To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Końcówka drążka kierowniczego i drążek reakcyjny

Radowan - 18-05-2010, 18:43
Temat postu: Końcówka drążka kierowniczego i drążek reakcyjny
Wiem, że temat się powtarza, ale nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Jeżeli administracja uzna, że trzeba usuwać to śmiało, temat zdublowany...

Otóż, na stacji diagnostycznej, na szarpakach wniknęły mi dwie niewielkie usterki.
Pierwsza to luz na prawej końcówce drążka kierowniczego. Niby prosta rzecz, ale jak przekopałem temat, to okazało się, że mimo tego, że w katalogu jest napisane o pasowaniu końcówek z S40/V40 to nie pasują jednak.
Chciałbym wymienić na jak najlepszą (może 555 ? ), ale nie bardzo wiem jaką kupić.
Nie chciałbym, żeby okazało się że kupiłem nie takie coś i muszę czekać na dobrą część.
Druga sprawa to coś co określiłbym drążek reakcyjny tylnego zawieszenia.
Tulejka lekko przeskakuje i nadaje się do wymiany.
W manualu okazuje się, że ten element występował w dwóch wersjach komfort i sport. A u mnie jest jeszcze inny :)
Też chciałbym kupić jak najlepszy.
Oba elementy najprawdopodobniej będę kupował w IC.

Na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono:


Też chciałbym się dowiedzieć, czy jak będę kupował to nie zrobię błędu i nie kupię niewłaściwego.

I pytanie na koniec, czy oba elementy warto wymienić symetrycznie, czy tylko te uszkodzone?
No i czy po wymianie muszę jechać na ustawienie zbieżności?
Domyślam się że tak.

Jakby ktoś mógł mi pomóc to będę zobowiązany. Najlepiej jakbym dostał link do konkretnych produktów, wtedy wiedziałbym co kupić.

Zajc3w - 19-05-2010, 21:32

W IC 20 % produktów jest źle skatalogowane, przynajmniej do Sigmy w katalogu Online. Ekstremalny przypadek to opis i zdjecia, na stronie mówiły jedno, w paczce było drugie, a wg katalogu papierowego trzecie :rolleyes: . Więc dzwoń na ich warszawski numer , goście tam szukają w katalogu papierowym dostawcy części i zawsze(prawie) mi się zgadzało. Po wymianie końcówki drążka bezwzględnie trzeba ustawić zbieżność. Wymieniłbym 2 końcówki, bo druga może paść lada moment, zbieżność kosztuje 50zł, ale po co grzebać, jeździć i płacić 2 razy....

Zdjęcia nie widzę....

Radowan - 20-05-2010, 00:12

Już poprawiłem :)
Zajc3w - 20-05-2010, 18:50

Zjęcie już jest ok. ale ie znam tego zawieszenia i nie wiem czy koniecznie trzeba symetrycznie wymieniać. Na pewno lepiej będzie się auto prowadziło przy wymianie dwóch stron od razu, ale o ile, to zależy od stopnia zużycia drugiej strony. Przy dwóch różnych producentach twardość gumy też może być nieco inna. Ale jaki to będzie miało wpływ na bezpieczeństwo - trzeba by zapytać inżynierów projektujących to zawieszenie ;) . Szkoda, że nie zapytałeś o stan drugiej strony przy przeglądzie.
Radowan - 20-05-2010, 19:11

Ja nie tylko zapytałem.
Panowie byli tak uprzejmi i zaprosili mnie do kanału :)
Wszystko pokazali nie tylko w statyce ale i w ruchu i przód i tył :)
Naprawdę starają się dbać o klienta...
Wymienię symetrycznie, najwyżej jeden zostanie na zapas w razie "W"



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group