To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - SILNIK 2.5 PAJERO III

mirek1992 - 21-03-2010, 20:11
Temat postu: SILNIK 2.5 PAJERO III
Witam wszytskich forumowiczów:D
Jestem zainteresowany zakupem Pajero III. Do nie dawna byłem szczęśliwym posiadaczem Pajero II 3.0 American Dream jednak nie dawno musiałem się z nim rozstać.
No i teraz szukam własnie coś młodszego.
Moje pytanie konkretnie o silnik 2.5 diesel montowany w tym pojezdzie. Czy to jest może konstrukcja 2.5 z Pajero II (99PS)??
Pozdrawiam

zbyszekm2 - 21-03-2010, 20:44

nie polecam PIII z silnikiem 2,5TD. A silnik jest ten sam co w poprzednim modelu.
mirek1992 - 21-03-2010, 21:21

Nie jestem za bardzo w temacie ale slyszalem o dość częstych a zarazem kosztownych usterkach w silniku 3.2 DID i stad moje obawy jeśli chodzi o ten motor.? Innym silnikiem jest jeszcze beznynka 3.5 GDI ale to chyba malo powszechny silnik jeśli chodzi o Pajerko? Przy benzynce musiałbym juz pokusić się o instalacje gazowa a to podobno w tym silniku ciężka sprawa...?
Gene - 21-03-2010, 21:51

Jak Zbyszek pisze, raczej sredni pomysl. Trzecia generacja to "galeon" szczegolnie LBW. Silnik 4D56 w miare fajnie spisuje sie w Sportach i Elkach ale nie w III-ch Wagonach. Choc z drugiej strony jesli ma to robic za spokojna furmanke to moze i dobry pomysl. Pamietaj, ze 2.5 TD ma rozrzad na pasek i chcial nie chcial zaleca sie co 90 tysi wymianie.
Najczesciej III z tym silnikiem byly bardzo ubogo wyposazone. Nawet nie wiem czy nie mialy skrzyni rozdzielczej Easy Select. Za Mitsubishi nie trafi ale takie sa fakty.

mirek1992 - 21-03-2010, 22:05

No tak dzięki za info. Super Select to podstawa i musi być. Moje osobite odczucia to troche szkoda że nie ma Pajorkach III-ach silnika 3.0 czy 3.5 z Pajero II. Dość sprawdzone jednostki bez awaryjne itd.... a jeśli chodzi o stracie 3.5 GDI VS 3.2 DID w kategoriach koszty eksploatacji, awaryjność to który wg Was lepiej wypada?
Gene - 22-03-2010, 06:34

Proporcje sa wyraznie na korzysc 3.2 DID. W Polsce na 10 V68/V78 przypada jeden 3.5 GDI.
mirek1992 - 22-03-2010, 09:07

No tak widać to nawet po ilości zamieszczanych ofert że królują 3.2. Śledziłem ostatnio aukcje i znalazlem 3.2 DiD 2002r. 120 000 km. No i mam pytanie co po takim przebiegu mogę się spodziewać czy nie ma co zakladac czegos ze cos sie stanie z gory czy sa jakies może przebiegi co coś od razu sugerują? No i jeszcze takie pytanie czy silnik 3.5 V6 GDI I 3.5 V6 (z Pajero II) to ta sama konstrukcja tylko troche unowocześniona czy to może całkiem nowa jednostka??
watcher79 - 22-03-2010, 10:18

Przede wszystkim upewnij się (na ile to możliwe) że to faktyczny przebieg. Jak niecały rok temu kupowałem swoje auto dużo oglądałem i naprawdę niektóre egzemplarze były kręcone chyba po kilkaset tysi !!!
Przebieg120 tysięcy od strony użytkowej to praktycznie nowy samochód. Żadnych wytarć foteli, tapicerki, kierownicy czy pedałów. Powinien prawie pachnieć nowością. Od strony technicznej pewnie podobnie tyle że będziesz pewnie musiał zawieźć auto do sprawdzonego mechanika.
Moje wrażenia z jazdy 3,2 DID są bardzo dobre. Mam nadzieję że pompa nie padnie za szybko bo staram się dbać o wymiany filtra paliwa (raz na 5000 km) Skrzynia automatyczna - podobnie, tyle że tutaj wymiana oleju już nieco droższa i również zalecana dość często bo co 10-15 tys. Jak trafisz zadbany egzemplarz i będziesz go mądrze eksploatował to nie powinien się psuć.

Szyszkowa - 22-03-2010, 10:30

watcher79 napisał/a:
tyle że tutaj wymiana oleju już nieco droższa i również zalecana dość często bo co 10-15 tys.


Serwis zaleca co 40 tys, praktyka pokazuje, że częściej, ale jeśli nie męczysz skrzyni, to 10 tys wydaje mi się trochę przesadą :)

watcher79 - 22-03-2010, 10:58

Ja też pewnie zostanę przy 20tys... Ale Zbyszek zalecał częściej.
mirek1992 - 22-03-2010, 11:00

Dzieki za te cenne rady... właśnie 120 000 diesel żywotność też sporo większa jednak wiedzę że porostu trzeba o niego trochę bardziej zadbać niż o benzynkę. Przerażają mnie właśnie troche koszty nie spodziewanych awarii typu pompa czy dwumas:/ Z sprawdzonym mechanikiem też trochę gorzej bo planuje dokaonać zakupu gdzieś za granicą ale pozostaje uwierzyć w przebieg i odpowiednio się nim zaopiekować.
A jeśli chodzi o skrzynie to oczywiście super select ale lepsza automat czy manual??

Szyszkowa - 22-03-2010, 11:35

mirek1992 napisał/a:
Przerażają mnie właśnie troche koszty nie spodziewanych awarii typu pompa czy dwumas:


Kup automat i problem z kołem dwumasowym nie będzie występował.
Co do reszty- cóż, samochód nie należy do najtańszych w eksploatacji i trzeba się liczyć z tym, że naprawy wcześniej czy później się pojawią.
Na to rady nie ma i jeśli nie jesteś w stanie zagwarantować sobie kilku tysięcy w miarę szybko uruchamianej rezerwy na ten cel, to trzeba przemyśleć zakup ponownie ;)

mirek1992 - 22-03-2010, 12:27

No tak... właśnie trzeba o tym pomyśleć. Mecze trochę tak bo ostatnio trochę straciłem nerw no i ogólnie zaufanie do diesli i jakoś awarie nie chcą mnie opuścić i boje się żeby nie zaczynać eksploatacji od problemów. Jeszcze może ktoś ma wiedzę na temat czy silnik benzynowy 3.5 GDI montowany w Pajero III to ta sama tylko bardziej nowoczesna konstrukcja silnika 3.5 z Pajero II??
Anonymous - 22-03-2010, 18:30

Gene napisał/a:
Nawet nie wiem czy nie mialy skrzyni rozdzielczej Easy Select.


W/g katalogu Pajero III 2,5TD były tylko w ES.

sidorski - 22-03-2010, 18:52

Dziwne, że tak mówi katalog. Ja jeżdżę Pajero III 2.5TD i mam SS.

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group