To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - PROBLEM Z ECS!!!

MaslanA - 14-02-2010, 12:22
Temat postu: PROBLEM Z ECS!!!
Witam wszystkich mitsu-maniaków !!!
mam następujący problem z ECS gdy odpalam torpedę zapala się domyślnie tour, gdy naciskam guzik ECS zapala się SPORT ale zaraz po ruszeniu obydwie pozycje (TOUR, SPORT,)
zaczynają mrugać jednocześnie .... oco kaman ?? :?

Anonymous - 14-02-2010, 12:25

a czy auto podnosi sie lub opuszcza przy danych pozycjach tzn. czy przy tour lekko sie podnosi a przy sport opuszcza?
n3000 - 14-02-2010, 12:40

Kosior to nie jest zawieszenie pneumatyczne żeby się podnosiło i opuzczało, najczęstszą przyczyną problemów z ECS są wtyczki z kablami łączące gniazda na amortyzatorach ze sterownikiem a dokładniej mówiąć ich pierwszy łącznik z dwoma wtyczkami i gumową pokrywką która przykrywa amortyzator, te kabelki sa bardzo cienkie i bardzo często pękają mimo że izolacja na nich jest cała (sprawdź miernikiem czy jest przejscie na tych kabelkach), druga częsta przypadłość to odłamanie się kabelka od jednego z pinów na wtyczce w amortyzatorze w obu przypadkach komputer od ECS przechodzi w tryb awaryjny i będą mrugać ci obie lampki tour i sport na tablicy, wyłączenie zapłonu powoduje reset sterownika i po ponownym włączeniu zapłonu wyglada ze jest wszystko ok do czasu aż sterownik przy próbie zmiany twardości amortyaztora wykryje brak połączenia co skutkuje ponownym wejsciem w tryb awaryjny. Awaria sterownika zdarza się bardzo rzadko ale możesz go rozebrać i sprawdzic czy kondensatory nie wylały, znajduje sie on w bagażniku po prawej stronie za plastikowymi osłonami.
MaslanA - 14-02-2010, 12:54

n3000, dzięki za pomoc posprawdzam i dam znać, jeszcze raz dzięki :biggrin:
Anonymous - 12-05-2010, 21:26

Witam panów. I znowu miałem problem, tym razem z ECS. Zaświeciły się dwa błędy, 61 i 64, jak też migała żarówka TOUR. Zasugerowało mi to, że może się coś dziać z kompem ECS, po jego otwarciu okazało się, że są wylane wszystkie 3 kondensatory 47uF/16V, a te na 50V nieruszone. Po wymianie ich na nowe 47uF/50V wszystko wróciło na swoje miejsce.
PS: Jak ktoś ma zdjęty ogranicznik prędkości,obojętnie jak (programem czy fizycznie), to zaświeci się błąd 24 na ECU, brak odczytu z czujnika prędkości. Co ja się naszukałem, żeby to znaleźć to moje. A sam go ściągałem programowo :roll:

n3000 - 13-05-2010, 08:06

W stealtah nie powinno być ogranicznika prędkości, ograniczenie do 180km/h miały tylko modele na rynek japoński i angielski, masz założony ECU od GTO ?
Anonymous - 13-05-2010, 22:29

Jestem w posiadaniu trzech kompów MD159966, jak też kilku kompów od opla i forda. Każdy z nich jest z ogranicznikiem 252 km/h +/_ 10 km/h. Niestety nie ze wszystkich udaję się zdjąć to ograniczenie, albo delimiter jest aktywny do pierwszego odpięcia napięcia, albo w ogóle nie reaguje na zerowanie którejkolwiek komórki.
n3000 - 14-05-2010, 07:50

Niemieckie auta to zgoda maja ogranicznik do 250 ale sam jechałem całkowicie seryjnym stelthem tt 270km/h poza tym w autach na rynek usa nie było ogranicznika zarówno w 3kgt jak i stealth, ja też mam ecu MD159966 i spokojnie przekraczam sporo ponad 250 ale w ecu ważniejszy jest numer E2T niż numer serii. Druga sprawa to widzę że masz rocznik 93r wiec masz rozdzielone czujniki położenia wału i wałka a ecu MD159966 jest do aut 91-92r bez dodatkowych czujników od roku 93 były ecu o numerach MD190663 i MD192589 a na californie MD188205 z uwagi na dodatkowy czujnik temperatury w EGR. Jak mi podasz miesiąc z którego masz auto to ci podam dokładny numer serii i numer E2T jaki powinien mieć Ecu do twojego autka.
Krystian990 - 14-05-2010, 10:34

N3000 imponujesz mi :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group