Off Topic - CO kupić... pare modeli do wyboru
jarekrk - 07-03-2010, 19:59 Temat postu: CO kupić... pare modeli do wyboru nie wiedziałem gdzie taki temat założyć więc może tu go nie usunie nikt , a wiele osób mi pomoże
Do wydania ok 12k
samochody jakie mnie interesują:
GALANT(tylko 2.0 PB+lpg)
CARISMA(1.8+lpg)
Nissan Almera ( 1.8 z lpg ) (lub 2.2 dti)
Honda accord VI (1.8 +lpg)
Skoda Octavia (1.9 TDI 110km)
Skoda fabia tylko kombi ( 1.9 TDI )
Opel Astra 2 ( 2.0 + lpg) ( 2.0DTI)
chciałbym jakaś pomoc
po pierwsze czy wszystkie te auta mają wielowahaczowe zawieszenie?
po 2gie czy rzeczywiście te rekiny są tak awaryjne( na pod forum Galantów dużo różnych postów z awariami jest)
po trzecie pomocy trochę
wiem ,że kwotowo ciężko znaleść skode octavie z dieselem ale mam możliwość wziąść auto z homologacją i wtedy VAT odliczyć ( więc Octavie taka do 15k można znaleść, tak samo astre i fabie i accorda)
najbardziej oczywiście byłbym za rekinem(zawsze o nim marzyłem) ale boję się eksploatacji tego auta.
Almera najmniejsze auto z tego wszystkiego i to mnie zniechęca trochę, bo nie raz się jeździ na deskę w góry, lub jakiś wypad dalszy.
Carisma ciężko mi się do tego auta przekonać,Accord taki toporny trochę, i w środku taki oschły, no i podobno Hondy maja problem ze spalaniem oleju??
Niestety jak czytam wiele postów i opinii różnych ludzi, oglądam na allegro koszty części i wogule to chyba najlepiej wychodzi skoda, a nie podoba mi się ani trochę, no i zawsze miałem Japońskie auta, ale chyba czas przejść na VW...
może ktoś mi jakoś pomoże w podjęciu decyzji...
robertdg - 07-03-2010, 20:32
jarekrk, Jeżeli myślisz o Galancie EA za taką cene, to sobie odpuść, tu jest wielowachacz,
Podzielmy sobie kategorie Diesel-Benzyna:
Diesel
Skoda Octavia (na pompie VP 110KM) jak najbardziej na tak, bardzo oszczedny silnik, mało awaryjny i czesci mechanicznych i blacharskich do auta jest w brud w niskich cenach, aby tym silnikiem przekroczyc bariere spalania 7l ropy na 100km trzeba naprawde się postarac
Skoda Fabia Combi - j.w.
Opel astra 2.0 DTi - odpada, wadliwe pompy, nadźgana elktronika, wadliwa elektronika, potrafią wyskakiwać niespodzianki
Nissan Almera 2.2 dTi - odpuść sobie sypnie się kolektor lub wtryskiwacz i bedziesz musił sprzedac auto aby naprawic, a silnik nie cieszy sie dobra opinia.
Benzyna:
Galant EA - zrezygnuj bo za te pieniadze nie ma co marzyć o dobrym Galancie
Carisma 1.8+LPG - chyba tylko z pierwszego wypustu z pierwszych roczników, pózniejsze silniki to GDI nie nadające sie do gazowania, bynajmniej koszt ich gazowania przekracza wartosc auta
Nissan Almera 1.8 wart uwagi
Honda Accord j.w.
Opel Astra II 2.0 słaba elektronika silnika, jednakże da się to przeboleć
Jezeli zakupisz EA w stanie bdb- i dołożysz do niego w bardzo dobre czesci które trzeba wymienic na starcie (rozrzad, filtry, płyny, paski, ew tarcze klocki) to bedziesz zadowolony jednakze w tych pieniadzach ciezko trafic bardzo zadbana sztuke, jezeli auto zadbane awarie sa rzadkoscia, tutaj predzej na pierwszym miejscu awaryjnosci w porownaniu tych aut postawiłbym Opla
Zdecyduj sie czy chcesz Junkersa czy ropniaka, wtedy bedziemy zawezac krag poszukiwan
jarekrk - 07-03-2010, 21:13
tzn tu bardziej decyzja czy chce Octavie(brzydką w środku, na zew. ale DOBRĄ ) czy Japonie
bo zawsze z diesli sam się śmiałem, klekot, jak ktoś kupił to traktory się z moich ust sypały, i inne żarty, a teraz przyszedł czas by samemu chyba kupić,
sęk w tym,że od czerwca wyprowadzam się poza KRK i do pracy będę miał 25km, więc to daje z innymi wyjazdami ok 3tys.km. miesięcznie ( teraz ok 1k km robiłem[zawsze jezdzilem wszędzie po krk tylko krótkie dystanse]) dlatego chcę auto trochę młodsze( inaczej bym myślał pewnie nad celicą lub innym wariatem, a tu mam nadzieję,że auto z lat 99-2000 będzię trochę mniej awaryjnę, chcę coś większego niż civic i np golf
Galanta wiem ,że ciężko szukac wiadomo jakby było kupić za 13k to bym pewnie z ten tysiąc pożyczył od kogoś, tylko boję się ,że się wypruję cały na Galanta a to i tak będzie mało ,żeby kupić fajny egzemplarz
zostaje Accord vs Octavia chyba
ale jak przeczytałem znów opinii pare na forum, iż Accordy olej spalają na równi z benzyną to się trochę przestraszyłem
tu zostaje TDI które niby jak się zepsuję to straszna lipa ale znów co takiego droższego niż PB jest:
turbo-ok 2k nowe( regeneracja ok 800zł)
pompa - pewnie ok 1k się człowiek z nią wyrobi ?
