To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] aparat zapłonowy - puzle

moonroad - 26-04-2010, 23:37
Temat postu: [CB4 1.6] aparat zapłonowy - puzle
Witam,

Padły mi w aparacie czujniki położenia wału i wałka w 4G92. Wymieniłem, ale nie mam pewności jak powinny być ustawione czujniki - blaszki jedna z czterema 'listkami', druga tylko z jednym. Nie mogę znaleźć nigdzie, jak powinna być ustawiona druga blaszka z jednamy listkiem względem wycięcia na wałku. Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie jak zostanie założona??

http://xs.to/share-BDE8_4BD606C4.html

pozdrawiam

idas - 26-04-2010, 23:47

moonroad napisał/a:
Czy to w ogóle ma jakieś znaczenie jak zostanie założona??

mała blaszka-pojedyncza przesłona ma wypustkę, a ta większa z 4 przesłonami ma 4 dziurki na tą wypustkę. Większa wchodzi tylko w jeden sposób na wałek, natomiast tą małą pod spodem dopasuj do dowolnej dziurki i będzie ok. Zresztą na Twoim zdjęciu wszystko dokładnie widać;)

areksz121 - 09-05-2010, 23:38

Idas, nie jestem przekonany do końca, że w którejkolwiek dziurce będzie ok...Bo 4 przesłony są do sterowania wtrysków, a pojedyncza to czujnik górnego położenia tłoka na 1 garnku...Jeżeli przekręcisz nieodpowiednio to nie wiadomo czy w ogóle odpali...Osobiście w swoim miałem odciśnięty kształt jednej blaszki na drugiej i tak złożyłem. Można by też założyć palec rozdzielacza i znaleźć położenie blaszki pod czujnikiem, kiedy to palec znajdzie się w pobliżu wyjścia WN na 1 cylinder.

To tylko moje przemyślenia i spostrzeżenia, zawsze mogę się mylić :wink:

Edit:

A te białe znaki na krawędziach wypustek obydwu blaszek to co to??? :roll:

:D

idas - 09-05-2010, 23:59

areksz121 napisał/a:
Jeżeli przekręcisz nieodpowiednio to nie wiadomo czy w ogóle odpali...

Być może miałem ogromnego farta, ale rozbierałem ten aparat wiele razy i nigdy nie skupiałem się na tym jak wsadzić tą małą blaszkę:) Zatem była montowana losowo:] Nigdy problemów z odpaleniem/checkiem itd nie było.

areksz121 - 10-05-2010, 01:01

Hmm...więc dziwne...w takim razie skąd ECU może wiedzieć kiedy wtrysk i zapłon na właściwym cylindrze, skoro czujnik nie zawsze jest w tej samej pozycji na 1 tłoku co palec?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group