Elantra, Lantra - Czujnik położenia wałka rozrządu
kliszczo - 08-02-2010, 20:26 Temat postu: Czujnik położenia wałka rozrządu Witam ponownie po prawie roku czasu spokoju znów padł mi czujnik położenia wałka rozrządu objawy takie same jak wcześniej i tu moje pytanie znalazłem 2 czujnik tylko że z modelu o poj.1.8 i nie wiem czy będzie pasował a druga sprawa to montarz nie spojrzałem w jakiej pozycji był nstawiony ten stary i boję się że mogę źle założyć nowy a o ile pamiętam to ustawienie ma znaczenie.
e-gen - 10-02-2010, 23:01 Temat postu: Re: Czujnik położenia wałka rozrządu
kliszczo napisał/a: | nie wiem czy będzie pasował |
będzie
Cytat: | ustawienie ma znaczenie. |
ma znaczenie - zależy od niego statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu;
żeby dokładnie ustawić czujnik położenia wałka musisz skorzystać z lampy stroboskopowej - i ustawić na 5° +/-2° BTDC; przed ustawieniem zapłonu ECU należy wprowadzić w tryb serwisowy poprzez podpięcie do masy wtyczki z tyłu kolektora dolotowego (mniej więcej obok zbiorniczka z płynem hydrauliki sprzęgła) opisanej jako ADJ
kliszczo - 11-02-2010, 16:17
to po podłączeniu lampy reguluje się obracając czujnikiem
[ Dodano: 16-02-2010, 20:27 ]
Witam dzisiaj założyłem ten czujnik i jak narazie jest dobrze autko odpaliło za pierwszym razem tylko był problem z regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu samochód złapał muła i obroty falowały zapłon ustawiłem trochę do przodu o jakieś 3-4 mm i o dziwo widać dużą różnicę w momencie obrotowym autko szybciej się wkręca i chodzi równiej.Mam nadzieję że wytrzyma tą zmianę.
e-gen - 22-02-2010, 11:16
kliszczo napisał/a: | to po podłączeniu lampy reguluje się obracając czujnikiem |
tak
kliszczo - 26-02-2010, 13:14
Długo się nie nacieszyłem jeżdzącym autem. Wczoraj znowu padł nieszczęsny czujnik nie mam pojęcia dlaczego. wytrzymał tydzień czasu poradźcie co to może się dziać.Zrobiłem chyba błąd bo nie wprowadziłem kompa w serwis czy to ma znaczenie i mogło spowodować uszkodzenie drugigego czujnika po tygodniu. I jeszcze moja proźba jakbyście mogli dokładniej powiedzić jak wprowadzić tryb serwisowy bo szukałem tych kostek i zanlazłem 2 jedna opisana jako Pump z jednym kablema druga wogle bez opisu z dwoma kablami i jest jeszcze jakiś niebieski kabelek i nie bardzo wiem jak to zrobić aby nie zepsuć.
e-gen - 28-02-2010, 01:19
kliszczo napisał/a: | Zrobiłem chyba błąd bo nie wprowadziłem kompa w serwis czy to ma znaczenie i mogło spowodować uszkodzenie drugigego czujnika po tygodniu. |
nie
Cytat: | I jeszcze moja proźba jakbyście mogli dokładniej powiedzić jak wprowadzić tryb serwisowy bo szukałem tych kostek i zanlazłem 2 jedna opisana jako Pump z jednym kablema druga wogle bez opisu z dwoma kablami i jest jeszcze jakiś niebieski kabelek i nie bardzo wiem jak to zrobić aby nie zepsuć. |
wtyczka, która powinna Cię interesować zaznaczyłem strzałką
podłącz ją do masy i odpal samochód = będzie "tryb serwisowy"
kliszczo - 28-02-2010, 10:48
A ha czyli to będzie ta druga kostka we wtorek powinien przyjść czujnik więc będę zakładał.Tylko męczy mnie co mogło być przyczyną jego uszkodzenia auto posiadam niecałe 2 lata a to trzeci czujnik. Coś musi być nie tak, tylko co? I jeszcze takie pytanie od wymiany oleju przysłuchałem się że czasami coś stuknie w okolicy zaworów dobrze słychać jak się otworzy korek wlewu oleju raz na jakiś czas takie stkunięcie boję się że to panewka ale myślę że byłoby to słychać cały czas kurcze nie wiem olej jaki leje to Castrol 15W40
e-gen - 20-03-2010, 11:03
Cytat: | Jednak to nie był komp tylko problem z instalacją a konkretnie z przekaźnikiem na przewodach do czujnika. W czasie rozruchu poprostu nie podawał dalej prądu z kompa na czujnik i tyle.I co śmieszniejsze wszystkie wymienione czujniki są dobre. mechanik żeby nie pruć całej instalacji puścił nowe kable i założył dodatkowo bezpiecznik i teraz auto chodzi aż miło. | by kliszczo
|
|
|