świece droższe ale znów jak się zmieni wyżej wymienione elementy to już powinno długo posłużyć wszystko, sek w tym,żeby tylko nie wysypało się to odrazu po kupnie
Almera mówisz ,że jest wart uwagi, a jak tam z zawieszeniem też wielo wahaczowe?
no i w tym Reno maczało palce ( ale chyba tylko w silnikach diesla co nie? )
no i znów to samo co w Accordzie, na forum nissana są opinie,że to oliwo żerne silniki 1.8
a 1.5 odpada odpada na maxa , musi mieć auto choć te 110-120 kucy dla mnie i ok 10s do 100km
bo chyba innych aut godnych uwagi w porównaniu do tych wymienionych nie ma
jeszcze do głowy jak szukałem allegro wpadł mi mondeo 3gen 1.8 pb, ale po rozmowie z kolegą który jest mechanikiem z serwisie Forda chyba odpuszczę (baaardzo drogie części )
robertdg - 07-03-2010, 21:43
Accord ma tendencje do wpijania oleju, ale to zalezy od stanu silnika, on głownie wpija olej jak sie jezdzi na wysokich obrotach, Almera to tylko benzyna, zawieszenie nie jest skomplikowane i nie jest drogie w eksploatacji, jednakże auto nie grzeszy gabarytami, wiec jak piszesz ze potrzebujesz auto uzytkowe no i bedziesz robil około 3tyskm miesiecznie to moja szczera opinia kup sobie diesla, bo bedzie najbardziej odpowiedni, oszczedny i na 35tyskm rocznie Ci sie zwroci, tak samo gaz by ci sie zwrocil po takim przebiegu, a koszt serwisu jakby co gaz kontra diesel masz podobny, tu zakladasz gaz, w dieslu za cene zalozenia gazu remontujesz komplet wtryskiwaczy i turbine, pompa paliwowa jest praktycznie niesmiertelna jak dotad spotkalem tylko jeden przypadek ze pompa nawalala, ale byla to wina zaworu kata wtrysku i naprawa kosztowała około 600zł w serwisie Boscha, ponadto dostepnosc czesci, prezmawia sama za siebie, no i mechanicy ktorzy w wiekszosci auta VAG lykaja z palcem w nosie, a nie gadaja pod nosem ze to japonczyk ze to ze tamto, owamto, niemca naprawiaja od reki, bo sa to glownie problemy stale i powtarzalne i nie trudne w usunieciu, jednakze przy zakupie niemca musisz zwrocic uwage na pare jego newralgicznych punktów, ale to juz inna bajka
Mondeo MK3n i silnik 1.8 benzyna napedzajacy krowe o masie prawie 1600kg kazde klekot ze swiatel pcha cie po zderzaku, tak samo jak scenic 2gen z silnikiem 1.6
Chcesz z tych aut przyzwoitego auta o przyzwoitych osiagach, uzytecznego, to wybierasz albo Octavie, albo Galanta, jednakże 12tyś wkota na sam samochód to takie posiedzenie miedzy młotem a kowadłem, bo jak kupisz auto wymiany na starcie musisz wykonac, ceny rozrzadu do Galanta znajdziesz na forum, do silnika VP VAG 110KM ja okazjonalnie kupilem ori rozrzad za 750zł z uszczelniaczami na wałki, pompa wody, rolkiami i napinaczem, to tego 310zł za oryginalny napinacz paska osprzetu z paskiem osprzetu, czas wymiany około 6h (oczywiscie jezeli robisz wszystko na TIP-TOP, aby po zlozeniu wszystko sie blyszczalo, etc), samemu rozrzadu w tym silniku nie wymienisz bo kat wtrysku odczytujesz na kompie i ustawiasz na pompie wtryskowej luzujac kolo zebate, czyli wszystko robisz na golym rozrzadzie, odpalasz i sie bawisz, wiec popytaj sie o stawki rbh w warsztatah i przelicz sobie koszta.
