To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - spalanie?? czy wszystko ok??

ogono - 20-03-2010, 09:55
Temat postu: spalanie?? czy wszystko ok??
witam!!
mam niedlugo pajero i czytajac na temat spalania myslalem ze bedzie mniejsze.
i tak na trasie spalil mi 11,5 l jazda 90 km/h
polne drogi tto 13,5.
jazda bardzo spokojna, bez gazu do dechy;)
pajero to III z 2001 roku.
czy wszystko jest ok czy moze byc cos ze za duzo paliwa dostaje? np pompa?

Mrówka - 20-03-2010, 10:16

Witam.
Moim zdaniem dużo za dużo. U mnie spalanie to:
-trasa przy ok 90km/h to poniżej 9l
-miasto ok.12,0-12,5l

ogono - 20-03-2010, 14:55

tez tak wlasnie mysle ze cos za duzo bierze. pewnie cos z pompą musi byc nie tak.. filtry wymienione wszystkie na nowe..
wydaje mi sie ze bierze gdzies o 2 l srednio za duzo na 100 km..

watcher79 - 20-03-2010, 15:02

Jak dla mnie też za dużo... W stopce masz mój raport z MOTOSAT. Prowadzę od prawie roku i opisuję dość dokładnie to sobie pooglądaj i sam przeanalizuj.
Czy pomiary zrobiłeś raz ? Może zalane miałeś średniej jakości paliwo - wtedy może więcej wypić. Poobserwuj dłuższy czas tankując na różnych stacjach.

Anonymous - 20-03-2010, 16:07

Ja poniżej 15 nie schodzę ale krótkie odcinki robię przeważnie takie do 10 km . Na trasie ok 12 ale przy spokojnej jeździe .
Morox - 20-03-2010, 17:38

Moje Pajero w trybie mieszanym pali 14/15 litrowi mniej nie zejdzie :)rocznik 2001 wersja krótka automat
tomekhydra - 20-03-2010, 18:22
Temat postu: !
Mój misiek 3,2d long 2006 spala 9,2-13,6l /100 km,średnio 11,6.Wynik minimalny uzyskany na trasie przy v 80-90,maxymalny przy jeżdzie mieszanej zimą z napędem 4x4 nonstop,tankuje tylko na bp(na orlenie pali więcej o 1,6 l :shock: ).Myślę że Twój dużo pali ,ale to może być też problem np hamulców,lub stylu jazdy,a niekoniecznie pompy.Sprawdż na jednej stacji na tym samym dystrybutorze tankując ,,do odstrzału'',inaczej wynik będzie niewiarygodny-nigdy nie nalejesz z ręki tak samo,a w tankowaniu ,,do odstrzału''pistolety na różnych dystrybutorach różnią się nawet o 7 l (osobiście sprawdziłem),po prostu pistolety nie wyłączają sie w tym samym momencie.pzdr tomek
Szyszkowa - 20-03-2010, 19:19
Temat postu: Re: spalanie?? czy wszystko ok??
ogono napisał/a:
witam!!
mam niedlugo pajero i czytajac na temat spalania myslalem ze bedzie mniejsze.
i tak na trasie spalil mi 11,5 l jazda 90 km/h
polne drogi tto 13,5.
jazda bardzo spokojna, bez gazu do dechy;)
pajero to III z 2001 roku.
czy wszystko jest ok czy moze byc cos ze za duzo paliwa dostaje? np pompa?


Jakie masz opony ?

ogono - 20-03-2010, 19:21

jazda moja jest bardzo spokojna, tak w terenie jaki i na drodze, nie gazuje auta spokojnie przyspieszam wiec wiru w baku nie powinno byc:)
moze sprawdze hamulce czy nic nie stawia oporu..ale cos musi byc wg mnie z pompa ze dawka paliwa jest za duza nie wiem. bylem u mechanika podlaczyl pod kompa i nic nie widzial..
zalalem ostatnio do pelnego jak to ktos nazwal siurkiem perlistym;) ze paliwo sie wylewalo;)
i zrobie tak teraz tankujac znowu ale cos jest nie tak dlatego pytam kolegow.
do pierwszej kreski zrobilem 150 km teraz wiec wychodzi ze wzial 20 l wiec wychodzi 13,3 polowa polne drogi, las, polowa asfalt.
pajero long

opony 265/70 R16

Szyszkowa - 20-03-2010, 19:38

Rozmiar też, ale chodzi mi głównie o rodzaj. Mi na zwykłych palił około 10-12, teraz po zmianie na At (BFG) nie schodzę poniżej 12.
13,3 przy jezdzie po polnych i lesie, to nie tragedia.

