To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Piszczy przy ruszaniu i dodawaniu biegów

Sebek - 30-01-2010, 00:12
Temat postu: Piszczy przy ruszaniu i dodawaniu biegów
Witam,

Mam następujący problem.

Jeżdzę swoją Cari do pracki codziennie i z ruszeniem nie mam problemu (autko stoi w garażu). Jedzie do pracy pięknie i gładko, rusza od razu, więc generalnie nie ma problemu.

Auto stoi 8 godzin w pracy na parkingu i po 8 godzinach jak ruszam pali od razu ale przy wciskaniu biegu (niskiego) słysze okropny pisk, jak wycisnę bieg pisku nie ma. Przy skręcie również piszczy ale nie zawsze. Generalnie po ruszeniu dzieje sie tak góra dwa - trzy razy. Ważne jest to, że mam automat.

Tak dzieje się tylko 2-3 minuty po starcie (jakby się coś rozgrzewało), potem jest wszystko w jak najlepszym porządku i autko znów jedzie jak marzenie.

Pisk pochodzi z przedniej części samochodu.

Co to jest? :(

Dziękuję za pomoc.

MichuGdy - 30-01-2010, 00:47

Witam,

Również mam podobny problem. jednak moim zdaniem wina leży po stronie któregoś paska, nie sprawdzałem jeszcze, gdyż nie ma zbytnio warunków ostatnimi czasy na to.

Wyczytałem, że paski nie są drogie i warto stosować paski firmy Mitsuboshi.

Paski ponoć piszczą z biegiem czasu - po znacznym zużyciu, lub w wyniku słabego naciągnięcia, z którym nie należy przesadzać, aby łożyska nie dostały w tyłek. czasami może trzeszczeć jakieś łożysko od pompy(wyczytałem na grupach dyskusyjnych).

U mnie zjawisko tylko czasami występuje, po dłuższym odstaniu auta, ale problem znika po krótkiej chwili max 6 sek.

Pozdrawiam,
Michał

saphire - 31-01-2010, 09:12

A nie przymarzają ci czasem hamulce? Szczególnie ręczny?
Sebek - 03-02-2010, 19:11

saphire napisał/a:
A nie przymarzają ci czasem hamulce? Szczególnie ręczny?

Cześć Bartek :)
ja na ręcznym nie stawiam prawie nigdy (AT) a jesli już to nie za mocno zaciągam. Chyba, że to nie chodzi o ręczny.

Brzmi jak pasek (jakiś) tylko nie wiem za bardzo jaki. :roll:

Cholera, dziś było +1C i ta sama sytuacja. Jak dodaję gaz na jedynce to piszczy, jak popuszczę - przestaje - dodam gazu i już jest ok.
Chyba w końcu pojadę do warsztatu. :cry:

docencik87 - 03-02-2010, 19:32

Może to po prostu pasek klinowy ;)

Najlepiej wziąć kolegę z pracy, otworzyć maskę, kolega wrzuca bieg a ty słuchasz.

MichuGdy - 28-03-2010, 03:42

Przymierzam się do wymiany paska, jeśli to pomoże to dam znać. Objawy identyczne co kolega powyżej opisał. Niezależnie od temperatury - czy to zimno, czy ciepło.

Pozdrawiam

[ Dodano: 03-04-2010, 14:07 ]
Zatem sprawy maja się tak...

Aby rozwiązać ten problem można dokonać 2 rzeczy:

Opcja 1. Jeśli pasek wygląda w miarę dobrze, należy naciągnąć z umiarem oba paski. Naciąg reguluje się śruba przy każdym pasku. powinny uginać się na wysokość 1,5 cm przy nacisku kciukiem o sile 5KG (to taka domowa metoda, profesjonalnie używa się odpowiedniego narzędzia koszt ok 250 zł).

Opcja 2. Wymienić oba paski. Osobiście użyłem paski firmy MITSUBOSHI, modele: E14PK775oraz E15PK1325 (posiadam samochód z klimatyzacją). Wymiana, jako że robiłem to pierwszy raz dostarczyła mi wielu problemów :) Za drugim razem poszłoby łatwiej. Filozofii dużej nie ma, jedynie ciężki dostęp jest.
Pomocne przy tym zabiegu będzie, odkręcenie prawego koła oraz demontaż plastików nadkola, aby umożliwić dobry dostęp do pasków wieloklinowych. W moim wypadku pomocny był również demontaż alternatora, gdyż nie można było nałożyć nowego paska napędzającego alternator. Na koniec regulacja. I na chwile obecną wszystko wydaje się działać prawidłowo.

Pozdrawiam,
Michał



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group