[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU
charzun - 16-01-2010, 16:01 Temat postu: [E33A 2.0] Schemat elektryczny ECU Witam! Posiada ktoś schemat elektryczny ECU galanta z 1992r W manualu jest coś takiego Jak tak to może ktoś wstawić ten schemat gdzieś Bo mam zbyt wolnego neta aby ściągnąć całego manuala A dokładniej chodzi mi o wartość opornika R101
Pozdrawiam
Zajc3w - 16-01-2010, 18:07
Na 100% nie ma tego w manualu.
Pytaj na japońskich forach może jakiś (były)pracownik Mitsubishi ma coś takiego. Może jakieś forum reverse engineeringu?
Co do wartości tego rezystora - jak się jutro zbiorę to wyjmę ECU z mojego rozbitka i spiszę.
charzun - 16-01-2010, 18:40
będę bardzo wdzięczny
[ Dodano: 17-01-2010, 12:08 ]
Mam jeszcze pytanie:
Może ktoś wie czy prąd do czujnika przepustnicy idzie prosto z ECU? Wydaje mi się jakby komputer zmieniał mi prąd na czujniku przepustnicy i nie mogę go ustawić na 0,5v (znaczy mogę ale dodam i puszcze gazu i wartość nie jest już 0,5v tylko raz dużo mniejsza a raz większa)
Kondensator na ECU o wartościach:
22uF/50 V mogę zastąpić 22uF/100 V
dave89 - 18-01-2010, 07:55
Kondensatory możesz zastąpić takimi na większe napięcie ale nie może być mniejsze niż wartość wskazana przez producenta. Pojemność musi być taka sama. Jak w ecu masz 22uF to musi być 22uF. Jak je wymieniasz to nie oszczędzaj na kondensatorach kup jak najlepsze najlepiej jakieś japońskie one wytrzymują dłużej.
charzun - 18-01-2010, 13:24
ok Dave89 Kondensatory mam już wymienione..
A co może mi zmieniać te wartości na potencjometrze Kable sprawdzałem.. idą z czujnika prosto do komputera.. Czyli coś w kompie mi jeszcze szwankuje Tylko co Możliwe ze jeden rezystor zrobi takie coś (bo wygląda na spalony.. Jest cały taki brązowy, ale jak go sprawdzam miernikiem to ma 170 omów a wszystkie pozostałe oporniki w tym ECU mają o wiele większą wartość)
A jakie są objawy spalonego rezystora Może się on palić stopniowo czy jak się spali to od razu całkowicie
Bartek - 18-01-2010, 13:34
R101 - podaj jeszcze jaką masz wersję płytki lub lepiej wrzuć jakieś zdjęcie - mniemam, że chodzi Ci o opornik na "wyjściu" 5v do czujników (pin 24 gniazda ECU z jednej strony, a z drugiej np. + kondensatora 100uF). Ten ma mieć 15 om i 2W mocy
charzun - 18-01-2010, 13:35
Jeszcze taka informacja:
ECU do czujnika przepustnicy zewn kablami (czyli ten z lewej i z prawej, bez środkowego) daje mi cały czas tą samą wartość czyli 4,95v i ona jest zawsze taka sama, niezależne czy kręcę przepustnicą.. Wywnioskowałem z tego że środkowy kabel na czujniku jest tak jakby kablem "zwrotnym" i ECU z niego odczytuje wartość.. Problem w tym że czujnik mam na 100% dobry a wartości się ciągle zmieniają.
Gdy odłączę środkowy kabel i ustawie czujnik na 0,5v jest wtedy wszystko ok.. Tylko tyle ze wtedy ECU nie dostaje sygnału z czujnika.. Wpinam się w kabel po lewej stronie i w środkowy kręcę przepustnicą i gdy wraca na swoje miejsce zawsze ma te 0,5v. Czyli jestem na 100% pewny że te wartości zmienia mi coś w ECU. I o to jeszcze raz moje pytanie: co może te wartości tak zmieniać
Może trochę namieszałem tym postem ale jak ktoś dokładnie przeczyta będzie wiedział o co chodzi A jeśli nie to niech pyta Pozdrawiam
Fotka mojego ECU:
http://charzun.wrzuta.pl/obraz/6umvZD5n765/galant
Trochę niewyraźna ale lepszej niestety nie mam.
R101 jest zaznaczony nr. 1
Bartek - 18-01-2010, 13:43
to miałem rację, że chodzi Ci o 15 om/2W
charzun - 18-01-2010, 14:04
ok dzięki Jutro wymienię i zobaczymy co z tego będzie Jest jakaś różnica jak go wlutować Muszę patrzeć gdzie - a gdzie +
robertdg - 18-01-2010, 16:45
charzun, nie ma różnicy
charzun - 18-01-2010, 20:22
Bartek Ty go mierzyłeś? Jak tak to wylutowywałeś go czy mierzyłeś gdy był wlutowany w płytkę?
Na pewno powinien mieć 15 om a nie 0,15 om?
[ Dodano: 18-01-2010, 20:44 ]
A może jest coś w ECU co stabilizuje napięcie Wlutowałem inny opornik i zwiększył mi napięcie na czujniku na 12v ale wartości zwrotne nadal falowały.. Gdy ustawiłem na 0,5v pokręciłem przepustnica to się zrobiło raz na 0,23v a raz na 0,76v
Wlutowałem również inny opornik który dał napięcie na czujnik 4,97v. Gdy ustawiłem na 0,5v działo się to samo co wyżej..
dave89 - 18-01-2010, 23:50
charzun wartości rezystancji musisz zawsze podawać na wylutowanym rezystorze ewentualnie jedna noga wylutowana inaczej po podpięciu miernika zgarniesz na odczycie wszystkie opory dookoła a jest tego sporo bo dookoła są tez rezystory smd. Radze nie próbować na chybił trafił dobierać rezystora bo może się to źle skończyć dla ECU. Odnośnie spalania rezystorów to z tym różnie bywa czasem w ogóle nie mają oporu a czasem jest on zupełnie inny niż znamionowy. Kolor nie ma znaczenia bo przy tak niskich wartościach raczej nie powinno go w żaden sposób zwęglić a ten ciemno brązowy kolor to standard dla rezystorów z tamtych lat bo teraz to raczej "pasiaki" sprzedają u nas ale wszystko też zależy od producenta.
Bartek - 19-01-2010, 07:25
na pewno ma 15 - mam taki niespalony. Ma oznaczenie 150, czyli 15 i 0 zer .
Jeżeli pojawia Ci się tam 12v - dalej masz uszkodzony stabilizator i raczej po tylu próbach i procesor.....
charzun - 19-01-2010, 10:18
A jak wyglada ten stabilizator napiecis?
Bartek - 19-01-2010, 10:38
kilka(naście) elementów w okolicach 47uF/50V z zielonym tranzystorem mocy na radiatorze.....
|
|
|