To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant VR4 E88A 92-96 - wolna odma

gres - 14-03-2010, 21:52
Temat postu: wolna odma
Zajrzałem dziś do przepustnicy - syf totalny, czarny lepki nalot który ewidentnie wpada od odmy ( frost kiedyś na privie o tym dyskutlowaliśmy ).
Wyczyściłem tyle co się dało bez wyjmowania przepustnicy ( nie miałem klucza :D ) , ale tak sobie myślę że trzeba zapobiedz wpadaniu tego czegoś.
Więc czy mogę przewód odmy nie wpinać w dolot a poprostu zostawić go luzem, za to wejście w rurze dolotu zasklepić czymś ?

Frost - 15-03-2010, 20:47

prędzej luzem niż zaślepić :D jakbyś zaślepił to mogło by Ci ciśnienie w głowicy wzrosnąć i kaput. Skoro masz tyle nalotu to moze lejesz kiepskie paliwo, masz gaz lub przedmuch w silinku :D
swinks_UK - 15-03-2010, 22:00

Rozwiązanie nazywa się "oil catch tank".
Tu masz link jak to wygląda:
http://cgi.ebay.co.uk/Mit...=item3ca933a0c3
Możesz to zrobić z puszki po fasolce i druciaka do zmywania garów :wink: A wpinasz między pokrywę zaworów a dolot.
W historii mojego Misia masz zdjęcie z zainstalowaną "kaczką" :D

jacek11 - 15-03-2010, 22:30

swinks_UK, masz może pojęcie jak to jest zbudowane w środku,i po kiego jest ta rurka z boku?Czy to może coś w rodzaju kontrolki zanieczyszczenia?
swinks_UK - 15-03-2010, 22:58

W środku jest coś co ma robić za filtr cząstek stałych. W praktyce wygląda to jak druciany zmywak do garów. Ludziska z CVR4 zrobiły takie "home made" z puszek po fasolce z takim druciakiem (http://www.czystonamaxa.pl/product-pol-377-DRUCIAK-INOX-40gr-VILEDA.html) w środku i działa.
To z boku to kontrolka zebranego oleju w puszce.

Frost - 15-03-2010, 23:01

czyli technika żadna :D
plecho1 - 15-03-2010, 23:08

To chyba wina pierścieni głównych.
Ps. Podobny bajer-filterek, tylko mniejszy, siedział w pokrywie zaworów w maluchu :)

Wszyc - 15-03-2010, 23:46

nie chciał bym jakoś za bardzo tu martwić i zapeszać ale mam to samo i u mnie pierścienie nie trzymają :D warto sprawdzić kompresje bo gdzieś może puszczać ciśnienie w michę olejową i wywalać olej od odmy... cieknie olej z pod korka wlewu paliwa? jeżeli nie to jeszcze dużych przedmuchów nie ma u mnie to cóż z intercoolera wylałem litr oleju :P
swinks_UK - 15-03-2010, 23:49

Dobry bajerek jak deptasz często do podłogi Gala. Nie ma bata byś nie wyrzucał chociaż niewielkiej ilości oleju do odmy. A tak przynajmniej nie palisz oleju jak mu dasz w gary.
Wszyc - 15-03-2010, 23:51

Może trochę przesadziłem z tymi pierścieniami ale wiesz dałem najczarniejszy scenariusz bo po prostu nie wiem ile Ci tego oleju wyrzuca tam :P
gres - 16-03-2010, 11:40

frost83 napisał/a:
prędzej luzem niż zaślepić :D jakbyś zaślepił to mogło by Ci ciśnienie w głowicy wzrosnąć i kaput. Skoro masz tyle nalotu to moze lejesz kiepskie paliwo, masz gaz lub przedmuch w silinku :D


:axe: ale zaślepić dziure w dolocie a nie ten wężyk z odmy :P

wężyk z odmy luzem gdzieś w pobliże asfaltu ewentualnie do jakiejś butelki :)

Co do catch tanków - ok ale po co ?

Korek jescze nie skacze więc przedmuchy średnie, ale fakt że syfi

Wszyc - 16-03-2010, 16:28

sądzę że byś musiał ją dalej gdzieś wyprowadzić bo trochę z odmy daje i może Ci walić w kabinie może do wydechu jakoś przy montować :P tylko nie wiem czy ten olej nie podziała negatywnie na wydech albo przytka katalizator :P a jak będzie Ci auto z boku dymiło z odmy to na przeglądzie się przychrzanią :P i samo się nasuwa po co ten Oil catch tank by nie było problemu na przeglądach pewnie :P
jacek11 - 16-03-2010, 17:14

Jeszcze jedno pytanie natury technicznej,a chodzi mi o wlot odmy do puszki.Czy jest tam wprowadzona rurka,żeby powietrze z odmy szło do samego spodu?Czy może puszka jest przedzielona na połowę?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group