To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Czy aby napewno uszczelka?

karol - 25-01-2010, 22:35
Temat postu: Czy aby napewno uszczelka?
Witam.W piatek wracalem jakies 40 km Passatem 1.8 T w gazie i zauwazylem ze
zaczal coraz mocniej kopcic.Od razu wiadomo co to znaczy-turbina albo uszczelka.
Pykalem sobie wolniutko chcac jakos dociagnac do domu,ale 3 km przed blysnal pomaranczowy alarm od oleju,a za chwile czerwony i komenda STOP.Zjechalem,zgasilem motor,wyciaglem bagnet-zamiast oleju kisiel.Zholowalem auto przed dom i umowilem sie z mechanikiem na wymiane uszczelki.Dzis zaciaglem Paska na warsztat,a mechanik zaczal filozofowac ze to niekoniecznie musi byc uszczelka.
I tu moje pytanie : Czy olej z mala domieszka plynu chlodniczego moze zamarznac?
Chodzi o to ze u mechanika nie dalo sie wyciagnac bagnetu z silnika-byl zamarzniety.Poziom
plynu byl prawidlowy-nie ubylo,a przynajmniej niewiele.Wczesniej jak jechalem temperatura nie wzrosla.Auto kupilem latem i nie wymienialem plynu chlodniczeg-moze sprzedawca uzupelnil stan woda i ta mieszanina przedostala sie do komory silnika?Ale jesli nawet to weszlo tego b.niewiele.Mechanik gadal cos o jakims kondensacie ktory mogl sie uzbierac w silniku-wogole nie rozumiem o co mu chodzilo.Powiedzial ze musi przemyslec co moze byc i jutro uzgodnimy co robic.Przyznam ze mnie tez mocno zdziwilo ze bagnet przymarzl.Faktem jest ze auto stalo przed garazem 3dni,a mrozy ostatnio srogie,ale przeciez olej ani plyn osobno nie zamarzaja,a co z ich miesznka?Moze ma ktos jakies
doswiadczenia w tym temacie.
pozdr.

robertdg - 25-01-2010, 22:53

karol napisał/a:
zaczal coraz mocniej kopcic.
jaka barwa była tych spalin :?:
karol - 25-01-2010, 23:04

Dym raczej bialy,jasny ,ale gesty.Jak zauwazylem ze naprawde mocno daje z rury to jeszcze ostatni raz mocniej dodalem gazu i auto mialo moc,wiec pomyslalem ze to nie turbina tylko
uszczelka.

robertdg - 25-01-2010, 23:13

No by to wyglądało jakby płyn sie dostawał na tloki, choc kiedyś też spotakłem sie dokladnie z identycznym przypadkiem (urwał sie wirnik kompresji) no i cały olej szedł w układ wydechowy, tylko ze po czyms takim nie dojechałbys daleko bo chwila moment wywaliloby Ci caly olej i byłaby susza na bagnecie, prorokować nie będe ale wygląda to na uszczelke pod głowicą, tylko ze zas się to kłuci z tym ze poziom płynu w chłodnicy miałeś OK, a w misce masz mleko
karol - 25-01-2010, 23:26

No wlasnie pozim plynu jest ok.Ale czy duzo go trzeba ,zeby zciac olej?Ja dotad bylem
przeswiadczony ze minimalna ilosc plynu robi z oleju mleko.Mechanik zas twierdzi,
ze do tego musialoby sie go dostac sporo.

Havoc - 26-01-2010, 09:17

Mój Colt się przegrzał w piątek, cały płyn z chłodnicy uciekł. Teraz jest mleko na korku głowicy, na bagnecie rzadszy olej niż powinien. Czy to uszczelka od temperatury się przepaliła, czy może być coś innego? Mam mechanika w rodzinie, ale bez rozbierania głowicy nie mamy pomysłu. Pytanie czy szukać tam przyczyny czy gdzie indziej.

PS. I najważniejsze, czy mogę z takim "uzdatnionym" olejem w układzie jeździć do weekendu?

Maretzky85 - 27-01-2010, 08:38

Uszczelka albo głowica. Nie, nie możesz. A przynajmniej nie powinieneś.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group