To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Ogólne - [MSS ALL] Jakie lać paliwo 95 czy 98

smolec - 24-04-2010, 21:32
Temat postu: [MSS ALL] Jakie lać paliwo 95 czy 98
Tak jak w temacie jakie lać paliwo do mojego space stara z 2002r bo czytałem że w nowszych silnikach spalanie jest mniejsze na paliwie 98 ale czy mój samochód mogę zaliczyć do "nowszych"
lucxxx - 25-04-2010, 09:09

kiedyś czytałem artykuł na ten temat i wniosek był teki że nie ma widocznej różnicy w pracy silnika na benzynie 95 i 98 - więc po co przepłacać.... nie sądzę żeby SS był pod tym względem specyficzny
a jesli temat dotytczy MSS ALL to diesla lać tylko na markowych stacjach.

plecho1 - 25-04-2010, 10:42

Od tygodnia testuje program do diagnostyki Evoscan na moim aucie i jest w nim możliwość w pewien sposób sprawdzenia jakości paliwa. W tym czasie zatankowałem najpierw bp98 ze stacji BP a drugi raz bp95 z Shella. W przypadku tych dwu paliw Octane Level miałem na poziomie 100% więc jedno i drugie paliwo jest dobre do mojego GDI.
xjacobs - 27-04-2010, 00:39

Masz lać takie jakie zaleca producent, czyli noPb 95
liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na zapłon w momencie innym niż właściwy- bywa tak, że samochód na wyzszej liczbie oktanowej potrafi spalic więcej ;)

plecho1 - 27-04-2010, 06:54

A nie spali tyle ile poda mu wtrysk a że będzie się żwawiej wkręcał to kierowca będzie mniej gazu dodawał i w rzeczywistości spali mniej. A to że spali więcej to dlatego że lepsze paliwo pobudza do bardziej dynamicznej jazdy.
smolec - 27-04-2010, 12:28

W instrukcji pisze, żeby lać paliwo 95 lub wyższe tylko chodzi o to czy to coś da jak się wleje 98
xjacobs - 28-04-2010, 12:58

plecho1 napisał/a:
A nie spali tyle ile poda mu wtrysk a że będzie się żwawiej wkręcał to kierowca będzie mniej gazu dodawał i w rzeczywistości spali mniej. A to że spali więcej to dlatego że lepsze paliwo pobudza do bardziej dynamicznej jazdy.
Podważasz opinię konstruktorów silników?

Druga sprawa to wtrysk podaje paliwa tyle, żeby było ono spalone w odpowiednim momencie, skoro im wyższa liczba oktanowa, to tym więcej paliwa MOŻE być potrzebne, żeby łatwiej było spalić mieszankę bardziej odporną na "swobodne" spalenie. Tylko ze druga czesc mojej wypowiedzi to tylko moje zdanie - 1. czesc zostala udowodniona przez konstruktorów, poszukaj w googlach, a znajdziesz

plecho1 - 28-04-2010, 16:23

smolec teoretycznie masz racje, ale wiele paliw nie trzyma parametrów i taka 95 żadko ma 95 oktanów więc jest jeszcze bardziej podatna na spalanie stukowe w silniku przystosowanym do 95 oktanów. Nawet europejskie normy dla bp 95 to od 91< a dla 98 to 95<. Często też benzyny 98 mają większą kaloryczność, szczególnie te markowe. To wszystko składa się oczywiście na niewielkie przyrosty mocy, przynajmiej w małych silnikach, często niezauważalne, jakość tego paliw jest jednak wyższa niż 95.
smolec - 29-04-2010, 14:37

Czyli jednym słowem nie ma sensu przepłacać.

Ok dzięki za odpowiedzi

zet-em - 21-03-2012, 09:57

Zainteresował mnie ten temat, poczytałem sobie i...dalej nie wiem jakim plusem jest jazda na pb 98 (taką tankuję).
Za co tak konkretnie płacę 25 groszy więcej i jakie mam korzyści z tego tytułu?
Może ktoś mnie oświeci w tej kwestii :?

JCH - 21-03-2012, 10:55

zet-em napisał/a:
poczytałem sobie i...dalej nie wiem jakim plusem jest jazda na pb 98 (taką tankuję)
Zatem po co taką PB tankujesz :?: :shock:
zet-em napisał/a:
Za co tak konkretnie płacę 25 groszy więcej i jakie mam korzyści z tego tytułu?
Za przekonanie, że tankujesz lepsze paliwo, że lepiej będzie pracował silnik, mniej spali, itp.
Korzyści moim zdaniem nie masz żadnych.

SiMa - 21-03-2012, 13:57

Ja na początku użytkowania 2-3 razy zatankowałem 98, ale szczerze to nie zauważyłem żadnych korzyści, a za to pogorszenie (może być to subiektywne odczucie).

Teraz leję tylko 95 i, co około 2000 KM, czerwone STP i jest :thumbleft:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group