To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę Kupić Outlandera - OII: 2.2 DID TC-SST DOHC 6 TC-SST vs. manual 2.2

wronke - 14-03-2010, 15:44
Temat postu: OII: 2.2 DID TC-SST DOHC 6 TC-SST vs. manual 2.2
poza tym ze jest drogi :( to nie udalo mi sie znalezc zadnych Waszych komentarzy w temacie nowej przekladni? bo silnik wyglada znajomo.

moje spostrzezenia - widzialem tylko na stronie pare danych to
duzo wolniej sie zbiera do 100, vs stare dobre manualne 2.2 : 11.7s vs 9.9, spalanie nieznacznie wieksze.

wiec jesli ktos wczesniej ujezdzal 2.2 a teraz mial przyjemnosc zobaczyc w akcji nowa skrzynie = prosze o podzielenie sie wrazeniami.

pozdr.
p

p.s. ciekawe ze opis skrzyni 2.2 manulanej (po liftingu) - tez pokazuje 11.1 do 100, vs poprzednie 9.9 - > czyzby nowe 2.2 bylo totalnie zamulone przy starcie od zera?

mitsu00 - 14-03-2010, 16:57

Jeździłem testówką w ASO Mitsubishi w Sztokholmie w zeszłym tygodniu. Automat strasznie zamulil ten motorek w porównaniu do wersji z manualną skrzynią biegów. Choć wygoda jest fenomenalna :)
rezon - 14-03-2010, 21:31

mitsu00 napisał/a:
Automat strasznie zamulil ten motorek w porównaniu do wersji z manualną skrzynią biegów
mitsu00, może porównujesz do swojego i dlatego tak Ci się wydaje? TC-SST to jest przecież odpowiednik VW DSG i tam raczej nie narzekają na mulenie.
KowaliK - 14-03-2010, 21:34

Rezon, to jest bardzo możliwe. Spójrz na sytuację w EVO...
sylb - 15-03-2010, 15:34

Problem jest taki, że skrzynie automatyczne w Polsce są mało popularne, więc trudno jest o jakąś bezpośrednią relację od użytkownika, a TC-SST jest do tego nowością z O2. 3 tyg. temu na forum Colta zadałem podobne pytanie, i do teraz zero odpowiedzi.
Przed zakupem o2 , byłem na jeździe próbnej u konkurencji gdzie właśnie dwu sprzęgło skrzynia biegów produkowana przez tę samą firmę, co z skrzynia w O2. Potwierdzam mułowatość, z tym, że tam był silnik 2.0 (140). Pomijam, że wybrałem samochód ten a nie inny, to żałuję, że nie zdecydowałem się na samochód z automatem nawet jak by to miło być koszem mułowatości.

krzychu - 15-03-2010, 15:46

KowaliK napisał/a:
Rezon, to jest bardzo możliwe. Spójrz na sytuację w EVO...


Ale EVO zamula tylko przy starcie (za nisko zaczyna "brać" skrzynia podobno w obawie przed zużyciem jednego ze sprzęgła) a potem (po starcie) już jest tylko lepiej.

rezon - 15-03-2010, 16:03

sylb napisał/a:
Przed zakupem o2 , byłem na jeździe próbnej u konkurencji gdzie właśnie dwu sprzęgło skrzynia biegów produkowana przez tę samą firmę, co z skrzynia w O2. Potwierdzam mułowatość, z tym, że tam był silnik 2.0 (140).
Dla mnie nieco dziwne po jazdach próbnych Octavią z DSG. Wystarczy porównać dane fabryczne Octavii - silnik 2.0TDI 103kW (skąd my go znamy?) - Vmax 208man/207DSG, 0-100 - 9.6s man/ 9.6s DSG, średnie zużycie ON 5,7l man/ 5.9l DSG. Czyli praktycznie bez wpływu na cokolwiek oprócz wygodu i komfortu. A w Mitsu tak się nie dało?
Jak zabierałem się do zakupu Outka to szukałem 4x4 w dieslu i automacie dwusprzęgłowym (Audi) ale były poza moim zasięgiem finansowym i skończyło się na Outku w manualu.

krzychu - 15-03-2010, 16:09

rezon napisał/a:
A w Mitsu tak się nie dało?


Może inżynierowie Mitsubishi mieli na względzie bezawaryjność układu a inżynierom VW ostatnio o co innego chodzi (apropo tego co znacie).

mitsu00 - 15-03-2010, 20:30

rezon napisał/a:
mitsu00, może porównujesz do swojego i dlatego tak Ci się wydaje? TC-SST to jest przecież odpowiednik VW DSG i tam raczej nie narzekają na mulenie.

Porównywałem do standardowego 2.2 HDI. Możecie kwestionować co napisałem nt mulenia czy nie. ja to tak odebrałem. Automat płynnie zmienia biegi ale silnik jakby miał miej mocy z tą skrzynią. Zresztą dane producenta dotyczące modelu po lifcie z tą skrzynią mówią same za siebie: auto przyspiesza o 2 sek wolniej niż manual przed liftem.

rezon - 15-03-2010, 21:01

mitsu00, zapomniałem dodać - ;) .
mitsu00 napisał/a:
Zresztą dane producenta dotyczące modelu po lifcie z tą skrzynią mówią same za siebie: auto przyspiesza o 2 sek wolniej niż manual przed liftem.
z faktami się nie dyskutuje. 2s to baaaardzo dużo i mocno odczuwalne
Rotax - 21-09-2010, 21:39

Witam wszystkich jako "nowy" :lol:
Czytam większośc tematów na tym forum ponieważ od jakiegoś czasu przymierzam sie do zakupu Outka II.
No i mam dylemat czy ze skrzynią manualną czy automatyczną TC-SST, niestety w salonie obok mnie nie ma takowego do jazdy testowej i nikt z osób mi mniej lub bardziej znanych nie ma czegos takiego.
Opinie o tej "skrzynce" są różne, osobiście miałem kontakt ze skrzynią DSG w VW Pasacie i mam pozytywne wrażenia. Niestety nic nie wiem o tej skrzyni w wykonaniu Mitsu, a nie ukrywam ze najbardziej leży mi SUV z automatem ( w pewnym wieku komfort ponad wszystko), a widzę że ostatni post w tym temacie jest już dośc stary.
Może od tego czau ktoś z kolegów już dosiadał to cudo ciut dłużej, a może sam posiada - bardzo proszę o opinie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group