ogono - 20-03-2010, 19:57

hmm opony mam zimowe, zadne tam terenowe nie sa, w sumie to dzwilem sie ze na trasie wzial 11.5 l a jechalem max 80 km/h bo warunki na tyle pozwalaly,
1405 - 20-03-2010, 22:23

ogono napisał/a:
jazda moja jest bardzo spokojna, tak w terenie jaki i na drodze, nie gazuje auta spokojnie przyspieszam wiec wiru w baku nie powinno byc:)

No i robisz źle...nie jestem specem od jazdy TD ale w wojsku śmigałem tarpanem z silnikiem Iveco i cały czas miałem przepały. Jak poszedłem na przepustkę siadł za kółko młody i dawał silnikowi ile fabryka dała. Myślałem sobie że jak wrócę to dopiero będą przepały, a jednak było zaskoczenie gościu miał oszczędności. Problem polega na tym ze silnik z turbiną musi rzeczywiście tej turbiny używać.
Prawidłowe doładowanie jest wtedy jak silnik ma obroty i spaliny naprawdę dmuchają z rury. Jak będziesz jeździł spokojnie to silnik zachowuję się jak wolnossący i nie osiąga założonej mocy, no i żre.
Spróbuj trochę ciągnąc silnik na wyższe obroty- tak do gwizdnięcia turbiny, rozpędzaj samochód do pożądanej prędkości dynamicznie, tak żeby tą 4, czy 5 wrzucać w miarę szybko. Biegi w terenie musisz tak dopasować aby obroty nie były za wolne i nie mulić silnika no i nie za wysokie żeby nie piłować.
Jak zaczniesz słyszeć turbinkę to spalanie powinno spaść....Może to głupie ale spróbować nie zaszkodzi.

lagerboy - 21-03-2010, 11:02

a sprawdzilem moze czy twoje pajero nie zostawia malych swiecocych w sloncu plamek na asfalcie?? moze gdzies mala przetarcie na przewodzie paliwowym z baku do silnika albo nieszczelnie laczaca obejma przy filtrze paliwa.. stan na suchym terenie po zatankowaniu do pelna i pobujaj autem w przod i tyl a potem odjedz z 2 metry i zobacz czy nie zostawiasz kleksow... przy za bogatej mieszance paliwa czesto ropa idzie w rure wydechowa i zostaja wydmuchane kropelki.. tak ze zobacz tez za koncowka wydechu... osobosci mi sie nie przytrafilo nic takiego w pajero ale w starszych autach mialem raz juz taki problem... a sprawdzic niezaszkodzi..
jaho64 - 22-03-2010, 19:43

1405 , cos jest w tym co mowisz , bo jak jezdzilem pajero do 1,5 tys obrotow (mam automat, buda short) to palil srednio 1.5 l wiecej niz jak jezdze teraz ( srednio 2-2,5 tys).
watcher79 - 22-03-2010, 19:56

Myślę że tu trzeba mieć wyczucie. To się słyszy i czuje kiedy auto lekko "idzie" a kiedy silnik się męczy. W przypadku mojego poprzedniego samochodu: Galanta dopiero przy 3500 obrotów samochód wydawał się lekki niczym piórko i wyrywał się do przodu. Silnik 2,5 V6 spalał poniżej 10 litrów.
Z Pajero 3,2 jest trochę inaczej i już przy 2000-2500 czuć konie i zmienia się zupełnie charakterystyka pracy. Gazując ponad 3500 niewiele się zmienia a auto po prostu nie jedzie szybciej. Tak samo jest przy niskich obrotach ok 1500. Takie wartości są dobre ale do utrzymania prędkości na 5 biegu na trasie.
Nie ma co oszczędzać na siłę wpatrując się jedynie w obroty. Trzeba się wsłuchać w pracę silnika i na tej podstawie regulować gazem.
Mnie 3,2 na trasie spala 8 litrów. W trybie mieszanym 10l a zimą w mieście ponad 12l i nie żałuję gazu jak muszę przyspieszyć. Nie myślę o tym jak jadę jakie mam obroty i czy jest wir czy nie... Po prostu trzeba słuchać silnika...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group