Tuning - 4g92 dla znawców silników Mitsubishi....
kuba_195 - 19-01-2010, 21:02 Temat postu: 4g92 dla znawców silników Mitsubishi.... Witam Panowie....
Jestem na etapie modów mojego micha cao 1.6 4g92 113km seria, jest zima, i muszę już kończyć etap zbierania części,ale potrzebuję waszej pomocy. Jak wiadomo mam turbo. Chcę silnik maksymalnie wzmocnić. Też dlatego zastanawiam się nad przeróbkami silnika. Silnik ma pozostać 1.6(korpus) , chciałbym go zmodyfikować ale niestety nie znam tak z autopsji silników Mitsu(innych).
1 Pytanie: Jakie części od innych pojemności podchodzą do 4g92 ? Czy np głowica od 1.8 podejdzie do 1.6? czy ktoś próbował zakładać głowicę dohc na silnik sohc??
2 pytanie:czy do korpusu 1.6 można założyć blok z tulejami 1.8??
3 pytanie: jak wygląda sprawa wymiany wału lub samych korbowodów od 1.8, czy 2.0 do 1.6? czy może można przełożyć z całym wałem?
wiem ze 4g93 to bardzo podobne konstrukcje....
4 pytanie: czy do tego silnika podejdzie jakaś skrzynia z mocniejszym sprzęgłem od jakiegoś micha? może jakiś diesel??
Każda pomoc się przyda, pozdrawiam!!!
Maretzky85 - 19-01-2010, 21:09
1. Tak
2. Nie rozumiem pytania
3. Nic z tego, 1.8 ma większy skok tłoka, więc wybije Ci głowice
pawela - 19-01-2010, 21:52
1: głowica od 1.8 4G93 podchodzi p&p, ale wiąże to sa sobą także zmianę aparatu zapłonowego, kółek rozrządu, samego rozrządu, a jak i aparat to i może i ecu. Jest fabryczny silnik 4G92 DOHC, więc musi się dać
2: też średnio rozumiem tłoki w 1.6 i 1.8 mają taką samą średnicę, różnią się tylko skokiem (krótsze korbowody). Zasadniczo blok jest taki sam.
3. patrz wyżej. Wiem że kompatybilny jest np wał korbowy od 1.8 GDi, bo miałem go w swoim GTi, reszty nie wiem
4: u siebie mam skrzynie z GTi, ale mocniejsza nie jest, ma tylko krótsze przełożenie główne. Ale zamontowalem koło zamachowe i sprzęgło z GTi - 215 zamiast 200mm. Powinna podpasować skrzynia od 2.0 D 4D68 z Lancelota CB0, ale tu głowy nie dam
kuba_195 - 19-01-2010, 22:51
Panowie jeszcze jeden pomysł. moze warto by 2.4 z 94 roku włożyć? jak wytrzymały jest ten silnik na przeróbki?? jak skrzynia, półosie , wiązka itD???
harpagan - 19-01-2010, 23:04
pawela napisał/a: | Zasadniczo blok jest taki sam. |
Wysokosc bloku nie jest inna ?
londolut - 19-01-2010, 23:08
kuba_195 napisał/a: | 2.4 z 94 | Duży silnik na 1 wałku = nie warto. Zastanów się nad swapem 4G63T.
pawela - 19-01-2010, 23:17
kuba_195 napisał/a: | Panowie jeszcze jeden pomysł. moze warto by 2.4 z 94 roku włożyć? jak wytrzymały jest ten silnik na przeróbki?? jak skrzynia, półosie , wiązka itD??? |
londolut napisał/a: | Duży silnik na 1 wałku = nie warto |
oj autoR założył głowę z DOHC i po strojeniu okolice 200KM mamy harpagan napisał/a: | Wysokosc bloku nie jest inna ? |
z tego co pamiętam nie, ale jestem tylko człowiekiem
średnica cylindra taka sama na bank, 81mm, skok tłoka większy w 1.8, stąd pojemność
kuba_195 - 19-01-2010, 23:24
2.4 l jest to gra warta swieczki sohc+ turbo, wydaje mi się że sensowne.... a jak se spasowaniem dohc na tym silniku??
londolut - 19-01-2010, 23:36
kuba_195 napisał/a: | jak se spasowaniem dohc na tym silniku?? | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31993
kuba_195 - 20-01-2010, 00:42
Panowie jeszcze jeden pomysł. moze warto by 2.4 z 94 roku włożyć? jak wytrzymały jest ten silnik na przeróbki?? jak skrzynia, półosie , wiązka itD???
