To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU

charzun - 16-01-2010, 16:01
Temat postu: [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU
Witam! Posiada ktoś schemat elektryczny ECU galanta z 1992r :?: W manualu jest coś takiego :?: Jak tak to może ktoś wstawić ten schemat gdzieś :?: Bo mam zbyt wolnego neta aby ściągnąć całego manuala :cry: A dokładniej chodzi mi o wartość opornika R101
Pozdrawiam :!:

Zajc3w - 16-01-2010, 18:07

Na 100% nie ma tego w manualu.

:wink: Pytaj na japońskich forach może jakiś (były)pracownik Mitsubishi ma coś takiego. Może jakieś forum reverse engineeringu? :wink:

Co do wartości tego rezystora - jak się jutro zbiorę to wyjmę ECU z mojego rozbitka i spiszę.

charzun - 16-01-2010, 18:40

będę bardzo wdzięczny :!:

[ Dodano: 17-01-2010, 12:08 ]
Mam jeszcze pytanie:
Może ktoś wie czy prąd do czujnika przepustnicy idzie prosto z ECU? Wydaje mi się jakby komputer zmieniał mi prąd na czujniku przepustnicy i nie mogę go ustawić na 0,5v (znaczy mogę ale dodam i puszcze gazu i wartość nie jest już 0,5v tylko raz dużo mniejsza a raz większa) :cry:

Kondensator na ECU o wartościach:
22uF/50 V mogę zastąpić 22uF/100 V :?:

dave89 - 18-01-2010, 07:55

Kondensatory możesz zastąpić takimi na większe napięcie ale nie może być mniejsze niż wartość wskazana przez producenta. Pojemność musi być taka sama. Jak w ecu masz 22uF to musi być 22uF. Jak je wymieniasz to nie oszczędzaj na kondensatorach kup jak najlepsze najlepiej jakieś japońskie one wytrzymują dłużej.
charzun - 18-01-2010, 13:24

ok Dave89 :) Kondensatory mam już wymienione..
A co może mi zmieniać te wartości na potencjometrze :?: Kable sprawdzałem.. idą z czujnika prosto do komputera.. Czyli coś w kompie mi jeszcze szwankuje :evil: Tylko co :?: Możliwe ze jeden rezystor zrobi takie coś :?: (bo wygląda na spalony.. Jest cały taki brązowy, ale jak go sprawdzam miernikiem to ma 170 omów a wszystkie pozostałe oporniki w tym ECU mają o wiele większą wartość)
A jakie są objawy spalonego rezystora :?: Może się on palić stopniowo czy jak się spali to od razu całkowicie :?:

Bartek - 18-01-2010, 13:34

R101 - podaj jeszcze jaką masz wersję płytki lub lepiej wrzuć jakieś zdjęcie - mniemam, że chodzi Ci o opornik na "wyjściu" 5v do czujników (pin 24 gniazda ECU z jednej strony, a z drugiej np. + kondensatora 100uF). Ten ma mieć 15 om i 2W mocy
charzun - 18-01-2010, 13:35

Jeszcze taka informacja:
ECU do czujnika przepustnicy zewn kablami (czyli ten z lewej i z prawej, bez środkowego) daje mi cały czas tą samą wartość czyli 4,95v i ona jest zawsze taka sama, niezależne czy kręcę przepustnicą.. Wywnioskowałem z tego że środkowy kabel na czujniku jest tak jakby kablem "zwrotnym" i ECU z niego odczytuje wartość.. Problem w tym że czujnik mam na 100% dobry a wartości się ciągle zmieniają. :-X

Gdy odłączę środkowy kabel i ustawie czujnik na 0,5v jest wtedy wszystko ok.. Tylko tyle ze wtedy ECU nie dostaje sygnału z czujnika.. Wpinam się w kabel po lewej stronie i w środkowy kręcę przepustnicą i gdy wraca na swoje miejsce zawsze ma te 0,5v. Czyli jestem na 100% pewny że te wartości zmienia mi coś w ECU. I o to jeszcze raz moje pytanie: co może te wartości tak zmieniać :?:

Może trochę namieszałem tym postem ale jak ktoś dokładnie przeczyta będzie wiedział o co chodzi :wink: A jeśli nie to niech pyta :mrgreen: Pozdrawiam :!: :)

Fotka mojego ECU:
http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant
Trochę niewyraźna ale lepszej niestety nie mam.
R101 jest zaznaczony nr. 1

Bartek - 18-01-2010, 13:43

to miałem rację, że chodzi Ci o 15 om/2W
charzun - 18-01-2010, 14:04

ok dzięki :) Jutro wymienię i zobaczymy co z tego będzie :wink: Jest jakaś różnica jak go wlutować :?: Muszę patrzeć gdzie - a gdzie + :?:
robertdg - 18-01-2010, 16:45

charzun, nie ma różnicy
charzun - 18-01-2010, 20:22

Bartek Ty go mierzyłeś? Jak tak to wylutowywałeś go czy mierzyłeś gdy był wlutowany w płytkę?
Na pewno powinien mieć 15 om a nie 0,15 om?

[ Dodano: 18-01-2010, 20:44 ]
A może jest coś w ECU co stabilizuje napięcie :?: Wlutowałem inny opornik i zwiększył mi napięcie na czujniku na 12v ale wartości zwrotne nadal falowały.. Gdy ustawiłem na 0,5v pokręciłem przepustnica to się zrobiło raz na 0,23v a raz na 0,76v
Wlutowałem również inny opornik który dał napięcie na czujnik 4,97v. Gdy ustawiłem na 0,5v działo się to samo co wyżej..

dave89 - 18-01-2010, 23:50

charzun wartości rezystancji musisz zawsze podawać na wylutowanym rezystorze ewentualnie jedna noga wylutowana inaczej po podpięciu miernika zgarniesz na odczycie wszystkie opory dookoła a jest tego sporo bo dookoła są tez rezystory smd. Radze nie próbować na chybił trafił dobierać rezystora bo może się to źle skończyć dla ECU. Odnośnie spalania rezystorów to z tym różnie bywa czasem w ogóle nie mają oporu a czasem jest on zupełnie inny niż znamionowy. Kolor nie ma znaczenia bo przy tak niskich wartościach raczej nie powinno go w żaden sposób zwęglić a ten ciemno brązowy kolor to standard dla rezystorów z tamtych lat bo teraz to raczej "pasiaki" sprzedają u nas ale wszystko też zależy od producenta.
Bartek - 19-01-2010, 07:25

na pewno ma 15 - mam taki niespalony. Ma oznaczenie 150, czyli 15 i 0 zer ;) .

Jeżeli pojawia Ci się tam 12v - dalej masz uszkodzony stabilizator i raczej po tylu próbach i procesor.....

charzun - 19-01-2010, 10:18

A jak wyglada ten stabilizator napiecis?
Bartek - 19-01-2010, 10:38

kilka(naście) elementów w okolicach 47uF/50V z zielonym tranzystorem mocy na radiatorze.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group