Morfi - 07-03-2010, 21:48
Co do Octavi to masz jeszcze taki zestaw http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11419330
Masz jeszcze takie mitsu http://moto.allegro.pl/it...niej_3000.html.
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11657706
http://moto.allegro.pl/it...at_leon_sr.html
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11554858
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11694448
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11691559
http://moto.allegro.pl/it..._oszczedny.html PIĘKNA i wersja japonska. Dlaczego takiej nie było jak szukałem auta 2 lata temu
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11375978
Spalania oleju sie nie bój. To normalne te silniki kreca się ponad 7 tys obr i dlatego.
robertdg - 07-03-2010, 22:12
Morfi napisał/a: | http://moto.allegro.pl/it...at_leon_sr.html | co ty koledze podsyłasz, nie widzisz jak to auto wyglada, toz to istne klocki lego każdy element był malowany u innego lakiernika, prawy tył to masakra, jakis przeszczep
Morfi Avensis to fajny samochód ale to co podałes ma silnik na CR, wcześniejsza Cordoba ma silnik na PD,
Morfi napisał/a: | http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11375978
| w treści ogłoszenia pisze Cytat: | UWAGA : JEST TO JEDNA Z PRZYKŁADOWYCH OFERT ! ZDJĘCIA I CENA DOTYCZĄ AUTA KUPIONEGO PRZEZ NASZEGO KLIENTA | to zdjecie to prosty chwyt marketingowy
Piwor - 07-03-2010, 22:26
Dodam od siebie, że silniki 2.0 i 2.2 oplowskie to bardzo dobre silniki. Czasem padają pompy, fakt, ale powód jest 1. Lipne paliwo. Co do samego silnika, jeśli nie grzebane na wiosce, to trudno go zajechać. Turbo nie pada. Dobry olej, to podstawa.
Anonymous - 07-03-2010, 22:27
jarekrk napisał/a: | po pierwsze czy wszystkie te auta mają wielowahaczowe zawieszenie? |
z tego to tylko accord i galant ma wielowahaczowe
robertdg - 07-03-2010, 22:40
Piwor, nie wiem czy miałes porównanie pomiedzy 2.0 a 2.2 oplowskim, jak dla mnie jest to przepasc, zaden silnik nie legitunuje sie takimi parametrami jakimi powinien (dlatego dziwia mnie te parametry podawane przez producenta - auta nie hamowałem ale miałem porównanie z podobnym dieslem a mi to wystarczy), zaskoczyc Cię trasa Polska - Chorwacja - Polska(no i dużo okolicznych wycieczek po trasie) pojedynek na własnej skórze Seat 1.9TDi (VP 115KM) vs. Opel 2.2 DTi, porównanie dynamiki(1-5) Opel(2) - Seat(5), spalanie(1-5) Opel (1) - Seat (5), no i na koniec porządny kopniak Opel zjadł prawie 400l paliwa wiecej na takiej samej trasie niby wiekszy, lepszy i mocniejszy silnik a tu totalne DNO, dlatego zdecydowanie nie bede polecał.
Opla w dieslu mogę polecić ale tylko i wyłacznie z silnikiem 1.9 i 1.7 (3generacja Vectry i astry)
jarekrk - 07-03-2010, 22:44
Morfi dzięki za pomysły, civic odpada ( nie podoba mi się poprostu)
Leona napewno rozważe jakbym ujrzał fajną wersję, bo 1.6 to chyba tu też nie jeździ, więc silniki klekoty w leonie raczej wchodzę w gre
cordoba nie to nie dla mnie jakoś
accord ten co pokazałeś piękny , nie wiem czemu taki tani...