Anonymous - 20-01-2010, 10:05
Tak jaklondolut, napisal 4G63T i masz zajefajny silnik z duzym potencjalem.
czarnuch23 - 20-01-2010, 15:43
Silnik 1.6 dohc mial podwyzszone sprezanie wzgledem 1.6
Glowica pasuje P&P
Wlozenie walu i korb od 1.8 do bloku 1.6 spowoduje wyjscie tokow ponad blok jako ze blok w 1.8 jest wyzszy od 1.6 (sprawdzone organoleptycznie w moim przypadku- nawet wydech muszialem przespawac bo nie siegal)
Zakladanie walu o wiekszym wykorbieniu nic nie da. tylko mase problemow.
Jesli chodzi o tulejowanie bloku w kwestii jego wzmocneinia jest to wykonalne i orientowalem sie juz w 2 zakladach ze sie tego spokojnie podejma aczkolwiek nikt nie wie jak to w zyciu wyjdzie . Silniki B16 od hudziny z tulejami spokojnie 300koni znosza i nie trzaskaja.
Tloki w 1.6 i 1.8 sa takie same (przynajmniej srednica i wyglad denka) co do wysokosci i umiejscowienia trzpienia ciezko powiedziec nigdy nie porownywalem.
Dostepnosc czesci "high performance" do silnika 4g92/93 nie isnieje.
Sruby ARP nie wystepuja (poszukuje dostawcy Golden eagle moze oni maja)
uszczelki pod turbo tez to pobozne zyczenie(tylko na zamowienie) tloki do turbo ma CP i JE ale na zamowienie i koszty spore do 1.8 korby sa dostepne do 1.6 od miveca widzialem.
Reszta co tam potrzebujesz. : sprzeglo mozesz zalozyc od 1.8 kolo(mozesz dostac fidanze jak chcesz lekkie) i Exedy masz stage 1-2-3 gdzie to 3 zniesie moc ktorej nie uzyskasz na silniku.
kuba_195 - 20-01-2010, 18:05
1.Jeśli chodzi o uszczelki pod turbo to prawdopodobnie jutro już będą gotowe rysunki w cadzie do silnika 4g92 (tj płyta z nierdzewki pomiędzy uszczelki pod głowicę , i zaraz ruszy produkcja:) oraz rysunek i wycięcie flanszy pod wydech.
2.nie chcę zakładać wału ani niczego o innym wykorbieniu, tylko chodziło mi o założenie mocniejszych komponentów....
głowica 4g92 dohc praktycznie nie do dostania, chyba że nie umiem szukać.....
Chyba pada decyzja żeby 4g64 założyć ,tylko interesuje mnie koszt skrzyni do tego, ile itd...
czarnuch23 - 20-01-2010, 23:08
glowica od 1.6 DOHC nie znajdziesz to sa takie rodzynki ze strach sie bac. JEden taki silnik jest w polsce (kolega Ufoq ma w swoim 4x4) a byl przytargany z Japonii i z tego co mi wiadomo jest to tez jedyny w europie (a przynajmniej nikt sie nie przyznaje ze ma )
Szukaj glowicy DOHC od silnika 1.8 (byly na allegro) sa P&P. Kutego walu jeszcze nei znalazlem czekam na odpoweidz od EAGL'a ile bedzie kosztowal na zamowienie.
JE odprezajace tloki do 8,5 to koszt 700$ z kompletem pierscieni. Korby kute to koszt okolo 550$.
Szukaj w Australi i Malezji tam tego troche jest.
Hubeeert - 21-01-2010, 07:28
pawela napisał/a: | po strojeniu okolice 200KM mamy | jakiś wykres? NIe żebym nie wierzył ale chciałbym to zobaczyć.
|
|
|