To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - regulacja przepustnicy

pz - 12-05-2010, 10:13
Temat postu: regulacja przepustnicy
Witam!
Nan spocie wiosennym rozmawiałem na temat ustawienia.ale nie jestem pewny czy dobrze zapamiętałem:moja wersja- 1.z tyłu włożyć szczelinomierz 065
2. w gniazdku silnika krokowego zblokować 2 środkowe styki
3. zmierzyć pozostałe styki ,nie powinno być przepływu.
Jeśli coś pomyliłem proszę poprawić mnie.


Pozdrawiam za 6,50 Zenio. :ANAL:

Zajc3w - 12-05-2010, 19:18

W serwisówce jest opisane jak to się robi. Nawet chyba komuś wyciągałem PDFa.
po kolei wszystko(na szybko piszę bez detali)

1 Szczelinomierz 0,65 - 0.7 pod srubke stopującą przepustnicę
2 usztawiasz TPS żeby pojawiał się sygnł zamknięcia po zmianie z 0.7 na 0.65mm

3 odpalasz i grzejesz do nominalnej temperatury
4 zwierasz pin do ustawiania zapłonu do masy(sztyne 5*BTDC)
5 zwierasz 2 piny we wtyczce diagnostycznej (od błędów, skleroza jeślo chodzi o które)
6 ustawiasz śrubką w przepustnicy 800-850 obr/min

pkt 5 mozna ominąć:
a przekręcasz kluczyk w pozycję acc( kontrolki śwecą) ale nie odpalasz
b odłączasz krokowca - zostanie otwarty na 50%

[ Dodano: 12-05-2010, 19:20 ]
znalazłem skopiuj i wklej do nowego okna...
Kod:
zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf

mmatulek - 12-05-2010, 20:17

http://zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf - tu nic nie ma. :wink:
wojtas - 12-05-2010, 20:46

Ja robiłem to według następującej instrukcji:

Jałowa pozycja czujnika i pozycja czujnika położenia przepustnicy.

1 Rozłącz kable od czujnika TPS
2 Podłącz omomierz do pinów 3 i 4
3 Umieść szczelinomierz o grubości 0.65 mm pomiędzy śrubą regulującą położenie przepustnicy a dźwignię przepustnicy.
4 Poluźni śruby od TPSu przekręć go przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
5 Sprawdź połączenie pomiędzy pinami 3 i 4.
6 Powoli kręć TPSem, zgodnie ze wskazówkami zegara, do momentu aż zamknie się obwód (zwarcie). W tej pozycji dokręć śruby od TPSu.
7 Podłącz się w wiąske kabli od TPSu, w kable nr 2(+) i 4(-)



8 Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu nie uruchamiaj silnika.
9 Sprawdź wyjście woltomierzem. Woltomierz powinien wskazywać od 0,4V do 1,0V
10 Usuń szczelinomierz i wyłącz zapłon.
I jak na razie u mnie chodzi. Poprawcie mnie jeśli się mylę .

Zajc3w - 12-05-2010, 21:01

mmatulek napisał/a:
http://zajc3w.cba.pl/tps_jalowe.pdf - tu nic nie ma. :wink:


Zapomniałem napisać że trzeba skopiować link i wkleić w nowe okno bo inaczej nie działa. :(
Musze inny serwer sobie znaleźć.

Wojtas pięknie opisałeś jak ustawić TPS, lepiej tego bym nie ujął. :D
Potem ustawiamy obroty biegu jałowego - bo chyba o to Pz pytał .

wojtas - 12-05-2010, 21:06

Tak myślałem że coś nie teges :P
zuku19 - 12-05-2010, 21:27

Może mnie ktoś oświecić , co daje ta regulacja.
Zajc3w - 12-05-2010, 21:34

Po regulacji masz stabilne 800 rpm biegu jałowego.
zuku19 - 19-07-2010, 00:44

Czy tą regulację TPS robi się na zimnym silniku?
tadek-l - 20-07-2010, 13:29

zuku19, skontaktuj się z Maretzky85 to podepnie pod komputer
lukasz12 - 20-07-2010, 13:56

zuku19 napisał/a:
Czy tą regulację TPS robi się na zimnym silniku?


Zasadniczo to nie ma znaczenia, tu chodzi o to żeby ustawić potencjometr odpowiednio w stosunku do zamkniętej przepustnicy. Przy zamkniętej, wskazanie na komputerze ma wynosić 12%-14% otwarcia. Dodatkowo MUSI być zwarty wyłacznik CTPS - closed throttle position switch - na podstawie jego stanu komputer wie czy przejąć sterowanie obrotami biegu jałowego silniczkiem krokowym czy nie.

zuku19 - 20-07-2010, 15:38

Może zacznę od początku.
Po wymianie sprzęgła dość ostro pociągnąłem auto (dla sprawdzenia) i nagle wolne obroty zniknęły, więc ustawiłem TPS, ale.... regulowałem też śrubką od powietrza , wszystko jest już dobrze , tylko się zastanawiam czy nie wzrośnie spalanie , a po za tym nie wiem czy wszystko zrobiłem dobrze.

radzik8313 - 24-09-2010, 13:14

a mogl bys dokladnie opisac jak to zrobic krok po kroku. bo nie bardzo sobie radze jesli chodzi o techniczne sprawy elektryczne. a i miel bym prosbe jak dobrze wyregulowac przepustnice ? byl kiedys taki watek ze gdzies trzeba bylo sie wpiac omomierzem i jakies sruby regulacyjne odkrecic, ale nie pamietam jak ?? kiedys prubowalem, ale mi nie wychodzilo nie wiem jak to zrobic i ktory to jest krokowy?? ten przy kolektorze ?? co jak sie go odkreci to widac takie biale kolko zebate?? ktore zamyka 6 blaszek w kolektorze??(kiedys to rozbieralem i czyscilem)
czy moze krokowy to ten przy przepustnicy od strony pasa przedniego ??
czy moze przy przepustnicy ale od strony grodziowej??

napisz prosze jak dokladnie to zrobic
dziekuje pozdrawiam

jak widziales moja sigma jest dosyc ladna chcial bym aby tez jezdzila jak kiedys....

[ Dodano: 24-09-2010, 13:14 ]
ps jaka srubka od powietrza ?? regulowales te obroty ? gdzie ona sie znajduje?

Rossi86 - 14-02-2025, 16:50

Witam jestem tu świeży. Kupiłem sobie do Pracy spacewagona pojawił się problem z przepustnica ktoś sklejał czujnik położenia przepustnicy bo był sklejony na kropelkę, następnie po rozebraniu i przeczyszczeniu odczepił się jeden magnes sklejony złożone teraz muszę ustawić przepustnice czy ktoś z forumowiczów był by skłonny powiedzieć jakie wartości powinny być na ustawianiu by przepustnica chodziła normalnie? Przepustnica o nr eac- 65 - 010 z góry dziękuję.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group