęgła.
VirMan - 09-01-2010, 15:02
to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ?
lukasz12 - 09-01-2010, 15:03
VirMan napisał/a: | to się przyznaj że w mojej skrzyni od czarnego ta dwójka była zdechła. - po resecie próbuje ją wbijać ale jak pare razy zauważy ze nie robi to ją omija. Będę rozbierał skrzynię , to się dowiem przy okazji skąd dostać zestawy tarczek i uszczelek do skrzyni do regeneracji ? |
A jakie to ma znaczenie? Powód do dumy chyba to nie jest ? ;>
Ratava - 03-04-2010, 22:32
http://moto.allegro.pl/it...cala_pilne.html mam skrzynie
|
|
|