To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Kabel WN - dziura w izolacji

Anonymous - 22-09-2006, 12:01
Temat postu: Kabel WN - dziura w izolacji
co moglobyc powodem takiego czegos -



w razie watpliwosci - jest to kabel NGK made in Japan

Hubeeert - 22-09-2006, 12:27

Polanie tej osłony jakimś płynem - olejem na przykład. Olej rozpuszcza gumę - nie każdą i na osprzęt do samochodu powinny byc używane gumy olejoodporne ale :roll:

Temperatura?

Anonymous - 22-09-2006, 15:40

a jeszcze jakies sugestie? bo oleju raczej na nim nie bylo - nie mialo tez skad kapac...
a iskra sadzila przezen jak przez lornetke ;)

edit - sama temperatura tez nie bo nie jest nadtopiony tylko taki jakby sie zweglil/skruszyl

stani78 - 28-09-2006, 19:24
Temat postu: Dziura
Witam.Oglądając to zdięcie mam wrażenie,żę to był słaby styk na świecy .l
Anonymous - 28-09-2006, 20:04
Temat postu: Re: Dziura
stani78 napisał/a:
Witam.Oglądając to zdięcie mam wrażenie,żę to był słaby styk na świecy .l


ale to jest kabel cewka-kopulka rozdzielacza. wiec nie wiem czy ta diagnoza sluszna...
jakies jeszcze koncepcje?

stani78 - 30-09-2006, 11:29
Temat postu: Kabel wn
Witam . mam pytanie jaka była iskra mocna czy słaba na tym przewodzie . Jak dobrze rozumie tonadpalenie jest od cewki czy niedostał się tam jakiś brud. Sprawdził bym dobrze koniec cewki może być pęknienta i prąd częściowo spływa po izolacji do masy.
wojmi1 - 03-10-2006, 16:54

zestarzala guma + przebicie tzw prady pelzajace ten kabel moze miec przerwe przy styku/albo iinny wychodzacy z kopulki/ a prad szuka drogi zeby zamknac obwod oslona na wskutek tego nie wytrzymala.
Anonymous - 03-10-2006, 18:30

wojmi1 napisał/a:
zestarzala guma


ten kabel mial 2 miesiace - max 2-3tyskm

Krzyzak - 03-10-2006, 19:42

a NGK nie są przypadkiem niebieskie?
możliwe kilka rzeczy:
- podróba
- przypadkowe dźgnięcie np. śrubokrętem
- stopienie od wysokiej temp.

Anonymous - 03-10-2006, 22:28

Krzyzak napisał/a:
a NGK nie są przypadkiem niebieskie?

te sa czarne bo to do Hultaja

Krzyzak napisał/a:

- podróba


od Malika?? raczej niet
Krzyzak napisał/a:

- przypadkowe dźgnięcie np. śrubokrętem


hmm, rozwaze to

Krzyzak napisał/a:

- stopienie od wysokiej temp.


w tym miejscu gdzie on sie znajduje nie ma takiej wysokiej... pozostaje to dla mnie wielka zagadka.


Na Slowackiego dorabiaja na zamowienie kable NGK - taki krotki drogi nie bedzie :)

wojmi1 - 03-10-2006, 22:29

a niech ma i 1 dzien zestarzala guma na wskutek
wojmi1 napisał/a:
przebicie tzw prady pelzajace ten kabel moze miec przerwe przy styku/albo iinny wychodzacy z kopulki/ a prad szuka drogi zeby zamknac obwod oslona na wskutek tego nie wytrzymala.
sprawdz wszystkie kable pod kontem ciaglosci czy koncowki na swiecach sa dobrze zalozone bo tak jak pisalKrzyzak, w innym poscie jest to prad wysokiej czestotliwosci i zawsze przejdzie/optymista/ sprawdz kopulke palec kamien ....co do tego ze maja 2 miechy wyobraz sobie ile cykli pracy ......... sprawdz instalacje i wymien go sztuke powinnes dostac ale byle markowa zadne jaromiry pozdrawiam

[ Dodano: 03-10-2006, 22:31 ]
adams12 napisał/a:
w tym miejscu gdzie on sie znajduje nie ma takiej wysokiej...
prad ja wytworzyl
Anonymous - 03-10-2006, 22:35

kopulke nowa sprawilem tydzien temu - palec tez ;)

teraz jezdze z zaizolowanym i wszystko chodzi jak trza - nigdzie juz nie ucieka.
ale dla swietego spokoju chyba wymienie bo jak sie zaczna deszcze i wilgoc tam sie wkradnie to bedzie niedobrze :|

dzieki za pomoc

wojmi1 - 03-10-2006, 22:44

przesmaruj smarem silikonowym i zaluz jakas gumke tylko smar nie za grubo i po kablu nie p-o stykach
Krzyzak - 04-10-2006, 10:23

Zakładając, że miałeś rozregulowany zapłon (a miałeś) i paliwo często spalało się wybuchowo od zamozapłonu itp. (pamiętasz te strzały u mnie pod blokiem?), to możliwe, że iskra przeskakiwała sobie gdzie mogła, skoro nie mogła skoczyć w kopułce - bo w momencie zapłonu palec nie był w miejscu, gdzie powinien.
Prąd ZAWSZE wybiera sobie najkrótszą drogę.

Inna ewentualność, która przychodzi mi do głowy, to zakładanie kabla palcami upaćkanymi w oleju, który zniszczył gumową izolację.

wojmi1 - 04-10-2006, 14:15

Krzyzak, chyga w nafci???
sprawdz terz czy ci nie trzeszczy w radiu moze byc do wymiany kondziol przeciw zakuceniowy i wykrec swiece tak dla kontroli pisze takie szczegoliki bo sam sie czasami na nich glubie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group