To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Holenderski gaz PRINS z reduktorem POLIAUTO "padł"

kamilrozanski - 10-02-2010, 22:10
Temat postu: Holenderski gaz PRINS z reduktorem POLIAUTO "padł"
Witajcie!
Mam duży problem w swojej carismie. Nie zapowiadało się, że będę planował sprzedaż jej w najbliższym czasie dopóki gazownik (polecany na forum z Łasku) nie stwierdził, iż w moim gazie po przejechaniu 202 tys km padł reduktor. Jest to stara instalacja PRINS z częściami POLIAUTO i z tej drugiej firmy właśnie mam reduktor.
Poradźcie co mogę zrobić z tym fantem? Wymiana reduktora na włoski 500zł i nie wiadomo czy pomoże, przerobienie instalacji 1000. Nowa instalacja 2000zł. Silnik choć pordzewiały oleju nie bierze. Próbowałem na allegro znaleźć jakieś zestawy naprawcze ale nie ma takowych do reduktorów mojego typu. Poniżej zdjęcia reduktora



gulgulq - 10-02-2010, 23:30

u mnie jak padł parownik Prinsa to mechanik wymienił na reduktor Lovato - koło 350 zł zapłaciłem z wymianą :) - chodziło bez problemu
kamilrozanski - 11-02-2010, 00:10

tylko ja mam reduktor firmy poliauto
te reduktory nie są drogie na allegro:
edit
ale czy po wymianie nie zacznie auto więcej palić i jakieś dziwne rzeczy nie zaczną się dziać?

gulgulq - 11-02-2010, 07:46

reduktor to reduktor - jak firma nie ma znaczenia, ja miałem oryginał prinsa i przełożyliśmy właśnie na lovato

a dlaczego miałby więcej palić - raczej zacznie mniej bo membrany będą nowe i będzie większa ich skuteczność w odparowaniu gazu

podjedź do dobrego gazownika i pogadaj - raczej nie powinno się nic dziać, trzeba dobrać tylko rozmiar ale ten co podałeś powinien wystarczyć

przy podstawowych zdolnościach z mechaniki taki reduktor można przełożyć samemu - to tylko przepięcie przewodów

kamilrozanski - 11-02-2010, 14:02

Rozmawiałem z autoryzowanym gazownikiem od LPI i LPG który stwierdził, że można zalożyć taki redyktor jednak trzeba zmienić węże itp, koszt 450zł. Z mechaniką troszkę mam doczynienia ale nie wiem czy podejmę się samemu wymiany. Czy po wymianie trzeba coś regulować w takim reduktorze?
mlun - 11-02-2010, 14:19

W reduktorze to chyba nie ale instalację pewnie trzeba wystroić. Chociaż ktoś pisał na forum daaawno temu że Prinsa niby nie trzeba regulować?
gulgulq - 11-02-2010, 14:35

trzeba - w tych generacjach będziesz miał choćby śrubkę do wolnych obrotów :)
kamilrozanski - 11-02-2010, 22:16

Czyli jednak lepiej poświęcić te 250zł na wymianę... tylko teraz co do reduktora, lovato czy może jest coś lepszego? Coś co dłużej pochodzi, proszę o doradzenie.
gulgulq - 12-02-2010, 08:34

hmm..
chyba Tomasetto to też dobra firma

każdy reduktor po 60-100 tyś przebiegu, czasem dłużej w zależności od jakości gazu traci swą sprawność i trzeba zrobić mu wymianę membran i uszczelnień - dla takich włoskich to coś koło 60-70 zł kosztuje komplet regeneracyjny


tutaj masz coś o regulacji instalacji:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39256

tutaj coś podobnego z wymianą jak u Ciebie :) :
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=11874


pasuje temat przenieść do działu LPG :)

mario mario - 13-02-2010, 07:35

kamilrozanski, robiłem to nie jeden raz,j ak nie masz zestawu naprawczego to śmiało kupuj nowy reduktor, przewody i zaciski osobiście nie używam zacisków ślimakowych tylko sprężystych, są najsprawniejsze. Po zakupie wymień sam. Spuścisz płyn, odkręcisz przewody, wymienisz reduktor i przewody a po zmontowaniu podjedziesz do gazownika, aby ci ją wyregulował i to wszystko, auto ma chodzić jak ta lala. Pozdro.
kamilrozanski - 13-02-2010, 12:04

hm, a w razie problemów mogę liczyć na pomoc? Bo nigdy czegoś takiego nie robiłem. Przewody myślę, że dostanę w jakimś motoryzacyjnym. Muszę wymienić je wszystkie? Piszesz o płynie, to jest jakiś specjalny płyn? Bo gazownik mówił coś o wężu wody.
mario mario - 13-02-2010, 16:02

kamilrozanski, Pomogę ale jak opiszesz mi wszystkie parametry silnika i instalacji gazowej.
gulgulq - 13-02-2010, 17:24

kamilrozanski napisał/a:
hm, a w razie problemów mogę liczyć na pomoc? Bo nigdy czegoś takiego nie robiłem. Przewody myślę, że dostanę w jakimś motoryzacyjnym. Muszę wymienić je wszystkie? Piszesz o płynie, to jest jakiś specjalny płyn? Bo gazownik mówił coś o wężu wody.


płyn z obiegu silnika jest doprowadzony do parownika po to by podgrzewać gaz - dzięki temu z płynnego jest zamiana na stan gazowy
trzeba go spuścić by przy podmianie parownika sie nie wylał

mario mario - 13-02-2010, 21:13

Cytat:
płyn z obiegu silnika jest doprowadzony do parownika po to by podgrzewać gaz - dzięki temu z płynnego jest zamiana na stan gazowy


czy zimny czy ciepły i tak się rozpręży.

kamilrozanski - 13-02-2010, 23:10

Widzę, że linka z allegro z reduktorem Lovato mi usuneli więc może doradzicie mi na co zwrócić uwagę przy kupnie takiego reduktora na allegro?
mario mario - jakie informacje mam Ci podać o silniku i instalacji? Silnik jest to 1.6 a instalacja? Stara, z 96r z ręcznym przełączaniem na gaz w kabinie. Jak coś to mogę zrobić dodatkowe zdjęcia i wstawić



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group