Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Zamulenie, przerywanie przy przyspieszaniu
Lukasz.ztj.Luki - 28-03-2010, 14:09 Temat postu: [1G 90-94] Zamulenie, przerywanie przy przyspieszaniu Na wstępie witam wszystkich forumowiczów.
Pojawił się w moim aucie pewien problem, gdy dodaje gazu silnik zamula, przerywa tak jakby dostawał za małą dawkę paliwa, dziwne jest to że poprzedniego dnia było wszystko OK.
Podejrzewam że to filtr paliwa, w Noreauto krzyknęli 80zł, także nie chce kupować w ciemno.
Pozdrawiam.
PS> W ogóle podjechałbym chętnie na jakiś przegląd ogólny autka pod względem mechaniczno-technicznym (cieknie mi olej, coś tam stuka przy kole, kontrolka Check engine sie zapala itp) w Warszawie, może jakiś forumowicz-mechanik pomoże, jakiś namiar na dobry tani warsztat? Dzwonię do niejakiego Maretzkiego ale niestety nr nieosiągalny.
Kazber - 28-03-2010, 20:11
skoro zapala ci się kontrolka check engine to te przerywanie raczej nie jest spowodowane filtrem powietrza, przynajmniej tak podejrzewam, musisz odczytać błędy ecu, a jak to zrobić masz objaśnione na stronie krzyzaka http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html w dziale dane naprawczo-regulacyjne i diagnoza błędów ecu.
rectronic - 28-03-2010, 21:07 Temat postu: jw a na wolnych jak chodzi ????
zenek_bb - 28-03-2010, 21:10
kable, świece albo cewka dostały wilgoci pewnie i dostają przebicia, albo coś z elektroniki, może zapłon szwankuje albo poprostu świece do wymiany, chwile zajmuje ich kontrola
Adaho_krak - 28-03-2010, 22:11
Jeśli świeci Check Engine to koniecznie trzeba odczytać błędy. Mulenie może być spowodowane uszkodzeniem wtysku, sondy lambda a nawet ECU.
MATi1G - 29-03-2010, 11:03
Lukasz.ztj.Luki napisał/a: | gdy dodaje gazu silnik zamula, przerywa |
nieszczelność w układzie dolotowym , prawdopodobnie rura dolotu pekła i powietrze ucieka,filtr paliwa także moze być jak sam napisałeś,
ale skoro masz CE to trzeba zczytać błedy, jesli wszystko masz szczelne to mozliwe ze pał przepływomierz, opcji jest wiele a przez internet ciezko coś powiedziec jak sie nie ma tego przed oczami
Furman89 - 29-03-2010, 11:20
u mnie jest to samo muli strasznie ale rura prowadzaca od filtra do kolektora jest lekko peknieta...
PS nie wiecie gdzie moge taka dostac??
Lukasz.ztj.Luki - 29-03-2010, 12:08
Dzięki za propozycje przyczyny problemu ale oddałem w końcu auto do mechanika, zobaczymy co z tego wyniknie. Pozdr
MATi1G - 29-03-2010, 14:55
Furman89 napisał/a: | PS nie wiecie gdzie moge taka dostac?? |
allegro.pl albo w serwisie z tym że nie wiem czy jest sens kupowania jej skoro za 300-400zł można miec dolot z kwasówki
Misieklbn - 29-03-2010, 19:30
MATi1G napisał/a: | Furman89 napisał/a: | PS nie wiecie gdzie moge taka dostac?? |
allegro.pl albo w serwisie z tym że nie wiem czy jest sens kupowania jej skoro za 300-400zł można miec dolot z kwasówki |
a co z przeływką bo sam się nad tym zastanawiam, widziałem takie cudo jak rura z kwasówki przepływka od 2G i stożek w Eclipse 1G a sens jest bo za taka rurę zapłaci kilkadziesiąt złotych a nie kilkaset + dobry filtr K&N...
Furman89 - 29-03-2010, 22:59
a w tej rurze jest przeplywomierz?? bo zamowilem niby od kogos z allegro za 40zł ale mówił że jeżeli tam jest przepływomierz w środku to może wynieść więcej... mam nadzieję że facet nie zarzyczy sobie jakiejś kosmicznej ceny bo tak naprawdę to mi żaden przepływomierz nie jest potrzebny poprostu sama rura mi pękła no i nic więcej nie potrzebuje
Maretzky85 - 29-03-2010, 23:06
W temacie - przestawiony rozrząd o ząbek, padnięty czujnik spalania stukowego i ubytek płynu chłodniczego powodujący czasami dziwne odczyty temperatury silnika.
MATi1G - 30-03-2010, 09:38
Furman89 napisał/a: | a w tej rurze jest przeplywomierz?? |
w 1g przepływomierz jest w puszce z filtrem ,rura jest pusta ,ja mam dolot z kwasówki od puszki do kolektora ,ładnie wyglada i spełnia swoje zadanie koszt 300zł ,nic sie nie przepali i nie sparcieje tak jak oryginalna rura dolotowa,
zenek_bb - 30-03-2010, 23:44
oryginalna rura dolotowa niejest pusta, posiada 2 "łopatki" przy wylocie z puszki filtra na "zakręcie" rury, służy to lepszemu (liniowemu) przepływowi zaraz za przepływomierzem, kwasówka dobra ale jest głośniejsza, nieposiada tych łopatek a za taką cenę można by coś lepszego zmodzić do silnika ale zależy kto co lubi
PS, dobrze że o jeden ząbek tylko rozrząd przestawiony, apropos czujnika spalania stukowego, sprawdziłeś na dataloggerze czy tylko z error code? bo jak tylko z error code to warto go jeszcze sprawdzić zanim wywalisz, może się okazać że to wtyczka zaszwankowała kiedyś czy coś i błąd został a KS działa jeszcze
PS2 wie ktoś od czego padają KSy? bo mi padł prawie (póki co mnie denerwuje czasem) a tu widzę coraz więcej osób ma z nimi problemy a podobno one nie padają same... to tylko element pizoelektryczny ;/
Maretzky85 - 30-03-2010, 23:49
zenek_bb, Sprawdzałem na dataloggerze Okazało się też, że był źle wkręcony. Przy misce olejowej, a powinien być na górze bloku. Zobaczymy czy teraz cokolwiek zagada, ale wątpię, bo już się wylał...
KSy padają ze starości prawdopodobnie i teraz nadchodzi czas KSów z lat 90tych
|
|
|