ROBERTDG
a szukając Accorda jak bym trafił na egzemplarz który bierze olej , to jak go poprostu na wolnych podciągnę pod max obrotów to wtedy nie zacznie dymić bardziej ?(można wyeliminować zarżnięte Hondy)
wielkie dzięki za wszelakie rade, ale mógłbyś jeszcze to rozwinąć:
przy zakupie niemca musisz zwrocic uwage na pare jego newralgicznych punktów, ale to juz inna bajka
wiesz szukając auta z homologacją, może bym znalazł choć troche z prawdziwego wczesniejszego źródła(czyli kupiony w PL jeżdzony przez 1 osobe w firmie)-> http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11469835 nie umiem po zdj. pow. co jej jest ( ale jakby cene zbić do 16k to zwrot podatku ponad 3k mam więc może coś by z tego było)
nie chcę rozmawiać tutaj o konkretnych modelach bo auto dopiero w kwietniu chcę kupić, ale nóż się trafi taki który będzie miał pewny przebieg i w papierach pewna wymiana rozrządu choć te 60 tys wczesniej ) wtedy bym pojezdzil z 2 miesiace i dopiero wtedy robił wymiane rozrządu, jak nie to truno trzeba będzie do 12k kupić i wtedy odrazu zrobic wszystko( bo kasy mam 13k ale tysiąc musi zostać)szkoda tylko,że ta Octavia jest taka nudna,
a ps. fabia to jest dużo gorsze auto konstrukcyjne od Octavii?
ps2. co to za skórt RBH ??
a co do toyot jeszcze o tym myślałem corolla sławna.. http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11704068 ( tu też vat d odliczenia ewentualnie) i chyba 1.6 jak na takie małe auto daje rade? Auto też wydaję się przestronniejsze od Almery chyba?
Wracając do Avensis te auto są też godne polecenia?
robertdg - 07-03-2010, 22:49
jarekrk napisał/a: | co to za skórt RBH | roboczogodzina
Znajomy ma Avensisa z silnikiem d-4d ujezdza ja od nowosci i trzasniete ma prawie 500 000 bez remontów w silniku poza wymianami na czas
Anonymous - 07-03-2010, 23:03
robertdg napisał/a: | Nissan Almera 2.2 dTi - odpuść sobie sypnie się kolektor lub wtryskiwacz |
Mozesz mi to wyjasnic? Jak to sypnie sie kolektor? Caly uklad zasilajacy w tym silnika jest boscha a najpowazniejsze awarie dotycza pompy (tez bosch tfu). Silnik jest nissana a jedyny francuski silnik w tym aucie to 1.5dci (podobno bardzo dobry). Osobiscie gdybym szukal nissana w tych pieniadzach to skupil bym sie na primerze p11 po lifcie (p11.144). Silnik 1.6 lub 2.0 benzyna. Stare sprawdzone jednostki praktycznie nie do zdarcia, dobrze znosza gaz. O innych autach sie nie wypowiem niestety
robertdg - 07-03-2010, 23:27
dylson napisał/a: | Jak to sypnie sie kolektor? | Kolektor jest metalowy i co najdziwniejsze w tym wszystkim, pęknięcia, no wiesz na obecną chwile to nie jest problem kupić uzywke i ją zamontować, nie chciałem aby to zabrzamiało aż tak strasznie ale mało dobrego słyszałem o tych silnikach, co do Primery, szczerze moge polecic silnik 2.0, zgadzam się z Tobą jest on nie do zdarcia, ponadto bezobsłubowy bo na łancuchu, ale apetytem na paliwo nie grzeszy, 12l paliwa (Pb) w miescie to jak byk trzeba liczyc, testowałem takiego na gazie to 14 do 16l w miescie potrafil zjesc, za to na trasie był na tyle kochany ze 9lgazu jak sie nie szalalo i tak do 110km/h jechało, obecnie w fazie testu jest Primera z nowszym silnikiem 2.0 ~ 140KM (2000r), ale juz na starcie moge powiedziec ze stara jednostka pomimo tego ze miała 115KM w moim odczucia była bardziej zrywna/dynamiczna, lepiej sie zbierała, a silnik miał przejechane prawie 700 000km bez remontów
j-rules - 07-03-2010, 23:56
robertdg, skad taka mase wziales?
Cytat: |
Mondeo MK3n i silnik 1.8 benzyna napedzajacy krowe o masie prawie 1600kg |
Mondeo mk3 tddi wazy 1380, a silnik benzynowy chyba jest ciut lzejzy?
Swoha droga benzynowki forda zle znosza gaz
[ Dodano: 08-03-2010, 00:04 ]
Co do Toyot to zarowno avensis jak i corolla sa bardzo udane, corolle swego czasu mocno testowalismy (zamierzalismy kupic) testowalismy tez almere wtedy. Almera jest w srodku ciasna, corolla 1.6 daje rade (silnik bodajze 110 koni i zmienne fazy rozrzadu) sasiad ma taka i nie robi absolutnie nic przy niej. Z tym ze Corolla to klasa Golfa, Focusa, wiec nie specjalnie duze auto
robertdg - 08-03-2010, 00:10
Mój bracik ma Mondeo MK3 kombi z silnikiem TDDi, pomiar na wadze, auto zatankowane do pełna z kierowca (80kg zywej wagi)
|
|
|