[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E32A 1.8] Wysokie spalanie, ciężko pali zimny, brak wolnych
masato - 17-01-2010, 23:45 Temat postu: [E32A 1.8] Wysokie spalanie, ciężko pali zimny, brak wolnych Witam serdecznie szczęśliwych posiadaczy Mitsubów!!!
Mam problem ze swoim Mitsu. Ciężko pali na zimnym silniku. Jak już się rozgrzeje to ładnie pali i ma normalne niskie obroty. Po solidnym kacie, gdy silnik jest naprawdę porządnie rozgrzany- nie ma wogóle wolnych obrotów. Po wizycie na stacji i przekalkulowaniu spalania wychodzi mi od 13,4 do 15,2. Nadmieniam, iż 2-3 razy starałem się przejechać cały okres do tankowania jak dziadzia (jeździłem jak na zawodach o kropelkę) i spalanie mieściło się w podanych wyżej granicach. Drodzy Forumowicze, proszę o każdą cenną wskazówkę. Nadmieniam, iż w tym tygodniu dokonałem ustawienia zaworów, wymiany uszczelki pod głowicą ( oczywiście planowania głowicy), wymiany wszystkich uszczelniaczy, wym. rozrządu, wym. wszystkich pasków, wym. wszystkich płynów, wym. filtrów. Stawiam na komputer, ale czekam na wiadomości od osób, które miały podobny problem lub mają duużo wiedzy na temat silnika 1,8 w e32a.
mitsu_pl - 18-01-2010, 00:00
Sprawdź czujnik temperatury, a później ewentualnie silniczek krokowy. Z tym spalaniem to też przepływomierz by podlegał sprawdzeniu, chyba, że masz gaźnik, to do cudotwórcy
dave89 - 18-01-2010, 07:45
A te wyniki spalania to w gazie czy benzynie?? Bo jak gaz to raczej miałbyś na tą porę roku normalne spalanie mi mój połyka około 14l lpg. Odnośnie wolnych obrotów proponuje wyczyścić przepustnicę jak tego dokonać znajdziesz tu na stronie krzyzaka http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/ przy okazji jak będziesz miał ściągniętą tą gumową rurę zobacz w jakim jest stanie czy przypadkiem nie łapie lewego powietrza a i zobacz w jakim stanie masz filtr powietrza. Jeżeli to wszystko co z kolegą mitsu_pl napisaliśmy nie pomoże to sprawdził bym kondensatory na ECU.
Maretzky85 - 18-01-2010, 08:35
masato, przed ściągnięciem głowicy zrób to co koledzy piszą.
masato - 18-01-2010, 11:44
Czujnik temperatury wstawiłem nowy ale brak różnicy, przepustnica wyczyszczona. Auto jeździło na gazie ale u poprzedniego właściciela. Ja wyrzuciłem na śmieci całą instalacje ( nie piszę dlaczego bo nie chcę aby temat zamienił się w Gaz czy Benz.). Pozostaje silniczek krokowy i kondensatory w ECU- tylko jak mam je sprawdzić? Pozdrawiam serdecznie i czekam na pomocne komentarze bo szkoda śniegu
[ Dodano: 18-01-2010, 12:39 ]
mitsu_pl mam pytanie do ciebie. Czy możesz mi powiedzieć, który mitsub ma według ciebie najlepszą trakcję bo widzę, że wykorzystujemy auta do podobnych rzeczy. http://www.youtube.com/watch?v=kt1_XTngmlI a tu link dla ciebie obejrzyj w HD. Maciek ma farta do sponsorów no i wymiata
mitsu_pl - 18-01-2010, 14:13
Ale w jakim sensie który? Bo na to pytanie mogę odpowiedzieć, że każdy z 4x4
Co do tematu, to sprawdź ewentualnie po instalacji, czy gdzieś nie masz kabelków poprzerywanych, bo może przy tym grzebaniu w silniku cościk się poprzerywało... ?
masato - 18-01-2010, 15:25
Nie chodzi mi o napęd tylko o to, który najlepiej, najpewniej, najłatwiej, najbardziej przewidywalnie się prowadzi.
mitsu_pl - 18-01-2010, 15:36
z tych aut którymi jeździłem (Galant E38A, Galant E88A, Lancer EVO IX) to najłatwiejszy do opanowania był Lancer, zawsze duży zapas mocy pod nogą, systemy wspomagające (chodź czasem trochę przeszkadzały, ale i kilka razy ratowały ) E88A też fajowsko się jeździ, tylko tyle, że brak mu mocy. Nie mówie już o E38A, bo te marne 112KM to tak przerażająca moc, że aż strach gaz wciskać do dechy, ale prowadzi się fajnie, nieduża moc pozwala na bezpieczniejszą jazdę
|
|
|