LPG - [E55A 2.0] LPG a lambda
areksz121 - 18-04-2010, 04:07 Temat postu: [E55A 2.0] LPG a lambda Witam, mam w swoim galu LPG 2G i kiedyś miałem przyjemność wymiany sondy lambda, ponieważ przewody były oberwane...wersja 4/przewodowa z grzałką...czy możliwe jest żeby instalka 2G korzystała z sondy? Wiszą mi dwa kabelki nad sondą, które myślę nie są fabrycznym wymysłem a pochodzą od LPG...czy muszę je jakoś podłączyć do lambdy?Poza tym wszystko działa przyzwoicie...tak myślę przynajmniej.
Pozdrawiam
mariusz_2050 - 23-04-2010, 17:59
Kolego instalacja 2 gen. przede wszystkim korzysta z sondy. No chyba, że masz zrobionego skróta i zamiast krokowca wstawioną śrubę. Pzdr.
areksz121 - 23-04-2010, 18:10
Jak teraz dobrze kombinuję to grzałka odpada, tylko pewnie kolejność podłączenia tych dwóch kabelków sygnałowych nie może być przypadkowa...jak mogę to rozwiązać???
tomekk - 25-04-2010, 07:59
podejrzewam że 1 z nich to masa, sprawdź to miernikiem (względem karoserii/bloku silnika) i patrzysz czy ma małą oporność, jak bliską zeru to masa. A pozostały kabelek będzie do sygnału
areksz121 - 27-04-2010, 09:15
Mariusz, na wężu doprowadzającym gaz do miksera mam tylko taką śrubę ze sprężyną...a krokowiec tylko w przepustnicy...
edit:
Czy w takim razie centralka reguluje wolne obroty na podstawie lambdy silniczkiem w przepustnicy?
pfx - 01-05-2010, 22:48
masz instalkę I generacji i sonda do niczego nie jest Ci potrzebna. Silnik krokowy który masz w przepustnicy jest integralną częścią samochodu i nim nie wyregulujesz obrotów na LPG (może mylisz silnik krokowy z TPS?). Wolne obroty ustawiasz najprawdopodobniej na parowniku osobną śrubą.
plecho1 - 01-05-2010, 23:11
W starej astrze z silnikiem 1.6 8V miałem instalację drugiej generacji i po odłączeniu sondy auto straciło moc. Czy auto wzielo więcej paliwa to nie wiem bo testowałem na krótkim odcinku.
|
|
|