[96-02]Lancer CK0 - Problem z ładowaniem
herr_flick - 01-04-2010, 13:13 Temat postu: Problem z ładowaniem Sprawa wygląda następująco: silnik pracuje a na mierniku 14,30V następnie dodaję gazu nadal jest 14,30V, wystarczy puścić gaz i spada nagle do 12V i po kilku-kilkunastu sekundach powoli wchodzi na 14,30V
W czym problem?
plecho1 - 01-04-2010, 13:20
Może to być wina regulatora napięcia, wolna jego reakcja. A mierzyłeś z włączonymi odbiornikami czy bez.
tadek-l - 01-04-2010, 17:17
Ja sądzę że to końcówka szczotek w alternatorze.
herr_flick - 01-04-2010, 20:28
wcześniej mierzyłem bez odbiorników, teraz włączyłem nawet ogrzewanie tylnej szyby i zbierał się bardzo powoli do 14V myślałem, że się nie doczekam
plecho1 - 01-04-2010, 20:47
A kontrolka czasem mryga albo delikatnie świeci?
herr_flick - 01-04-2010, 21:04
nie świeci i nie mruga w trakcie jazdy
[ Dodano: 01-04-2010, 22:28 ]
osobiście w pierwszej kolejności podejrzewałem regulator napięcie, co samochód to inne objawy a kontrolka pojawiała się głównie jak już był kompletnie padnięty. Miałem przypadki również przeładowania 16V, ale z takim objawem jak w lancerze jeszcze się nie spotkałem więc wolałem zapytać
plecho1 - 02-04-2010, 08:03
Więc raczej regulator. Gdyby kontrolka coś sygnalizowała a ładowanie nie przekraczało by wartości 14V to mogła by być wina innych podzespołów.
Anonymous - 04-04-2010, 16:03
Her flick - gdzie podpinasz miernik aby sprawdzić ładowanie
plecho- gdzie znajduje się regulator napięcia
herr_flick - 04-04-2010, 20:04
1: Pod akumulator oba
2: plus na aku. i masa silnika
3: mechanik jednym kablem sięgnął do alternatora
plecho1 - 04-04-2010, 22:10
Przeważnie regulator jest zmontowany razem ze szczotkotrzymaczem, stanowi z nim jedną całość.
herr_flick - 06-04-2010, 21:46
Wymieniony regulator napięcia, wszystko ok
Anonymous - 07-04-2010, 16:20
Herl flick -- jestem cienki z elektryki więc do mnie trzeba wielkimi literami :d
1: Pod akumulator oba --> rozumiem plus pod plus, minus pod minus?
2: plus na aku. i masa silnika -->masa silnika czyli?? gdziekolwiek?
3: mechanik jednym kablem sięgnął do alternatora -takiego długiego nie mam kabla :D
na serio 1 i 2 łącznie czy jedno Z
plecho1 - 07-04-2010, 21:08
dm17
Na akumulatorze do + i - z włączonymi odbiornikami. Wskazanie powinno się mieścić w granicach od 13,9V - 14,5V.
Anonymous - 10-04-2010, 10:54
dzięki
herr_flick - 28-09-2011, 10:14
Znów coś się zaczyna dziać. Mierząc miernikiem mam 14,73-14,84V niby niewiele w nadmiarze i to na włączonych odbiornikach. Niepokojący jest następujący fakt: podświetlenie przejechanych kilometrów lekko pulsuje, na innych odbiornikach ciężko stwierdzić oraz mam lekkie również pulsujące w rytm włączonego kierunkowskazu, ciche buczenio-piszczenie coś jak włączony komputer. Podświetlenie mruga lub pulsuje nawet bez kierunkowskazu.
|
|
|