To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

3000GT/GTO Techniczne - grzeje sie

misi3000gt - 07-05-2010, 10:47
Temat postu: grzeje sie
mam problem z mitsubishi 3000gt vr4 twin turbo a mianowicie:

-wymienilem termostat - pomoglo ale tylko troszke, wczesniej grzal sie bardzo mocno i szybko po ok 5 min juz temperatura byla wysoka (za wysoka) i trzeba bylo auto gasic, poprzedni wlasciciel jestem pewien przegrzal auto na 100% ok. 2 razy czyli 2 razy wskaznik temperatury weszedl na czerwona kreske a on jeszcze jezdzil do tego bez wody, auto nie mialo zadnego plynu w srodku w chlodnicy, wymianilem termostat i dolalem wody jest juz lepiej tyle ze woda ucieka, z poczatku myslalem ze mam dziure w zbiorniku czy co ale woda ucieka przez korek do wlewania plynu chlodniczego i woda sie gotuje gdy otworze ten korek - czego nie powinno byc, wiec musze ciagle wode dolewac w zaleznosci ile jezdze, czasem po 3L dziennie nawet wiecej, poprostu cisnienie wywala wode na zewnatrz przez korek - niewiem czego to moze byc wina, byc moze glowica jest peknieta bo mechanik mi tak stwierdzil? Czy moze uszczelka? ciekawostka jest ze jak wskaznik temperatury wejdzie ponad polowe (2 kreski do czerwonej od gory) czyli juz sie gotuje to jak rusze z miejsca przejade ok. 200-400metrow nagle temperatura (NAGLE-ODRAZU) spada na ponizej polowe (czyli dobrze) i mozna dalej jezdzic, ale jak sie zatrzymam to znow tak jest. A moze jakis czujnik a nie glowica? Ale z drugiej strony czemu miala by sie woda wydobywac przez korek? Wymienic moze korek? Albo moze chlodnica jest zapchana lub moze zle wlozylem ten termostat ?

n3000 - 07-05-2010, 11:22

Witam, jeśli silnik był mocno przegrzany to pewnie poszła uszczelka pod głowicą, termostat można zamontować tylko w jeden właściwy sposób więc to odpada, sprawdź czy pod korkiem oleju zbiera ci się szara maź (płyn chłodniczy przedostaje się do oleju) jeśli tak to uszczelka pod głowicą walnięta (pęknięta głowica ale to mało prawdopodobne). Przy awarii uszczelki bywa też że auto mocno dymi na biało ale nie zawsze tak jest. Z tego co piszesz wygląda też na to że nie działają ci wentylatory na chłodnicy skoro gotuje się tylko na postoju, jeśli wiatraki się nie załączą na postoju płyn będzie się gotował to normalne. Wywalać płyn przez korek może z dwóch powodów pierwszy to gotowanie się płynu z reguły na skutek walniętej uszczelki pod głowicą lub nie działających wentylatorów co powoduje wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia powyżej 0.9bar przez co korek będzie upuszczał płyn do zbiorniczka wyrównawczego bo tak jest zaprojektowany, drugi to pęknięta sprężyna w korku pozwala na upuszczanie płynu poniżej 0.9bara ale to mało prawdopodobne. Posprawdzaj to co napisałem i daj znać co było i nie jeździj skoro się co chwila przegrzewa bo uwalisz silnik.
udi - 07-05-2010, 23:29

Ja na poczatek sprawdzilbym te czujniki od wiatrakow ,bo jak sam twierdzisz po przejeczaniu kawalka temp spada i mozna jezdzic.A na postoju sie grzeje.Jak ci lekko temp podskoczy na postoju to powinienes odrazu slyszec wentylator ,a jak juz mocno sie nagrzeje to wentylator naprawde zaczyna szybko i glosno pracowac i uslyszysz go z 20 metrow.
Jak wiatraki nie pracuja a masz wode w ukladzie to sprawdz je i wentylatory.A skoro poprzedni wlasciciel lubial jezdzic z wysoka temp to czujniki mialy prawo poleciec.Albo masz syf w chlodnicy i czujniki nie maja stycznosci z woda.
Wykrec chlodnice i przemyj ,przy okazji sprawdz czujniki.Bo sa na dole chlodnicy.
Jak sa dobre i czysto jest to tak jak n3000 pisze szukaj masla w wezu od odpowietrzenia silnika.Jak cos bedzie to znaczy ze uszczelka.Tydzien temu wymienialem uszczelke w oplu wlasnie z takiego powodu,tylko mi wode lal w cylinder i swieca wariowala i duzo wody w tlumiku.

Krystian990 - 08-05-2010, 06:59

Jeszcze możesz bardzo łatwo jednym sposobem sprawdzić czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą. Jak silnik jest zgaszony zobacz jakie twarde są węże idące do chłodnicy. Potem go odpal i porównaj czy robią się sporo twardsze. Jeśli się robią coraz twardsze znaczy, że uszczelka dmuchnięta. I ja bym na Twoim miejscu od tego zaczął bo bardzo prosta i szybka czynność, a ten powód jest bardzo prawdopodobny.
n3000 - 08-05-2010, 08:49

Węże będą coraz twardsze to normalne i nie świadczy wcale o uwalonej uszczelce, w 3kgt jest ciśnieniowy układ chłodzenia na zimnym silniku węże będą miękkie ale po nagrzaniu silnika panuje tam ciśnienie ok 0.9bar i węże będą twarde, ciśnienie zależy od założonego korka sportowe utrzymują 1.1 lub 1.3bar zgodnie z zasadą im wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia tym wyższa temperatura wrzenia płynu. Jak będziesz sprawdzał czujniki odpowiedzialne za załączanie wentylatorów to musisz wiedzieć że jeśli masz poliftowy egzemplarz czyli od 94r w górę to nie masz czujników w chłodnicy tylko komputer załącza wiatraki na podstawie odczytu z czujnika temperatury silnika który znajduje się obok obudowy termostatu, znajdziesz tam 2 czujniki mniejszy od wskaźnika temperatury i większy to właśnie czujnik temperatury silnika, a jeśli masz model 91-93r to tak jak Udi napisał znajdziesz czujniki na dole chłodnicy.
Krystian990 - 11-05-2010, 08:38

Ale ja miałem na myśli 30 sek po odpaleniu. Wtedy gdy uszczelka by była w porządku to by nie zdążyły znacząco twardsze się zrobić. Jedynie gdy będzie dmuchnięta uszczela.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group