Problemy techniczne - Galant E39A vs Eclipse D22/D27 - zawieszenie
Serek - 25-02-2010, 20:04 Temat postu: Galant E39A vs Eclipse D22/D27 - zawieszenie Szukam obecnie amortyzatory i sprężyny do Galanta w wersji 4x4 E3x (87-92). Przeglądam katalogi producentów amortyzatorów aby znaleźć podobieństwa.
1. zauważyłem, że Eclipse I gen. dla wersji 2WD i 4WD ma te same amortyzatory
2. Galant z kolei ma inne amorki dla wersji GTI 2WD i 4WD
Czy można to jakoś wytłumaczyć? Szukam odpowiedników do modelu Eclipse ponieważ do Galanta trudniej je dostać. A może z innego modelu podejdą?
Hubeeert - 25-02-2010, 22:24
Serek napisał/a: | 2. Galant z kolei ma inne amorki dla wersji GTI 2WD i 4WD |
AWD są dłuższe
viader - 26-02-2010, 08:35
Serek napisał/a: | zauważyłem, że Eclipse I gen. dla wersji 2WD i 4WD ma te same amortyzatory |
To musiałeś źle zauważyć, albo był błąd w katalogu. W eclipse są zupełnie inne amortyzatory dla GS/GST i dla GSX (AWD). GSX ma z tyłu zupełnie inne zawieszenie na wahaczach. Wersja GS/GST ma z tyłu belkę. Conajwyżej przednie amortyzatory mogą być te same ale też nie jestem tego pewien.
Serek - 26-02-2010, 08:51
viader napisał/a: | Conajwyżej przednie amortyzatory mogą być te same ale też nie jestem tego pewien |
Masz rację, nie uzupełniłem wypowiedzi. Tylne tak, są inne ale przednie mają ten sam numer katalogowy dla 2WD i 4WD.
Hubert, znaczy się można założyć. Są dłuższe, pytanie o ile ? Nie siądzie za bardzo ?
Hubeeert - 26-02-2010, 08:54
Serek napisał/a: | Hubert, znaczy się można założyć. | Nie można. Zapytaj Bartka.
Bartek - 26-02-2010, 09:09
Komplet amor/sprężyna/górne mocowanie można założyć, ale:
- zglebisz przód o siakieś 25 mm
- charakterystyka amorów i sprężyn do 4wd jest na tyle inna, że możesz nie odczuć wielkiej poprawy po wymianie
Anonymous - 26-02-2010, 10:14
Zakładałem u siebie nowe cztery sztuki i przednie są identyczne jeśli chodzi o rozmiar ale mają inną charakterystykę. Tył ma inny wymiar jest dłuższy. Auto jest przecież zdecydowanie cięższe i muszą mieć inne parametry. Kupiłem kayabę na allegro ale robił ktoś z Białegostoku wyprzedaż magazynową i dałem po 250 za przód i po 200zł za tył. W kayabie w katalogu powinny być. Może rozwiązaniem będą jakieś regulowane w średniej cenie?
pozdro
ps. Na stronie kyb.pl jest katalog w pdfie i eclipse 4wd i galant e38/e39 mają takie same numery katalogowe.
ps2. Co ciekawe sprężyny nie występują w tym katalogu ale rozwiązaniem na tył mogą być sprężyny od galanta e32 TD (sprężyny mają ten sam wymiar mimo innych długości amorów) są twardsze (mają oznaczenie na sprężynie, inny kolor na końcu sprężyny) lub firma z poznania produkująca sprężyny na zamówienie o dowolnej grubości i twardości w rozsądnej cenie. Niestety nie pamiętam nazwy firmy.
Ja będę próbował na tył te z turbo diesla.
Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi nie chcę kogoś wprowadzić w błąd.
Serek - 26-02-2010, 10:56
dolar2dolar2 Tył już mam (amorki KYB gazowe do 4WD). Teraz szukam na przód + komplet sprężyn. I tutaj jest problem. Zazwyczaj do GTI sprzedawcy mają, do 4x4 już nie bardzo. Co do numerów - nie całkiem. Przód Eclipse 4WD jest inny niż Galant 4WD (numer katalogowy).
Masz na myśli Pospring.
Bartek Obniżenie przeżyję, gorzej z jakością. Po co zmieniać jak nie będzie poprawy. Dzięki za wyjaśnienie.
W dalszym ciągu próbuję zrozumieć dlaczego w Eclipse można zastosować z przodu ten sam zestaw do 2WD co 4WD (wg producentów) a do Galanta już nie. Jest gdzieś ta różnica, tylko gdzie? Dla mnie to ważne z w/w powodów (deficyt dla modeli e38a i e39a).
Hubeeert - 26-02-2010, 11:02
Serek napisał/a: | Zazwyczaj do GTI sprzedawcy mają, do 4x4 już nie bardzo. | japaneze
Serek - 26-02-2010, 11:14
Hubeeert napisał/a: | japaneze |
W ostateczności.
Anonymous - 26-02-2010, 12:06
Poszperałem i tak to wygląda jak na fotkach:
w kolejnych JPG są parametry sprężyn i amorów eclipse i galanta
http://img121.imageshack....oryisprzyny.jpg
http://img692.imageshack....oryisprzyny.jpg
http://img196.imageshack....moryispryny.jpg
faktycznie "największy" amor ma galant 4wd
a eclipse bardzo podobne parametry do zwykłego gala.
Masa pojazdu jest tu chyba kluczowa dla takich rozwiązań
sorry za wcześniejsze wprowadzenie w błąd
pozdro
Hubeeert - 26-02-2010, 17:48
Serek napisał/a: | Hubeeert napisał/a: | japaneze |
W ostateczności. |
jak uważasz
Serek - 26-02-2010, 21:35
A co powiecie na pomysł złożenia do realizacji sprężyn w firmie, np. Pospring wg specyfikacji z manuala?
Anonymous - 27-02-2010, 02:30
Na życzenie zestawienie tyłu eclipse 1g galant seria e30
http://img10.imageshack.u...y4wdeclipse.jpg
http://img715.imageshack....y2wdeclipse.jpg
http://img186.imageshack....y22wdgalant.jpg
http://img710.imageshack....y12wdgalant.jpg
http://img532.imageshack....ty4wdgalant.jpg
Proszę zwrócić uwagę że choć sprężyny od eclipsa mogą być nawet krótsze o około 3 centymetry są sztywniejsze. Trzeba porównywać długość, grubość, spring constans (według mnie to twardość), średnicę. I mimo np krótszej długości można mieć większą twardość
Serek - 27-02-2010, 09:51
Hm, Eclipse 4WD jest...5 cm niższy na sprężynie i jest twardszy. 5 cm To za dużo.
Galant GTI ma tylko...3 cm niższą sprężynę ale ma niższy stopień twardości, bliski 4WD.
[ Dodano: 01-03-2010, 13:19 ]
Rozmawiałem z biurem firmy Pospring. Orientacyjnie 150 PLN netto/szt za przód i 130 PLN netto/szt tył. Potrzebują natomiast sprężyn na wzór i nie wiadomo jak to jest z jakością wykonania. Z czego to zrobią i czy parametry będą zachowane
|
|
|