Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Bezpieczny demontaż przednich siedzeń
MichuGdy - 05-04-2010, 22:11 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Bezpieczny demontaż przednich siedzeń Witam serdecznie,
Chciałbym zabrać się za porządne wyczyszczenie wykładziny w Carismie. Przy okazji wygłuszę trochę podłogę. W związku z tym zabiegiem nastąpić musi m.in. demontaż przednich foteli. Przednie fotele maja poduszki i system SRS czuwa, pod spodem oprócz ogrzewania są podpięte poduszki (wtyczka). Jak najbezpieczniej zdemontować fotele ?
Pozdrawiam,
Michał
robertdg - 05-04-2010, 22:22
Wystarczy odpiac akumulator, przed rozkrecanim i odpinaniem, a po zakonczonym skladaniu podpiac aku i przeprowadzic nauke ECU
adaśko - 06-04-2010, 11:43
robertdg, ma racje najpierw odłańczamy akumulator a później już bieżemy się za rozkęcanie foteki ja 4 dni temu w swojej cari rozkręcałem fotele i bez problemu wszystko przebiegło.
Saqu - 06-04-2010, 11:58
a ja dopowiem, że aku lepiej odłączyć na jakieś 30 min przed zabiegiem i po podłączeniu go też nie podpinać odrazu poduszek.
MichuGdy - 06-04-2010, 20:01
Saqu napisał/a: | a ja dopowiem, że aku lepiej odłączyć na jakieś 30 min przed zabiegiem i po podłączeniu go też nie podpinać odrazu poduszek. |
Nie bardzo rozumiem... czyli wtyczki poduszek podłączyć, gdy akumulator jest podpięty pod całą instalację elektryczną auta ?
Wyczytałem tylko, że dobrze aby najpierw odłączyć akumulator, odczekać 30 min i wtedy brać się za wszelką robotę.
Poprawcie mnie jeśli mylę się.
Pozdrawiam.
robertdg - 06-04-2010, 20:03
MichuGdy, wystarczy że dostosujesz się do tego co napisałem i co napisał kolega adaśko, wyrażnie napisaliśmy ze trzeba wpierw odpiąc akumulator zanim cokolwiek zaczniesz robic
adaśko - 06-04-2010, 20:27
ja w swojej cari po założeniu foteli spowrotem odrazu podłączyłem poduszki do foteli i dopiero później połączyłem akumulator a nie tak jak napisał Saqu,
wazu - 07-04-2010, 18:17
Koledzy najpierw odpinamy aku, potem odczekać np. 30 min. odpinamy wtyczki od poduch, robimy co mamy zrobić, składamy do kupy wszystko, podpinamy wtyczki od poduch, podpinamy aku. Wszystko w tej kolejności, inaczej może być "zonk". Przerabiałem to przy wymianie kierownicy i wszystko poszło OK.
thefirm - 11-06-2015, 22:43
Ładna pogoda, jakiś diabeł mnie podkusił i wziąłem się za demontaż przednich siedzeń w celu wyprania tapicerki.
Cztery śruby na fotel, ciężko było jedynie z odkręceniem śruby przy wpięciu pasów bezpieczeństwa.
Z racji słabego dostępu i pewnie niedokręcania tej śruby od X lat.
Odkręciłem, wyprałem, ale z powrotem nie udało się wkręcić.
Fotel kierowcy na dwóch przednich nakładkach się trzyma (brakuje dwóch śrub), pasażera na dwóch przednich i tylnej od drzwi.
Śruby przy odkręcaniu się wyrobiły i nie da rady ich wkręcić na żaden sposób z powrotem.
Przeszkadza w tym wszystkim obudowa od ręcznego.
Szacun dla Was bo nie widziałem żeby ktoś narzekał, na partactwo które zrobiła firma Mitsu.
Plastik uszkodziłem, w sumie to go wyłamię bo przeszkadza łepkowi śruby:
Dostęp po chhh fest:
A to wyrobione śrubki (gorzej jak wyrobiły się otwory w podłodze, w sumie wszystko możliwe):
Gdzie dostanę takie śrubki?
No i miał ktoś taki problem jak ja, czy ja jeden taki...
Bizi78 - 12-06-2015, 07:27
Chyba kiepską nasadkę miałeś, że wyrobiłeś łby, u mnie w MSS też mocno były dokręcone.
Co do tylnych śrub przy tunelu to najlepiej odkręcić tunel i go trochę przesunąć wtedy masz lepszy dostęp .
Śruby najszybciej dostaniesz w ASO ale można popróbować w jakimś sklepie metalowym.
FredPL - 17-06-2015, 22:22
Ostatnio demontowałem u siebie siedzenia z przodu i z tyłu i faktycznie te przednie są mocno przykręcone ale odpowiedni klucz nasadowy + CX80 (odpowiednik WD40) i poszło bez problemów. Co od śrub od środka auta to tak jak pisał Bizi78 należy wymontować tunel środkowy (klucz nasadowy 10 + śrubokręt krzyżak) i nie ma problemu z dostępem.
|
|
|