Pajero Sport - Co wymienić po 100 000 w zawieszeniu?
dotan - 24-02-2010, 16:18 Temat postu: Co wymienić po 100 000 w zawieszeniu? Witam wszystkich zadowolonych użytkowników Pajero Sport
Od pół roku mam przyjemność poruszać się terenówką, zrobiłem jakieś 35 000, zaraz po kupnie wymieniłem amortyzatory i klocki, nic poza tym(w zawieszeniu oczywiście nie licząc przy tym felg i opon zimowych). Przekroczyłem już 100 000 i zgodnie z zasadą "lepiej zapobiegać niż leczyć" chciałbym wymienić kolejne zużywające się elementy w zawieszeniu.
Proszę podpowiedzcie jakie części idą w pierwszej kolejności do wymiany?
Kilka razy jak mi się wydaje usłyszałem ciche stłumione puknięcie, ale nie zaglądałem jeszcze pod auto.
Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
Gene - 26-02-2010, 08:51
Ja bym sprawdzil elementy elastyczne. Czesto wybijaja sie gumy drazka stabilizatora. Zobacz odboje sprezyn i wahacze. Jesli nie upalasz to reszta elementow zawieszenia powinna jeszcze polatac. Widzialem takie auta, ktore na fabrycznym zrobily ponad 200 tysi. Wszystko zalezy od warunkow i stylu jazdy.
Co z rozrzadem? Serwis obligatoryjnie zaleca wymiany co 90 tysiec w 2.5 td.
dotan - 26-02-2010, 22:11
Jeżdżę spokojnie, jak go kupiłem jeździłem na oponach 255/55 18 cali, ale przed zimą zmieniłem na 245/70 16 cali i jak dla mnie autko sprawuje się lepiej, nie ciągnie go tak w koleinach. Nie jestem specjalistą, ale wydaje mi się, że szersze niż zalecane opony na niskim profilu będą powodować szybsze zużycie się elementów gumowych.
O pasku to nawet strach pisać, wymieniłem oczywiście, ale okazało się, że pękł mi ten krótszy od wyważania silnika i ocierał o główny, strach pomyśleć, co by było jakby się wkręcił.
Pisząc o sprężynach masz na myśli tył? Z przodu są jak mi się zdaje drążki skrętne.
Nie znam jeszcze za dobrze tego autka, wcześniej jeździłem klockami z gwiazdą na przodzie i trochę VW, to moja pierwsza terenówka i bardzo mi się podoba
|
|
|